دوشنبه 23 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"خدا را شکر عبدالله زنده است"، واکنش همسر عبدالله مومنی به حضور وی در دادگاه، ادوارنيوز

ادوارنيوز: فاطمه آدينه‌وند همسر عبدالله مومنی در واکنش به حضور سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران در دادگاه متهمان سياسی با ابراز خوشحالی نسبت به سلامت جانی مومنی گفت: "در وهله اول خدا را شکر می کنم که بعد از ۴۰ روز بی خبری مطلق، عبدالله زنده است و لا اقل از سلامت جانی او مطلع هستيم".

همسر عبدالله مومنی افزود: "طی سه ماه گذشته در مراجعاتی که داشتم اين مساله برای من روشن شد که آنها هيچ مدرکی عليه عبدالله ندارند و می‌خواهند با انفرادی و اعمال فشار و شکنجه او را وادار به اعتراف عليه خود کنند".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: "در ملاقاتی که چهل روز پيش با عبدالله داشتم وی درحالی که به سختی سخن می‌گفت اين موضوع را به من منتقل کرد که برای اعتراف تحت فشار است و همين هفته گذشته نيز يکی از مقامات قضايی در پاسخ به ابراز نگرانی ما از وضعيت سلامتی همسرم صراحتا گفت «عبدالله حرف توی کله‌اش نمی‌رود»".

خانم آدينه‌وند در ادامه با غيرقانونی دانستن دادگاه همسرش گفت: "آنچه در دادگاه تحت عنوان کيفرخواست و به اصطلاح اعترافات عبدالله مومنی منتشر شده است با توجه به عقايد و ديدگاه‌های او پيش از زندان ساختگی و غيرواقعی است".

فاطمه آدينه وند گفت: "تا آنجا که من می دانم يک متهم بايد در دادگاه وکيل داشته باشد و برای من نامعلوم است که چرا همسرم که همواره در تمامی سخنان خود در دفاع از زندانيان سياسی بر لزوم حضور وکيل در دادگاه اشاره می‌کرد بايد در دادگاه بگويد که احتياجی به وکيل ندارد! که اين مساله به نظرم احتمالا اشاره‌ای به اين است که همسرم نيز می‌داند دفاع حقوقی در اين دادگاه که قانون در آن رعايت نمی شود بی اثر است".

وی افزود: "اگر يک دادگاه قانونی باشد متهم بايد از خود دفاع کند نه اينکه بر عليه عقايد خود اعتراف کند".

همسر عبدالله مومنی در پايان گفت: "من و خانواده‌ام در نهايت با توجه به مصائبی که طی سالهای اخير به عنوان خانواده‌ای که چندين شهيد را تقديم استقلال و آزادی اين کشور و انقلاب کرده است می‌خواهيم بدانيم چگونه ممکن است هم تحريم انتخابات و هم شرکت در آن جرم باشد".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016