دوشنبه 19 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهايی در باره نماز جمعه اين هفته و حضور هاشمی رفسنجانی به عنوان خطيب نماز جمعه

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام و المسلمين سيد رضا تقوی گفت: آيت‌الله هاشمی رفسنجانی برای جلوگيری از هر گونه سوء استفاده‌های سياسی و غير قابل قبول از جايگاه نماز جمعه ، خطيب جمعه اين هفته تهران نيست.
حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا تقوی رئيس شورای سياستگذاری ائمه جمعه کشور در گفتگو با خبرنگار سياسی فارس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حضور آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه اين هفته تهران، گفت: ايشان برای جلوگيری از هر گونه سوء استفاده‌های سياسی و غير قابل قبول از جايگاه نماز جمعه در نماز جمعه شرکت نمی‌کنند.
وی با بيان اينکه نماز جمعه بعنوان يک امر سياسی عبادی هميشه از منزلت خاصی در افکار عمومی و عامه‌ متدينين برخوردار بوده و هست لذا حفظ اين منزلت بر همه ما لازم و واجب است، افزود: طبعا همه موظفيم با تدبير و هوشمندی همه زمينه‌ها و بستر‌هايی را که اين جايگاهی رفيع و معتمد در نظام اسلامی را مورد تعرض قرار می‌دهد از بين برده و اجازه شکل گيری آن‌ها را ندهيم خصوصا اينکه نماز جمعه ميعاد حضور همه‌ علاقمندان به نظام اسلامی با همه سليقه‌ها و گرايش‌های مختلف می‌باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



رئيس شورای سياستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اينکه همه مايلند در محيطی معنوی و دور از هياهوهای شبهه برانگيز سياسی با آرامش خاطر در اين مراسم عبادی سياسی شرکت کنند، افزود: لذا با اينکه بر اساس ترتيب معمول، نماز جمعه اين هفته بايد به وسيله حضرت آيت‌الله هاشمی رفسنجانی اقامه می‌شد خبر دار شديم که ايشان برای جلوگيری از هر گونه سوء استفاده‌های سياسی و غير متعارف و غير قابل قبول از اين جايگاه منيع ترجيح دادند و تصميم گرفته‌اند اقامه‌ نماز جمعه توسط يکی ديگر از حضرات آقايان ائمه جمعه موقت تهران برگزار شود تا فضای صميمی و روحانی اين عمل سياسی و عبادی به آنچه که نبايد آلوده نشود.

***

ايرنا:
نماز جمعه اين هفته تهران توسط‌ هاشمی رفسنجانی اقامه نمی شود

رييس شورای سياستگذاری ائمه جمعه کشور اعلام کرد: هاشمی رفسنجانی برای جلوگيری از هرگونه سوء استفاده های سياسی و غير قابل قبول از جايگاه نماز جمعه در نماز اين هفته شرکت نمی کند.

به گزارش روز دو شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومی شورای سياستگذاری ائمه جمعه، حجت الاسلام و المسلمين سيدرضا تقوی افزود: نماز جمعه به عنوان يک امر سياسی عبادی هميشه از منزلت خاصی در افکار عمومی و عامه متدينين برخوردار بوده و هست لذا حفظ اين منزلت بر همه ما لازم و واجب است.
وی اضافه کرد: طبعا همه موظفيم با تدبير و هوشمندی همه زمينه ها و بسترهايی که اين جايگاه رفيع و معتمد در نظام اسلامی را مورد تعرض قرار می دهد از بين برده و اجازه شکل گيری آنها را ندهيم؛ خصوصا اينکه نماز جمعه ميعاد حضور همه علاقمندان به نظام اسلامی با همه سليقه ها و گرايش های مختلف می باشد و همه مايلند در محيطی معنوی و دور از هياهوی شبهه بر انگيز سياسی با آرامش خاطر در اين مراسم عبادی سياسی شرکت کنند.
تقوی ادامه داد: با اينکه بر اساس ترتيب معمول نماز جمعه اين هفته بايد بوسيله حضرت آيت الله هاشمی رفسنجانی اقامه می شد، خبر دار شديم که وی برای جلوگيری از هرگونه سوء استفاده های سياسی و غير متعارف و غير قابل قبول از اين جايگاه منيع ، ترجيح داد و تصميم گرفت اقامه نماز جمعه توسط يکی ديگر از حضرات آقايان ائمه جمعه موقت تهران برگزار شود تا فضای صميمی و روحانی اين عمل سياسی و عبادی به آنچه که نبايد آلوده نشود.

