شنبه 21 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سازمان قضائی نيروهای مسلح: چند متهم ديگر پرونده بازداشتگاه کهريزک بازداشت شدند، اعلام شکايت ۹۰ نفر در مورد بازداشتگاه کهريزک، فارس

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام بهرامی با رد ادعای آزادی مسئول بازداشتگاه کهريزک گفت: ۷ متهم ديگر پرونده بازداشتگاه‌ کهريزک بازداشت‌ شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس،حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی رئيس سازمان قضائی نيروهای مسلح در حاشيه مراسم توديع و معارفه دادستان قديم و جديد نظامی تهران در جمع خبرنگاران در خصوص نتيجه تحقيقات سازمان قضائی نيروهای مسلح در خصوص پرونده بازداشتگاه کهريزک گفت: همانطور که قبلا هم اعلام کرده‌ايم اين قضيه را با جديت دنبال می‌کنيم البته از کسانی که در اين قضيه آسيب ديده‌اند نيز دعوت کرده‌ايم تا مسائل خود را مطرح کنند و اگر شکايتی دارند آن را ارائه بدهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: تا سه روز گذشته ۱۰۴ نفر از آسيب ‌ديدگان در دادسرا حاضر شدند، ۱۵ نفر به عنوان گواه مسائل خود را مطرح کردند، حدود ۹۰ نفر اعلام شکايت کردند و متهمين نيز احضار شده‌اند.
رئيس سازمان قضائی نيروهای مسلح تصريح کرد: تحقيقات ادامه دارد و تا روز چهارشنبه گذشته نيز ۷ نفر از متهمان اين پرونده بازداشت شده‌اند. مسائل مطرح شده توسط شکات نيز در حال بررسی است و اميدواريم که تحقيقات اين پرونده زودتر به پايان برسد و ما بتوانيم در نهايت پرونده را برای دادگاه آماده کنيم.
بهرامی در خصوص اينکه آيا ۷ نفر بازداشت شده مربوط به اين پرونده همگی از نيروی انتظامی هستند يا خير؟ گفت:‌همه اين افراد کسانی هستند که در قضايای مربوط به کهريزک نقش داشته‌اند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چگونگی برخورد با قاضی مربوطه پاسخ داد با توجه به اينکه مسئله رسيدگی به اتهام قضات در دادسرای انتظامی قضات بايد بررسی شود،در آنجا مسائل قضات مطرح خواهد شد.
رئيس سازمان قضائی نيروهای مسلح با اشاره به نتايج تحقيقات در خصوص پرونده کوی دانشگاه نيز اظهار داشت: تحقيقاتی که درباره کوی دانشگاه شده،مفصل بوده است که مراجع ذيربط آن را انجام داده‌اند و نتايج تحقيقات خود را نيز در نهايت به قوه قضائيه ارسال کرده‌اند و فکر می‌کنم امروز نتايج اين تحقيقات به سازمان قضائی نيروهای مسلح واصل شود و ما کار خود را پس از اينکه اين نتايج به سازمان رسيد،‌آغاز خواهيم کرد.
بهرامی در خصوص آزادی مسئول بازداشتگاه کهريزک تاکيد کرد: بنده خبر آزادی وی را تائيد نمی‌کنم، وی که از مقامات انتظامی است هنوز در بازداشت به سر می‌برد.
وی با اشاره به مدت زمانی که برای روند تحقيقات طول خواهد کشيد، تصريح کرد: در رابطه با تحقيقاتی که در خصوص يک پرونده انجام می‌شود نمی‌توان روز دقيقی مشخص کرد اما تلاش مسئولان ذيربط اين است که کار با سرعت انجام شود. ولی ممکن است ما اعلام کنيم ظرف اين هفته اقدام خواهد شد اين در حالی است که اين امکان هم وجود دارد که نياز به تحقيقات جديدتری هم بوده و در نهايت روند طول بکشد.
رئيس سازمان قضائی نيروهای مسلح در پايان در خصوص اينکه آيا دادگاه رسيدگی به تخلفات متهمان پرونده کهريزک علنی خواهد بود يا خير؟ گفت:‌علنی بودن يا نبودن دادگاه را بايد رئيس دادگاه تشکيل بدهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016