چهارشنبه 18 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگرانی برای سلامت محمد حسن فلاحيه زاده، گزارشگران بدون مرز

محمدحسن فلاحيه‌زاده قديمی‌ترين روزنامه‌نگار زندانی در ايران در روز شانزده شهريور در پی اعتصاب غذا و وخامت وضعيت سلامتش به درمانگاه زندان اوين منتقل شد. در همين زمان دفتر حزب اعتماد ملی پلمپ و سردبير سايت سحام نيوز بازداشت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


" ما از مقامات ايران خواهان اطلاع رسانی در باره وضعيت سلامت اين روزنامه نگار هستيم. محمدحسن فلاحيه‌زاده محروم از همه حقوق خود در دادگاهی غير علنی و بدون داشتن وکيل مدافع نا عادلانه به زندان و جريمه سنگين محکوم شده است. وی در مدت بازداشتش يا با زندانيان عادی همبند و يا در انفرادی های ٢٠٩ نگاهداری شده است. در برابر بی‌عدالتی دستگاه قضايی اين روزنامه‌نگار، راهی جز به خطر انداختن سلامتش نگذاشته است. مقامات قضايی ايران و به وِيژه مسئولان زندان اوين مسئول حفظ سلامت محمدحسن فلاحيه‌زاده هستند."
محمدحسن فلاحيه‌زاده خبرنگارتلويزيون العالم، شبکه عرب زبان راديو تلويزيون دولتی ايران، و همکار بسياری از رسانه‌های عرب از جمله روزنامه المستقبل، راديو دوبی، و تلويزيون ابوظبی، از آذرماه ١٣٨٥ در زندان بسر می برد. در تاريخ ۹ ارديبهشت ١٣٨٦ از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران در پشت درهای بسته به اتهام "جاسوسی" محاکمه و به سه سال زندان و پرداخت جريمه سنگين مالی دو برابر دستمزدش دريافتی از رسانه ها محکوم شد. روزنامه نگار که مدت محکوميتش به پايان رسيده است توان پرداخت اين جريمه سنگين را ندارد و تا کنون چندين بار خواهان لغو اين محکوميت و به همين منظور به اعتصاب غذا دست زده است.
در تاريخ ١٧ شهريور، محمد داوری سردبير سايت سحام نيوز بازداشت شد. سايت رسمی حزب اعتماد ملی از آغاز هفته گذشه در ايران مسدود شده بود. اما روز گذشته ماموران انتظامی به دستور دادستان جديد تهران عباس جعفری دولت آبادی دفتر اين حزب را پلمپ کرده اند. همچنين دفتر انجمن دفاع از حقوق زندانيان تعطيل شد. انجمن دفاع از حقوق زندانيان به ابتکار عمادالدين باقی در سال ١٣٨٤ تشکيل و در اين مدت خدامات متعددی به زندانيان و خانواده های آنان ارائه می داد.
همزمان ده ها نفر از روزنامه نگاران امضا کننده نامه سرگشاده به دادستان جديد تهران از سوی وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجويی و تهديد قرار گرفتند. ٣٢٠ روزنامه نگار امضا کننده اين نامه ی سرگشاده علاوه بر آزادی همکاران بازداشت شده خود، رفع توقيف از نشريات توقيف شده و بازگشايی دفتر انجمن روزنامه نگاران خواهان پايان دادن دادستان جديد به اقدامات مغاير با قانون سعيد مرتضوی دادستان سابق شده اند.
گزارشگران بدون مرز يادآور می شود که ايران با ٣٢ روزنامه نگار و وب نگار زندانی بزرگترين زندان روزنامه نگاران در جهان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016