پنجشنبه 5 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکايت پدر شهيد مصطفی غنيان از روزنامه های وطن امروز و ايران، ادوارنيوز


چند دقیقه بعد از شهادت مصطفی غنیان که هنگام الله اکبر گفتن روی بام هدف گلوله قرار گرفته است.

ادوارنيوز:حاج محمد تقی غنيان پدر شهيد مصطفی غنيان ، با ارسال نامه ای به هيئت نظارت بر مطبوعات از روزنامه های وطن امروز و ايران دو تريبون تيم رسانه ای کودتاچيان ، به علت انتصاب اظهارات سراسر دروغ و کذب به وی شکايت کرد و خواستار تعقيب مسئولان اين دو روزنامه شد.
شهيد غنيان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری دانشگاه تهران که در شامگاه ۲۶ خرداد ماه در حالی که روی پشت بام ساختمان ۸طبقه در حال سر دادن بانگ « الله اکبر » بود به ضرب گلوله تک تير اندازهای مستقر در خيابان سعادت اباد به شهادت رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجوی شهيد مصطفی غنيان پس از گذشت چند دقيقه از اصابت يک گلوله که با هدف سر او شليک شده بود و شقيقه اش را سوراخ کرده بود ، در آغوش پدرش جان داد و به شهادت رسيد.
گفتنی است روزنامه های وطن امروز و ايران و خبرگزاری دروغگو فارس که از حاميان رسانه ای کودتاچيان محسوب ميگردند ، پيش از اين با انتنصاب سخنان کذب به پدر شهيد مصطفی غنيان از قول وی مدعی شده بودند که پدر شهيد غنيان در مراسم ختم فرزند شهيدش در مسجد « کرامت » مشهد مهندس موسوی را مسئول خون فرزندش دانسته است.
اين اظهارات دروغ در حالی منتشر شد که مراسم ختم شهيد مصطفی غنيان در مسجد « قبا » شهر مشهد برگزار شده بود و پدر شهيد غنيان پس از انتشار اين مطالب کذب، در توضيحاتی به خبرگزاری ايرنا منطقه خراسان و مصاحبه ايی با هفته نامه نخست در مشهد به شدت مطالب منتشر شده در رسانه های کودتاچيان را تکذيب کرد. اما با وجود اين تکذيب ها ، رسانه های کودتاچيان مطابب کذبی را که در صفحه اول روزنامه ها و سايت هايشان منتشر کرده بودند ، تصحيح نکردند.
پدر شهيد غنيان در مراسم ترحيم فرزند شهيدش در مسجد قبا شهر مشهد اينچنين ميگويد: «... فرزندم اين لياقت را داشت که در راه اسلام و قرآن و در راه حفظ استقلال اين کشور و در راه آزادی ملت مسلمان و عزيز ايران تنها سرمايه اش را که جانش بود غريبانه نثار کند.»
محمدتقی غنيان در شکايت نامه ارسالی خود به هيئت نظارت بر مطبوعات آورده: « خبر روزنامه وطن‌امروز و ايران مبنی بر شکايت اينجانب از مهندس موسوی جعلی و سراسر دروغ است. »
بهگزارش روزنامه حيات نو که برای اولين بار اين شکايتنامه را منتشر کرد، در اين نامه آمده است: «مصطفی غنيان فرزند جوان اينجانب محمدتقی غنيان در حوادث اخير تهران در بامداد روز ۲۶/۳/۱۳۸۸ در روی پشت‌بام طبقه هشتم منزل مسکونی واقع در سعادت‌آباد به ضرب گلوله کشته شده و مجالس ياد بود فرزند بيگناه و مظلومم روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد ۸۸ در مسجد قبای مشهد برگزار شده است.اينجانب در سخنان خود در مجالس ياد شده و ساير مجالس در حضور هزاران نفر از مردم شريف مشهد هيچ‌گونه جهت‌گيری سياسی در مورد عاملين قتل فرزندم يا متهم کردن شخص خاصی نکرده‌ام. ليکن متاسفانه روزنامه وطن‌امروز متعلق به آقای مهرداد بذرپاش در شماره ۱۷۳ مورخ ۳/۴/۸۸ در عنوان بزرگ صفحه اول و دوم از قول اينجانب مهندس ميرحسين موسوی را متهم اول مرگ فرزندم معرفی و تقاضای مجازات ايشان را چاپ کرده و مطالب کذب ديگری نيز اضافه نموده است و روزنامه ايران نيز در شماره ۴۲۴۶ مورخ ۷/۴/۸۸ خلاصه خبر جعلی و سراسر دروغ فوق را در صفحه ۳ (ديگه چه خبر؟) چاپ کرده است.اينجانب در مصاحبه مشروح روز ۱۰/۴/۸۸ با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) با کد خبر: ۵۷۰۹۸۱ ضمن شرح مصيبت وارده اخبار چاپ شده فوق را تکذيب کرده‌ام از آن هيئت محترم تقاضا دارم: طبق قانون مطبوعات، ضمن دستور تعقيب مسئولان اين روزنامه‌ها از نظر نشر خبر جعلی و دروغ مقرر فرماييد هر دو روزنامه فوق متن اين تکذيب‌نامه را در اولين فرصت و در همان صفحات و با همان تيتر چاپ و به آگاهی عموم برسانند. »


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016