پنجشنبه 12 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گفت و گو با فريده غيرت وکيل بهمن احمدی امويی در باره آخرين وضعيت پرونده موکلش، دويچه وله

دويچه وله – ميترا شجاعی : بهمن احمدی امويی ، روزنامه‌نگاری است که نيمه‌شب سی‌ام خرداد به همراه همسرش، ژيلا بنی‌يعقوب، در منزلشان بازداشت شدند. همسر وی حدود دو هفته پيش آزاد شد، اما احمدی امويی همچنان در بازداشت به سر می‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فريده غيرت، وکيل بهمن احمدی امويی، می‌گويد که روند پرونده موکلش از ابتدا تا کنون سيری غيرطبيعی داشته و تا همين چند روز پيش اصلا معلوم نبوده که پرونده کجاست: «شايد هفته‌ای يکی دو بار در دادگاه انقلاب پرونده را پيگيری کرديم و متوجه شديم که پرونده در دادگاه انقلاب نيست. بعد از پيگيری‌هايی که کرديم، متوجه شديم که آقای مرتضوی، مثل بعضی از پرونده‌های ديگر، خواسته‌اند يک بررسی خاص و ويژه روی اين پرونده انجام بدهند. به قول خود آقايان، سرانی که الان محاکمه‌شان را هم در جلسه‌ی چهارم ديديد و در جلسه‌ی دادگاه هم بودند، آن پرونده‌ها را آقای مرتضوی خواسته بودند و من فهميدم پرونده‌ی آقای بهمن احمدی امويی هم جزو آن پرونده‌ها بوده که رفته خدمت ايشان».

ژيلا بنی‌‌يعقوب، همسر بهمن احمدی امويی، در وبلاگش شرح داده که روز يکشنبه هشتم شهريور، احمدی امويی با وی تماس گرفته و گفته قرار است به سلول عمومی منتقلش کنند. حتی از همسرش خواسته که برای او کتاب ببرد، اما روز دوشنبه وقتی ژيلا بنی يعقوب همراه با کتاب‌های درخواستی همسرش به اوين می‌رود، به او می‌گويند که فعلا ممنوع‌الملاقات است و هر وقت که اجازه ملاقات بگيرد، خودشان با خانواده تماس می‌گيرند.مامور زندان حتی از دريافت کتاب‌های درخواستی بهمن احمدی نيز خودداری می‌کند.

فريده غيرت، وکيل بهمن احمدی امويی، با اشاره به يک بار ملاقاتی که موکلش با برادرش داشته می‌گويد: «اين بعدا ممنوع‌الملاقات کردن هم داستان ديگری است. يعنی حادثه‌ای است که بعد اتفاق افتاده. در حالی که آنچه من به‌عنوان وکيل ايشان اطلاع دارم، اين است که ايشان فعاليت خاصی نداشته و حتا در زندان هم که بوده کار خاصی نکرده است که يک‌باره درباره‌ی او تصميم گرفته شود که ممنوع‌‌الملاقات شود. در حالی که قبلش ملاقات داشته!»

به گفته‌ی فريده غيرت، نقض قانون ديگری که در مورد پرونده بهمن احمدی امويی روی داده اين است که وی در روزهای اول بازجويی قرار وثيقه‌اش را امضا کرده و حتی به وی گفته شده که زودتر از همسرش با قيد وثيقه آزاد خواهد شد، در حالی که هنوز اين کار صورت نگرفته است.

غيرت می‌گويد: «طبق گفته‌ی سرکار خانم ژيلا بنی‌يعقوب، خانم ايشان، در ملاقاتی که با ايشان در زندان داشتند، آقای احمدی به ايشان گفته بودند که وقتی من تفهيم اتهام شدم و بازجويی‌ام تمام شد، قرار وثيقه‌ی صد ميليون تومانی برايم صادر شد. وقتی قرار وثيقه صادر می‌شود، به نظر من و به نظر همه کسانی که با اين مسايل سروکار دارند، يعنی اين که موافقت می‌کنند متهم آزاد بشود و رفع بازداشت بشود. اما ما متأسفانه در اين ماجرای اخير شاهد بوديم که کسانی رفع بازداشت شدند ولی همچنان آنجا ماندند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016