چهارشنبه 28 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه کروبی خطاب به لاريجانی: اعلام آمادگی کروبی برای ارائه مستندات، سحام نيوز

سحام نيوز: مهدی کروبی در نامه‌ای خطاب به رئيس مجلس شورای اسلامی از ايشان خواست تا جلسه‌ای با حضور سران سه قوه و مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری و دادستان کل کشورتشکيل دهد تا ايشان مستندات خود را مورد شکنجه و آزار جنسی بازداشت شدگان را ارائه دهد.
مهدی کروبی اهانت‌ها، تهمت‌ها و دروغ پراکنی‌ها را شنيد و حملات را به جان خريد ولی از پای ننشست و همان گونه که گفته بود ايستاده و خواهد ايستاد. متن کامل نامه کروبی دبير کل حزب اعتماد ملی خطاب به علی لاريجانی رياست مجلس شورای اسلامی با اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقای دکتر علی لاريجانی
رياست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام عليکم، چنان که استحضار داريد در انتخابات دهمين دور رياست جمهوری اسلامی ايران با حضور کم سابقه و شکوهمند مردم حماسه جاودانه‌ای آفريده شد که در صورت تدبير صحيح مسئولين امر می‌توانست سرمايه پايان ناپذيری برای نظام جمهوری اسلامی ايران باشد و مضافاً برای تامين مشروعيت سياسی نظام جايگاه جهانی استورای را برای آن تدارک نمايد. متاسفانه با سوء تدبير مسئولين مربوطه و برخورد خشن با راهپيمايهای آرام ميليونی مردم و ضرب و جرح گروه کثيری از آنان و قتل برخی و حبس و زندان گروه ديگر و تحميل برچسب نادرست انقلاب مخملی بر حرکت اعتراضی آرام مردم، يک دودستگی عميق در سطح ملی به وجود آمد که جای بسی تاسف است. از فردای روز ۲۲ خرداد تا کنون اينجانب با موضع‌گيری‌ها و صدور بيانيه‌ها و نامه‌های متعدد خطاب به مردم و شماری از مقامات از رئيس قوه قضاييه گرفته تا وزير اطلاعات و ديگران بر اين صدد بودم ضمن کمک به شفاف سازی قضايا در رابطه با انتخابات و دفاع از حقوق مردم به رفع کدورت و ايجاد انسجام و تفاهم ملی کمک نمايم متاسفانه چندان پاسخ مناسبی دريافت ننموده‌ام و مسئولين انتظامی و شبه نظامی و امنيتی کشور هر روز بر سخت گيری‌ها و عدم تفاهم خود پافشاری نموده‌اند.
تا اينکه در اواخر گزارشهای مستندی دريافت نمودم دال بر اينکه مضافاً بر آزار بدنی و جسمی، زندانيان مورد آزار جنسی نيز واقع شده‌اند. و آن را در نامه‌ای خطاب به رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام منتقل نموده و از ايشان خواستم با توجه به نفوذی که در مجموع حاکميت دارند به صورت دقيق به بررسی اين موضوع بپردازند تا اگر چنين خطای نابخشودنی انجام گرفته به شناسايی و مجازات قانونی آمرين و مباشرين جرم پرداخته شود و اگر واقعيت ندارد همه ما بالاتفاق به افکار عمومی اعلام نمائيم که چنين چيزی وجود نداشته است تا دامن پاک همه مسئولان و نظام جمهوری اسلامی از اين تهمت مبرا شود. ليکن متاسفانه آنان که فضای کشور را هميشه آشفته می‌طلبند نه تنها به بررسی عادلانه و بيطرفانه اين مسئله تن در ندادند بلکه آن را مايه هجمه ديگران بر اينجانب قرار داده و اذهان را مشوش ساختند. و از اينجا معلوم شد که چيزهايی وجود دارد که اينان می‌خواهند با اين هياهو آن را مخفی نگه دارند. در اين ميان از تريبون مقدس نمازهای جمعه به هجو و هتک حرمت‌های قانونی من پرداخته و پرده دری ها نمودند که از ساحت يک مسلمان ساده و معمولی به دور است تا چه رسد به خطيبان نماز جمعه. در اين بين علی‌الخصوص خطيب جمعه تهران پا را فراتر از حريم شرع و قانونی گذاشت. و رسانه ملی به گونه‌ای ديگر به تشويش اذهان پرداخته که بدينواسطه مردم و من کاملاً مظلوم واقع شديم. بنابراين با توجه به اينکه طبق فرمايش حضرت امام راحل (ره) "مجلس در راس امور است" و در واقع خانه ملت می‌باشد و با توجه به اينکه شما به بسياری از مسائل واقفيد از شما تقاضا دارم جلسه‌ای تشکيل بدهيد متشکل از سران سه قوه و رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس مجلس خبرگان و با حضور دادستان کل کشور جناب حجت الاسلام و المسلمين آقای دری (با تو به اينکه رياست محترم قبلی قوه قضاييه ايشان را مسئول ارتباط با اينجانب نموده بودند) و اگر مصلحت دانستيد نماينده‌ای از کميته حقيقت ياب مجلس محترم تا در حضور آنان بنده مطالب و مستندات خودم را حضوراً راجع به موضوع آزار جنسی در برخی از بازداشت‌گاه‌ها به عرض برسانم. تا با استماع مطلب مستند من توسط عزيزان مسئول معلوم شود آيا من به هتک حرمت و آبروريزی نظام اسلامی پرداخته‌ام يا آنان که از تريبون مقدس نماز جمعه مسئولين قضايی و امنيتی را به برخورد بی‌رحمانه نسبت به مردم معترض فرا می‌خوانند، همان نماز جمعه‌ای که حضرت امام راحل قدس سره فقيه و زاهد وارسته‌ای همچون ابوذر زمان مرحوم آيت الله طالقانی را بر امامت آن گذاشتند، مردی که مبارزات ضد ظلم خود را در برابر رضاخان پهلوی شروع نموده و با رنج و مرارت تمام در دوران ۳۷ ساله پسرش محمد رضا ادامه داد. منتظر اقدام مصلحانه و سريع آن جناب هستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016