سه شنبه 10 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه اعتراضی جبهه مشارکت به کميسيون ماده ۱۰ احزاب: اخطار کميسيون ماده ۱۰ احزاب تداعی گر زمزمه حذف رقيبان است، نوروز

نوروز: معاون سياسی دبيرکل جبهه مشارکت ايران اسلامی در نامه سرگشاده ای به کميسيون ماده ۱۰ احزاب به نامه اين کميسيون در اخطار به جبهه مشارکت پاسخ گفته است:

متن اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير محترم کميسيون ماده ۱۰ قانون فعاليت های احزاب و جمعيتها
با سلام
عطف به نامه شماره ۸۲۴۷۵ مورخ ۲۷/۵/۸۸ اشعار می دارد.
جبهه مشارکت ايران اسلامی به عنوان يکی از پر سابقه ترين احزاب پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ايران ٬ يکی از فعال ترين احزاب کشور نيز تلقی می شود.
اين حزب که بی ترديد يکی از فراگيرترين تشکلهای سياسی کشور است بنا به مستندات فراوان و سوابق آن٬ همواره در چارچوب قانون اساسی اقدام نموده و تلاش کرده است علی رغم محدوديت های فراوان غير قانونی که از سوی بخش های خاصی از حاکميت بر آن اعمال شده است راه نورانی امام (ره) را بپيمايد و طبق وصيت جاودان آن سفر کرده از همه ی توان خود استفاده نمايد تا مانع از بروز و رشد انحراف در ارکان جمهوری اسلامی ايران شود. بديهی است که اين حق گويی و حق پويی به مذاق بعضی از اصحاب قدرت خوش نيايد و با حزبی که وظيفه اصلی خود را امر به معروف و نهی از منکر خصوصا نسبت به حاکمان می داند سر سازگاری نداشته باشند.
آنچه در نامه اخطاريه کميسيون ماده ده احزاب که توسط جنابعالی ابلاغ شده است متاسفانه چيزی جز کلی گوئی و ادعا نيست.ضروری بود تا چنانچه واقعا قصد بررسی عملکرد اين حزب وجود داشت ازنماينده حزب نيز دعوت به عمل می آمد تا در جلسه مربوطه حاضر می شد و مواضع و عملکرد حزب را تشريح می کرد و مانع از يکطرفه به قاضی رفتن آن کميسيون می شد.
با کمال تاسف بايد اعلام کنيم اين اخطار هر چند محمل قانونی دارد اما شائبه اثر پذيری از محافل خاصی را تداعی می کند. که زمزمه حذف همه رقيبان خود را آغاز کرده اند. به نظرما اين روند نه در شان کميسيون ماده ده احزاب است و نه به صلاح کشور و به همين جهت شايسته آن است که مسولين کشور هرچند از جناح خاصی باشند سلايق و خواسته ها و آمال جناحی خود را در تصميم گيريهای کلان به خصوص در داوری نسبت به رقيبان به کنار بگذارند و از سر عدل و انصاف حکم برانند.
جبهه مشارکت ايران اسلامی با رد ادعای مطروحه در نامه مذکور استدعا دارد مستندات و مدارک مورد ادعا درباره تخطی اين حزب از بندها ی ماده ۱۶قانون احزاب را صريحا و مستدل اعلام فرمايند تا پاسخ مناسب ارائه گردد.
لذابا عنايت به مراتب فوق اين حزب آمادگی خود را برای حضورنماينده در جلسه کميسيون ماده ۱۰ احزاب جهت توضيح مواضع حزب و ايضاح ذهن اعضای آن کميسيون محترم اعلام می دارد .
ضمن اينکه پيشنهاد می گردد مدعيان تخلف حزب در مناظره علنی و در حضور رسانه ها در برابر نمايندگان حزب حاضر شوند تا عيار ادعاها برای مردم فهيم کشورعزيزمان روشن شود.

باتشکر آذر منصوری
معاون سياسی دبيرکل حزب مشارکت


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016