***

هاشمی اواسط هفته درباره نمازجمعه اين هفته تصميم می‌گيرد، ايلنا

يکی از نزديکان آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص اقامه نماز جمعه اين هفته تهران توسط وی گفت:آقای هاشمی هنوز تصميمی برای حضور يا عدم حضور در نماز جمعه نگرفته است.

وی در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به شائبه‌هايی مبنی بر اينکه نماز جمعه اين هفته تهران توسط هاشمی رفسنجانی اقامه نخواهد شد،با رد اين موضوع گفت: آقای هاشمی اواسط هفته در خصوص حضور يا عدم حضورش در نماز جمعه تصميم‌گيری می کند و رسما هم اعلام خواهد شد. اين مقام مطلع همچنين در خصوص علت حذف خبر اقامه نماز جمعه تهران توسط هاشمی رفسنجانی از سايت شخصی وی نيز گفت: از آنجا که اين خبر بدون هماهنگی با آقای هاشمی در سايت منتشر شد به همين دليل مبادرت به حذف آن کردند.

همچنين سايت دفتر آيت‌الله هاشمی رفسنجانی که ديروز خبر حضور ايشان در نمازجمعه اين هفته را پس از چند ساعت حذف کرده بود، امروز درباره علت حذف اين خبر توضيح داد و تاکيد کرد که خبر حضور ايشان در نمازجمعه، از سوی مرجع رسمی هميشگی اعلام می‌شود.

گفتنی است به دنبال انتشار خبر حضور هاشمی رفسنجانی نمازجمعه ۲۳ مرداد، رئيس ستاد اقامه نماز جمعه تهران گفته بود: ستاد نماز جمعه تهران هنوز اطلاعی از خطيب اين هفته نمازجمعه ندارد و طبق روال روز سه‌شنبه خطيب اين هفته نمازجمعه اعلام می‌شود.

اما در توضيح علت حذف خبر مذکور، سايت هاشمی نوشته است: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بر ثبات و اعتدال و رعايت ضوابط حرکت جمعی در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی چنان معتقدند که انجام هرگونه حرکتی را در تخطی از اين مسير بر نمی تابند و اين مهم استثنايی برای ايشان ندارد چرا که رعايت تقوا و پرهيز از هرگونه تندروی آموزه اصلی وهميشگی معظم له برای نسل ديروز ، امروز و فردای انقلاب است . از اين رو وقتی خبر موثق اقامه نماز جمعه اين هفته تهران به جهت پاسخ به مطالبات انبوه کاربران و علاقه مندان بيشمار ايشان بر روی سايت قرار گرفت، آيت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان قديمی ترين خطيب نماز جمعه که در آستانه ورود به دهه چهارم تصدی امامت جمعه موقت تهران قرار دارند ، به حذف خبر و رعايت مراتب هميشگی اعلام نام امام جمعه نماز تهران از سوی مرجع مرتبط دستور فرمودند تا جملگی ما بار ديگر در محضر تجربه، تعهد و کياست ايشان آموزه ای ديگر بياموزيم.

***

سايت هاشمی رفسنجانی:
حذف خبر "اقامه نماز جمعه " اين هفته تهران در راستای احترام و رعايت مراتب هميشگی اعلام نام خطيب نماز جمعه صورت گرفت

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بر " ثبات و اعتدال " و رعايت ضوابط حرکت جمعی در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی چنان معتقدند که انجام هرگونه حرکتی را در تخطی از اين مسير بر نمی تابند و اين مهم" استثنايی" برای ايشان ندارد چرا که رعايت " تقوا و پرهيز از هرگونه تندروی " آموزه اصلی وهميشگی معظم له برای نسل ديروز ، امروز و فردای انقلاب است . از اين رو وقتی خبر موثق " اقامه نماز جمعه اين هفته تهران " به جهت پاسخ به مطالبات انبوه کاربران و علاقه مندان بيشمار ايشان بر روی سايت قرار گرفت ، آيت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان قديمی ترين خطيب نماز جمعه که در آستانه ورود به دهه چهارم تصدی امامت جمعه موقت تهران قرار دارند ، به حذف خبر و رعايت مراتب هميشگی اعلام نام" امام جمعه نماز تهران "از سوی مرجع مرتبط دستور فرمودند تا جملگی ما بار ديگر در محضر " تجربه ، تعهد و کياست " ايشان آموزه ای ديگر بياموزيم .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016