سه شنبه 27 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جبهه مشارکت در حمايت همه جانبه از مهدی کروبی، نوروز

فرزندان امام و انقلاب اجازه انحراف جمهوری اسلامی را نخواهند داد

نوروز: جبهه مشارکت ايران اسلامی، با انتشار بيانيه ای ضمن اعلام حمايت همه جانبه از شيخ اصلاحات، هتاکی ها و حد ناشناسی های صورت گرفته عليه ايشان و توقيف روزنامه اعتماد ملی را شديدا محکوم کرده و بار ديگر دلسوزانه از عقلای موثر بر رفتار جريان حاکم خواست تا ته مانده آبرو و سرمايه های نظام و انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان با انقلاب از ميان نرفته، ابتکار عمل را از دست آنها گرفته و کشور را به مسير اخلاق و عقلانيت و تجديد اعتمادهای از دست رفته رهنمون کنند.

به گزارش نوروز متن کامل اين بيانيه به شرح زير می باشد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

وقايع پس از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد، با همه تلخ کامی های آن برکاتی نيز به همراه داشته است. از جمله اين برکات شفاف شدن بيش از پيش مرزها، بازشناسی حد و قدر شخصيت ها و گروه ها، فرو ريختن رودرواسی هايی که حجابی بر شناخت مواضع حقيقی افراد و جناح ها بوده و رخ نمايی دوباره و بارز چهره های شجاع و اصيل و دلسوزی است که در برابر کژی ها سکوت پيشه نمی کنند. البته اين اتفاقی که واکنش قابل پيش بينی محافل اقتدارگرا و ستاد کودتا را در پی داشته و آنها را در عصبانيتی شديد به رفتار و گفتاری نسنجيده و فراتر از حد و حدودشان سوق داده است.

در سير اين ماجرا، احزاب و گروه های منسجم و تاثيرگذار از سويی مورد تهاجم واقع شده اند و از سوی ديگر چهره های موثر و مورد وثوق جامعه همچون آقايان مهندس ميرحسين موسوی و حجج اسلام و المسلمين سيد محمد خاتمی و شيخ مهدی کروبی در نقطه کانونی هتاکی و تهديد از سوی محافل ستاد کودتا و جريان های رسانه ای شان قرار گرفته اند.

در روزهای اخير اين هجمه ها با توجه به رشادت و صراحتی که آقای کروبی در دفاع از حقوق و کرامت ملت از خود نشان داده اند و در نتيجه آن آب به لانه عنکبوتی اقتدارگرايان ريخته شده، حجم حملات به اين ياور ديرين امام و انقلاب شکل مضاعفی يافته و حدناشناسان، تهديد به حد و تعزير و اتهام زنی های مختلف به ايشان را در پيش گرفته اند.

عجيب آن است که بهانه اين حملات افشاگری و بيان دلسوزانه آقای کروبی در دفاع از نظام و ملت بوده و اقتدارگرايان آن را موجب هتک نظام و انقلاب دانسته اند. عجيب است که همين چندی پيش کانديدای مورد نظر آقايانی که امروز نگران آبروی نظام شده اند، تمام سال های پيش از رياست جمهوری خود را بی حد و مرزی به زير سوال برد و چهره های متعددی از نيروهای برجسته انقلاب را در غيابشان و از رسانه فراگير سيما مورد اتهام قرار داد اما يک نفر از اين دل آشوبان امروز در صدد محاسبه تعداد شلاق های تعزيری اين اتهامات بر نيامد و پشت تريبون های مقدس، صدا بلند نکرد اما امروز که يک فرد موجه و شناخته شده به صراحت و صداقت در صدد دفاع از حقوق ملت و حفظ شان و آبروی نظام و انقلاب در مقابله با کژی ها بر آمده، ايشان را مورد آماج حملات خود قرار داده و حتی حق پاسخ گويی نيز برای وی قايل نمی شوند و روزنامه حزب اعتماد ملی را به سبب چاپ پاسخ دبيرکل آن به اين اتهامات به محاق توقيف می کشانند. لابد انتظار دارند که همه نيز در برابر اين جفاهای عريان زبان در کام گيرند تا يک وقت بساط سور و عيش انحصار قدرت و تحقق آرزوی ديرينه شان برای به انحراف کشاندن جمهوريت نظام که اسلاميت آن را نيز در معرض تهديد قرار داده، به صدای اعتراضی منقص نشود. هيهات که فرزندان امام و انقلاب چنين اجازه ای را به آنها بدهند.

جبهه مشارکت ايران اسلامی با محکوم کردن هتاکی ها و حدناشناسی های صورت گرفته عليه جناب آقای کروبی و توقيف روزنامه اعتماد ملی و اعلام حمايت همه جانبه خود از شيخ اصلاحات در برابر اين حملات، بار ديگر دلسوزانه از عقلای موثر بر رفتار جريان حاکم می خواهد تا ته مانده آبرو و سرمايه های نظام و انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان با انقلاب از ميان نرفته، ابتکار عمل را از دست آنها گرفته و کشور را به مسير اخلاق و عقلانيت و تجديد اعتمادهای از دست رفته رهنمون کنند.

جبهه مشارکت ايران اسلامی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016