دوشنبه 2 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه خانواده زندانيان سياسی در واکنش به پخش چهارم اپيزود سلسله نمايش های عوامل کودتا، نوروز

عجز سناريونويسان مخملی در پايان بخشيدن به تخيلات بيمارگونه شان مشهود است

نوروز: در پی برگزاری چهارمين اپيزود از سلسله نمايش های بازوهای قضائی عوامل کودتا، خانواده های اسرای در بند، با صدور بيانيه ای استفاده از وکلای تسخيری برای زندانيان سياسی بويژه چهره های شاخص سياسی را نشانگر عجز سناريونويسان مخملی در پايان بخشيدن به قصه موهوم و تخيلات بيمارگونه شان دانسته و با محکوم کردن آن از مسئولين خواستند به اين نمايش ها پايان داده و هزينه های بيشتری را به کشور تحمبل نکنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی نورور، متن کامل اين بيانيه به شرح زير می باشد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الله الرحمن الرحيم
«شهر رمضان الذی انزل فيه القران»
ماه مبارک رمضان، ماه برکت و رحمت در حالی از راه رسيده است که هنوز فرزندان زندانيان سياسی چشم به راه پدر و مادرانشان هستند تا جای خاليشان در کانون گرم خانواده و بر سر سفره های افطار و سحر پر شود .و حضور آنان موجب آرامش و قرار يافتن خانواده نا آرام و مضطربشان شود.

ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی و طهارت روح و زلالی دل ها فرا رسيد در حالی که خواسته های شيطانی و هواهای نفسانی قدرتمداران کينه توز همچنان مانع از رهايی بهترين فرزندان اين سرزمين پاک از زندان جور و سلول های انفرادی است به نحوی که حتی پرداخت وثيقه های سنگين، هنوز خانواده ها پشت ديوارهای اوين چشم انتظار آزادی عزيزانشان هستند.

تحمل دوری و حبس عزيزان در سلول های انفرادی و در خلأ کامل اطلاعاتی که خود مصداق بزرگ ترين شکنجه است، از يک سو و دريافت اخبار نگران کننده مبنی بر فشار فراوان بر روی آنان برای پذيرش و بيان آن چه بدان اعتقاد ندارند خصوصا فشار بر زنان برای اعتراف به روابط غيراخلاقی از سوی ديگر، تاب و توان خانواده ها را از بين برده است و خشم آنان را برانگيخته است و در اين ميان ممانعت از ملاقات خانواده ها و ارتباط وکلای رسمی با زندانيان سياسی و بويژه چهره های شاخص سياسی، نگرانی ها را بابت استفاده از وکلای تسخيری توسط مراجع قضايی که امروز متأسفانه سردمدار بی قانونی در کشور هستند، دوچندان کرده است.

در چنين شرايطی ما خانواده زندانيان سياسی فرياد اعتراضمان را نسبت به استمرار اين روند غيرقانونی بلند کرده پيش از همه مراجع بزرگوار و انديشمندان آزاده و نيز رئيس قوه قضائيه که مسئول مستقيم همه اين بی قانونی ها به نام اسلام و دين است، مخاطب قرار می دهيم و تأکيد می کنيم:


- هر روز ادامه اين بازداشت های غيرقانونی و اعمال فشارهای فيزيکی هزينه های گزافی برای نظام دارد که متأسفانه با بی تدبيری های مسئولين در پايان بخشيدن به آن همه از آن نصيب خواهند برد.

- دخالت در حوزه خصوصی زندانيان سياسی و خانواده هايشان و تلاش برای کشف و افشای اسرار آن ها از طريق گذاشتن شنود و يا تجسس در اسرارشان با بازجويی های غيرقانونی، طبق فرمان هشت ماده ای امام حتی برای کشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد، خود جرم و گناه است و مرتکب آن مجرم و مستحق تعزير شرعی است.

- عدم امکان ارتباط زندانيان سياسی با وکلای رسمی شان و عدم دسترسی به آنان برای امضای فرم وکالت تضييع مسلم حقوق اوليه آنان و قابل پيگيری قانونی است .

- استفاده از وکلای تسخيری برای زندانيان سياسی بويژه چهره های شاخص سياسی بدون هماهنگی و اجازه خانواده ها نشانگر عجز سناريونويسان مخملی در پايان بخشيدن به قصه موهوم و تخيلات بيمارگونه شان بوده و اين اقدام غيرانسانی پيشاپيش محکوم است.

- همچنان تأکيد داريم حضور وکلای محترم بدون هيچ گونه ملاقاتی با موکلينشان و نيز هيچ گونه اطلاع از مفاد پرونده و جريان دادرسی در دادگاه های فرمايشی ضرورتی ندارد و چه بسا مهر تأييدی بر روند غيرقانونی رسيدگی به پرونده های موکلينشان که حتی تا روز دادگاه از حضور يا عدم حضورشان آگاهی ندارند، خواهد بود.

به اميد پيروزی جبهه حق
جمعی از خانواده های زندانيان سياسی
۲/۶/۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016