گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
در همين زمينه
6 شهریور» حاشيه نويسی "فارس" از ديدار دانشجويان با خامنه ای: ابراز رضايت "آقا " از تحليلهای دانشجويان، قند را در دل آن ها آب کرد4 شهریور» پاسخ آيت الله منتظری به نامه ۲۹۳ نفر از روشنفکران و نخبگان: اعلام کنند اين حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی و هيچ کس هم حق اعتراض ندارد 28 مرداد» ديدار عبدالله نوری و غلامحسين کرباسچی با آيات عظام منتظری و شهرستانی، سلام 26 مرداد» احمد خاتمی: اميدوارم آقای کروبی جزو ريزشهای انقلاب نباشند، کروبی در همان دامی قرار گرفته که منتظری در آن قرار گرفت، ايسنا 13 مرداد» پيام آيت الله منتظری در اعتراض به برگزاری دادگاه های فرمايشی، دفتر آيت الله منتظری
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! فتوای صريح آيتالله منتظری: ولی فقيه، بدون انتخاب آزاد مردم، مشروعيت ندارد، ميزان نيوزآيتالله العظمی حسينعلی منتظری، از مراجع تقليد شيعيان، در پاسخ به يک استفتاء دربارهی نقش رضايت اکثريت ملت در جواز تصرف در حکومت، تصريح کرد که مشروعيت ولايت و حاکميت غير معصومين (ع) با انتخاب صحيح و آزاد مردم محقق میشود و بدون آن، نه مشروعيت دارد و نه مقبوليت. ايشان در بخش ديگری از اين فتوای صريح خود، خاطرنشان کرد که در تاريخ ثبت نشده که امامان شيعه برای گرفتن قدرت و حاکميت متوسل به زور و سلاح شده باشند. « متن کامل سؤال مطرح شده از آيتالله العظمی منتظری و تصوير پاسخ اين مرجع تقليد را که به مهر شخصی ايشان ممهور شده است، در ادامه منتشر میشود: متن استفتاء از آيتالله العظمی منتظری بسمه تعالی با سلام خدمت مرجع گرانقدر جناب آقای منتظری از آن جا که وقايع اخير منشاء بحثهای تازهای در مورد مبانی «نظريهی حکومتی اسلام» شده است، و با توجه به اين نکته که بحثهای مطرح شده خواهناخواه واجد مخاطبين پرشماری در ميان نسل حاضر و حتی نسلهای بعدی است، لازم به نظر میرسد تا با بيان هر چه بیابهامتر و بیواسطهتر نظرات مراجع بزرگوار، اولا بستر مناسب برای ابلاغ احکام واقعی اسلام در اين موضوع فراهم شود، ثانيا زمينهی بهرهبرداریهای مغرضانه را، که متاسفانه اغلب با خلط مباحث و استفاده از اصطلاحات فنی دور از دسترس عامه انجام میشود، به حداقل رساند. مورد سوال در موضوع «ميزان نقش رضايت اکثريت در جواز برای تصرف در حکومت» از منظر احکام اسلام است. به طور مشخص، اگردر زمان يکی از امامان معصوم گذشته، که بدون شک از جانب خدا واجد ولايت بر روی زمين بودهاند، شرايطی پيش میآمد که معصوم (ع) به لحاظ قوای قهريه و نظامی امکان تصرف در حکومت را به رغم رضايت اکثريت داشت، بر اساس شناخت ما از سيره و روش آن بزرگواران، آيا ايشان با تکيه بر قوای ذکرشده خود را مجاز به تصرف معرفی میکردند؟ با تشکر و احترام. تصوير پاسخ آيتالله العظمی منتظری Copyright: gooya.com 2016
|