پنجشنبه 12 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش کروبی به اظهارات اخير فرمانده سپاه، سحام نيوز

سحام نيوز: دبير‌کل حزب اعتماد ملی در واکنش به سخنان اخير فرمانده سپاه تاکيد کرد: آقايان به مسائل سياسی و دسته‌بندی نپردازند، چرا که خود اين موضوع برای سپاه مضر است، اگر کسی به اين بحث‌ها وارد شود بحث‌های ديگر نيز پيش می‌آيد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، مهدی کروبی در حاشيه مراسم بزرگداشت عبدالعزيز حکيم در جمع خبرنگاران درباره جلسه اخير خود با هيات سه نفره قضايی اظهار داشت: توضيح در باره اين جلسه بر عهده معاون اول قوه قضائيه است؛ اما جلسه بسيار خوبی بود که در آن توضيحات لازم ارائه شد و نقطه‌نظرهای خود را بيان کردم و قرار شد مسائل مطرح شده در اين جلسه را آنها مطالعه و بررسی کنند تا به نتيجه برسيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوری دوره دهم از آيت‌الله لاريجانی، رئيس قوه قضائيه به‌دليل تشکيل اين جلسه تشکر کرد و گفت: شنيده‌ام به خلفی، رئيس حوزه رياست قوه قضائيه گفته‌اند که اين ماجرا را پيگيری کنيد تا آنچه هست روشن شود.
وی در پاسخ به اين پرسش که در گذشته خواهان امنيت برای شاهدان مستندات خود شده‌ايد آيا موضوع در جلسه مطرح شد،گفت: اين موضوع نيز در اين جلسه مطرح و صحبت شد نتايج جلسه فعلی بسيار خوب بود و اميدواريم نتايج آن همچنان ادامه داشته باشد.
وی تاکيد کرد: قرار شده است ارتباط‌ ما با اين جلسه ادامه داشته باشد و اگر لازم شد مجددا در جلسه حاضر شده و مستندات لازم را ارائه دهيم. حتی قرار شده نامه ديگری را به محسنی‌اژه‌ای بفرستم.
کروبی درباره اظهارات اخير فرمانده سپاه گفت: ما که در اين قضايا نيستيم. شنيده‌ام و خوانده‌ام که فرمانده سپاه اظهار نظر کرده است، اما من نظرم اين است که آقايان اين همه به مسائل سياسی و دسته‌بندی نپردازند، چرا که خود اين موضوع برای سپاه مضر است اگر کسی به اين بحث‌ها وارد شود بحث‌های ديگر نيز پيش می‌آيد.
وی درباره اين پرسش که آيا خبر ناپديد شدن يکی از شاهدان حوادث اخير صحت دارد، اظهار داشت: يکی از اشخاص که مورد سوال قرار گرفته است دو نوع برخورد با وی شد. يکی برخورد دادستان کل کشور وقت با وی بود که برخورد مناسبی بود و قول داده شده بود که موضوع را پيگيری کند و برخورد ديگر به حالتی بود که شخص از آن برداشت تهديد کرده بود و از خانواده وی نيز تحقيق صورت گرفته بود و به جای اينکه مساله درست شود، عکس شد و گويا چند روزی هم از اين شخص خبری نبود.
دبير‌کل حزب اعتماد ملی در پاسخ به اين پرسش که پرونده روزنامه اعتماد ملی به قاضی ديگری واگذار شده است، گفت: پرونده اين روزنامه به شخص ديگری که همين مساله را پيگيری می‌کند، واگذار شده است برنامه دارند که دوستان اين موضوع را پيگيری کنند و بنا دارند با رييس قوه قضاييه نيز صحبت کنند.
کروبی در پاسخ به اين سوال که زمان انتشار روزنامه اعتماد ملی چه زمانی خواهد بود گفت: اگر برخی اجازه دهند، ما روزنامه را منتشر می‌کنيم. اگر فردا مجوز را صادر کنند، بی‌شک روزنامه اعتماد ملی شنبه منتشر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016