سه شنبه 20 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اميدواری برای آزادی کلوتيلد ريس، راديو بين المللی فرانسه

* فرانسه اميدوار است که کلوتيلد ريس، دانشجوی فرانسوی که از اوايل ماه ژوئيه در ايران در بازداشت به سر می برد بزودی آزاد گردد


واسع محسن - لوک شاتل، سخنگوی دولت فرانسه روز سه شنبه گفت "اميدواريها(برای آزادی کلوتيلد ريس) آغاز شده است و ما اميدواريم که به يک راه حل سريع دست پيدا کنيم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی دولت فرانسه در گفتگويی با راديوی RTL فرانسه گفت که " فرانسه با وساطت رئيس جمهور اين کشور، نيکولا سارکوزی، ابتکارات متعددی را برای آزادی کلوتيلد ريس در دست گرفته است." وی افزود رئيس جمهور فرانسه با شماری از شخصيتها که برای آزادی دانشجوی فرانسوی تلاش دارند در تماس شده است.

يک اطلاعيه دولت فرانسه ديروز حاکی از آن بود که نيکولا سارکوزی، رئيس جمهور فرانسه، "تحولات مربوط به پرونده کلوتيلد رايس را با دقت دنبال ميکند". در اين اطلاعيه همچنان آمده بود که "رئيس جمهور فرانسه، تماسهايی را با همه کسانيکه ميتوانند تاثيری در پيدا کردن يک راه حل و آزادی وی داشته باشند، برقرار کرده است."

روزنامه فرانسوی "فيگارو" روز سه شنبه از قول منابع ديپلماتيک نوشت که همزمان با" اعمال فشار مستقيم" سفير فرانسه در ايران، "تلگرامهايی" ميان دولتهای فرانسه و ايران برای آزادی کلوتيلد ريس تبادله شده است.

به گزارش اين روزنامه، رئيس اتحاديه اروپا در پيامی به دولت فرانسه، همبستگی بيست و هفت کشور عضو اين اتحاديه را با دولت فرانسه اظهار کرد وهشدار داد که اقدامات برخلاف يک کشور عضو، بمثابۀ اقدام عليه تمام اتحاديه اروپا تلقی خواهد شد.

روزنامه در ادامه نوشت که عليرغم اين اظهارات، هيچ جلسه يی در سطح اروپا در دستور کار نيست و فرانسه نيز در نظر ندارد نماينده يی را بطور عاجل نزد مقامات ايرانی بفرستد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016