سه شنبه 27 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عزت الله سحابی: "راه سبز اميد" مسالمت‌آميز بخش‌های مغفول قانون اساسی را پيگيری کند، ايلنا

- قانون اساسی با وجود برخی اشکالات ، دارای ظرفيت‌هايی است که می توان ازآنها استفاده کرد
- تمام اقشار و طبقات جامعه مانند اصناف، دانشگاهيان، هنرمندان، ورزشکاران و... بايد در تشکيلات راه سبز اميد شرکت داشته باشند.


ايلنا: رئيس شورای فعالان ملی- مذهبی پيشنهاد کرد: “راه سبز اميد“ به‌صورت غير خشونت‌آميز بخش‌های مغفول قانون اساسی را پيگيری کند.
عزت‌الله سحابی در گفت وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به تاسيس تشکيلات راه سبز اميد با محوريت قانون اساسی با بيان اين‌که اين اقدام را تائيد می کنم،گفت: قانون اساسی با وجود برخی اشکالات ، دارای ظرفيت‌هايی است که می توان از آنها استفاده کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به برخی اصول قانون اساسی افزود: در اصل سوم بر ماهيت جمهوری اسلامی و ضرورت جلوگيری از رفتن آن به‌سوی استبداد تاکيد شده و در اصول ۹ تا ۳۹ نيز حقوق ملت تشريح شده است که مطابق با اصول دموکراسی در سراسر جهان است و اگر موسوی روی اين اصول تکيه کند، شخصا با تشکيل راه سبز اميد موافقم.
سحابی با تاکيد بر اين‌که اين تشکيلات بايد به‌صورت قانونی و غير خشونت‌آميز بخش‌های مغفول قانون اساسی را پيگيری کند، تصريح کرد: قانون اساسی در هر کشوری ميثاقی ميان حاکميت و ملت است، بدين معنا که هر دو در برابر هم دارای حقوقی هستند و اگر يکی از آنها حقوق ديگری را زير پا بگذارد، قانون را ناديده گرفته است.
رئيس شورای فعالان ملی، مذهبی در پايان تاکيد کرد: تمام اقشار و طبقات جامعه مانند اصناف، دانشگاهيان، هنرمندان، ورزشکاران و... بايد در تشکيلات راه سبز اميد شرکت داشته باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016