پنجشنبه 29 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس دادگستری کهريزک: نظارت بر کهريزک به عهده دادسرای تهران بود، ايسنا

رييس کل دادگستری شهرستان کهريزک با اشاره به اين‌که زندانيان بازداشتگاه کهريزک به زندان‌های کرج، اوين و قزل حصار منتقل شده‌اند، گفت:« اين بازداشتگاه تحت نظارت ما نبوده است».

رسول جلالی در گفت‌وگو با ايسنا، درباره نظارت بر بازداشتگاه کهريزک اظهار کرد:« اين بازداشتگاه تحت نظارت ما نبوده زيرا بازداشتگاه‌ها بايد زير نظر سازمان زندان‌ها اداره ‌شوند به همين لحاظ ما نظارتی بر آن نداشتيم. نظارت بر آن به عهده دادسرای تهران بوده زيرا متهمان متعلق به دادگستری کهريزک نبوده است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره نحوه و شرايط نگهداری افراد در بازداشتگاه کهريزک گفت:« اين بازداشتگاه همزمان با اجرای طرح امنيت اجتماعی راه‌اندازی شد تا اراذل و اوباش در آنجا نگهداری شوند و ما در جريان امورات اين بازداشتگاه قرار نگرفتيم. قرار بود بازديدی از آنجا داشته باشيم که با مساله تعطيلی بازداشتگاه مواجه شديم».

جلالی با بيان اين‌که زندانيان اين بازداشتگاه به زندان اوين، قزل حصار و ندامتگاه کرج منتقل شده‌اند، از تعداد افراد منتقل شده ابراز بی‌اطلاعی کرد و متذکر شد که اين بازداشتگاه تحت نظر ما نبوده که آماری از بازداشتی‌های آنجا داشته باشيم.

رييس کل دادگستری شهرستان کهريزک درباره نظارت بر بازجويی بازجويان اين بازداشتگاه گفت:« از آنجايی که متهمان اين بازداشتگاه را ما معرفی نکرده بوديم، نحوه بازجويی و موارد مربوطه در اين زمينه با ما ارتباطی نداشته است».

وی با بيان اين‌که زندانيان عادی نيز از اين بازداشتگاه منتقل شده‌اند، درباره‌ی وجود بازداشتگاه ديگر در اين شهرستان گفت: «ما بازداشتگاه موقت نداريم و در صورت صدور قرار بازداشت موقت افراد به زندان‌های اوين و کرج معرفی می‌شوند».

جلالی از تعداد قضات و ماموران خاطی در رابطه با اين بازداشتگاه ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت:« از آنجايی که افرادی که بازداشت شدگان را به اين بازداشتگاه معرفی کرده‌اند در تهران بوده‌اند و افراد دستگير شده در درگيری‌ها و اغتشاشات نيز در تهران بوده‌اند موارد به دادگستری کهريزک مربوط نمی‌شود و ما از آن بی‌اطلاع هستيم».

رييس دادگستری کهريزک همچنين اعلام کرد که پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تعطيلی بازداشتگاه کهريزک، اين بازداشتگاه تعطيل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016