شنبه 14 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون اول قوه قضاييه: تغيير دادستان تهران خللی را در روند رسيدگی به پرونده‌های حوادث اخير ايجاد نمی‌کند، ايلنا

کروبی در جلسه هيات سه نفره قضايی اظهاراتی را بيان داشت و ما در اين هيات نسبت به اظهارات ايشان بررسی و پيگيری می‌کنيم و به محض رسيدن نتيجه گزارش آن را به مردم اعلام خواهيم کرد.


معاون اول قوه قضاييه گفت: تغيير دادستان عمومی و انقلاب تهران خللی به روند رسيدگی پرونده‌های متهمان حوادث بعد از ايجاد نمی‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا سيد ابراهيم رييسی در حاشيه مراسم توديع و معارفه روسای قديم و جديد سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی در خصوص جلسه اخير هيات سه نفره قضاييه با مهدی کروبی گفت: در مصاحبه قبلی هم اعلام کردم که اين هيات در انجام تحقيقات و رسيدگی‌های قضايی نظارت می‌کند و از روزی که ماموريت داده شده که همواره جلسات برگزار و اين موضوعات پيگيری می‌شود.
وی با تاکيد بر اينکه در اين جلسه بر انجام تحقيقات در دادسرا و دادرسی عادلانه دادگاه نظارت می‌شود ادامه داد: ما حتما بايد تلاش کنيم تا مطلقا ظلمی به هيچ کس نشود و آنچه که عمل می‌شود براساس مبنای عدالت باشد.
رئيسی با بيان اينکه پيگيری و تلاش اين هيات آن است که دادرسی عادلانه صورت بگيرد ،اظهار داشت: به مردم و همه کسانی که به انقلاب و نظام فکر می‌کنند اطمينان می‌دهم اين روند روندی خواهد بود که براساس قانون و دادرسی عادلانه باشد.
رييسی در خصوص ادعاهای مهدی کروبی در خصوص آزار جنسی زندانيان نيز گفت: قبلا هم گفتم که تاکنون دو الی سه مقطعی پيگيری که دردادستانی کل، دادگستری تهران و مجلس شورای اسلامی شده طبق اظهارات خود مسوولان مربوطه سند و مدرکی از ناحيه اين نامزد انتخابات ارايه نشده است لذا نامه‌ای به رئيس قوه قضاييه نوشته و در آن درخواست جلسه کرده بود که به همين دليل از ايشان خواسته شد در جلسه هيات سه نفره قضايی حضور يابند که ايشان نيز حاضر شد.
معاون اول قوه قضاييه افزود: در اين جلسه اين نامزد معترض نتايج انتخابات اظهاراتی را بيان داشت و ما در اين هيات نسبت به اظهارات ايشان بررسی و پيگيری می‌کنيم و به محض رسيدن نتيجه گزارش آن را به مردم اعلام خواهيم کرد.
وی درپاسخ به پرسش که آيا با توجه به تغيير دادستان تهران تغييری در روند رسيدگی به اتهامات بازداشت‌شدگان حوادث اخير رخ خواهد داد گفت: هيچ اخلالی در روند رسيدگی به اين پرونده ايجاد نخواهد شد و تلاش می‌شود که دادگاه در چارچوب قانون و با رعايت آيين دادرسی برگزار شود.
رئيسی با تاکيد بر اينکه جابجايی در قوه قضاييه طبيعی است تصريح کرد: تغيير دادستان عمومی انقلاب تهران هرگز به روند رسيدگی پرونده‌ها خللی به وجود نخواهد آورد.
وی در پايان در پاسخ به سوالی در خصوص امکان وقف اموال دانشگاه آزاد نيز گفت: شخصا اين موضوع را بررسی نکرده‌ام.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016