پنجشنبه 12 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حاشيه‌های جلسه علنی امروز مجلس برای انتخاب وزرای دولت دهم، ايلنا

محمود احمدی‌نژاد ساعت ۸:۳۰ وارد صحن علنی مجلس شد. مشايی و رحيمی او را همراهی می‌کردند و ابوترابی‌فرد هم از آنها استقبال کرد.


مجلس شورای اسلامی در آخرين روز از فعاليت کاری خود برای انتخاب وزرای دولت دهم، برخلاف هميشه از ساعت ۷:۴۵ صبح آغاز به کار کرد تا به بررسی صلاحيت وزرای نفت و نيرو پرداخته و برای کليه کابينه رای اعتماد بگيرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، علی لاريجانی در ابتدای اين جلسه با بيان اينکه امروز نمايندگان به بررسی برنامه‌های مسعود ميرکاظمی و محمد علی‌آبادی پرداخته و سپس احمدی‌نژاد سخنرانی خواهد داشت، خطاب به نمايندگان گفت: اگر می‌خواهيد تا ظهر امروز کار به پايان برسد و به برنامه‌هايتان از جمله سفر به حوزه‌های انتخابيه بپردازيد،‏ بايد کمی از بار تذکراتتان کم کنيد.
جلسه امروز دارای حواشی‌ای بود که در ادامه می‌خوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* روز گذشته رئيس مجلس اعلام کرده بود که امروز جلسه مجلس از ساعت ۷:۳۰ آغاز به کار خواهد کرد اما اين جلسه با يک ربع تاخير از ۷:۴۵ آغاز شد که باز هم به نسبت روزهای عادی مجلس، ۴۵ دقيقه زودتر کار خود را آغاز کرد.
* اگرچه انتظار می‌رفت که محمود احمدی‌نژاد از ابتدای جلسه امروز در مجلس حضور داشته باشد، اما غايب جلسه صبح امروز بود و حتی محمدرضا رحيمی معاون پارلمانی‌اش که روزهای گذشته از ابتدای آغاز به کار جلسه در مجلس حضور داشت، صبح امروز در مجلس حضور نيافته بود، اما ثمره‌هاشمی حاضر بود.
* همزمان با بررسی صلاحيت وزير پيشنهادی نفت برخی اعضای کميسيون انرژی به عنوان کميسيون مرتبط با وزير نفت با يکديگر گفت‌وگو کرده و در ضلع پايانی مجلس تجمع کرده بودند.
* صندوق‌های شيشه‌ای به تعداد وزرا (۲۱ عدد) در حاشيه مجلس قرار داده شده بود تا نمايندگان کارت آرا خود را در آن بياندازند.
* محسن کوهکن سخنگوی هيات رئيسه از ابتدای جلسه امروز کنار مجتبی ثمره‌هاشمی مشاور ارشد دولت نشسته بود.
* محمد قسيم عثمانی از نمايندگان کردزبان مجلس بود که در خلال نطق خود از وزير نفت خواست به حقوق اقليت‌های مذهبی هم توجه کند، اما رئيس مجلس به او تذکر داد و از او خواست تا در چارچوب برنامه‌های وزير صحبت کند.
* بهروز جعفری نماينده سميرم که در موافقت با وزير پيشنهادی نفت نطق کرد، در پايان سخنان خود به شعر باباطاهر به اين مضمون اشاره کرد: ”چه خوش بی‌مهربونی هر دو سر بی”. وی افزود: من هم از جانب نمايندگان می‌گويم که چه خوش بی‌مهربونی مستمر بی! البته لاريجانی در پاسخ به وی گفت: شما شعر باباطاهر را خراب کرديد. اين در حالی بود که جعفری به شوخی گفت که می‌خواهد کشکول شعر لاريجانی را تکميل کند.
* محمود احمدی‌نژاد ساعت ۸:۳۰ وارد صحن علنی مجلس شد. مشايی و رحيمی او را همراهی می‌کردند و ابوترابی‌فرد هم از آنها استقبال کرد.
* در پايان نطق اديانی‌راد نمايندگان با صدای بلند درخواست قرائت شعر می‌کردند.
* برخی نمايندگان با وزرای پيشنهادی مشغول رايزنی بودند. ميرتاج‌الدينی با محرابيان، احمد ناطق‌نوری با علی‌آبادی، ميرکاظمی با اديانی‌راد و شمس‌الدين حسينی با دلخوش گفت‌وگو می‌کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016