چهارشنبه 25 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پلمپ دفتر انجمن اسلامی دانشگاه مازندران و احضار دانشجويان اين دانشگاه به وزارت اطلاعات، اميرکبير

در ادامه ی برخوردها با دانشجويان مازندران، حراست دانشگاه مازندران در اقدامی خارج از روال اداری، به صورت غيرقانونی و بدون حضور مسئول اموال انجمن اسلامی دانشگاه و مسئول اموال دانشگاه، اقدام به شکستن دربهای دفاتر انجمن اسلامی اين دانشگاه کرده و پس از تخليه دفاتر، اقدام به پلمپ آنها کرده است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير اين عمل که طبق ادعای مسئولين حراست به دستور عليزاده رييس دانشگاه و با تاکيد مولايی رابط اطلاعات با دانشگاه مازندران صورت گرفته است، در انتهای تابستان و برای محدود کردن فعاليت دانشجويان اين دانشگاه می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين يورش به دفاتر اين انجمن در مجموع سه دفتر باقی مانده از دوران اصلاحات پلمپ شده و تمامی اسناد و وسايل آن به محل نامعلومی منتقل شده است.

در تحولی ديگر و در دانشگاه مازندران تعدادی از دانشجويان اين دانشگاه به طور دسته جمعی به وزارت اطلاعات احضار شده اند.

اين دانشجويان که پس از تماس از شماره ای خاص از آنها خواسته شده که آخر هفته ی جاری به اداره ی اطلاعات بابلسر و بابل مراجعه نمايند، شامل آن دسته از دانشجويانی می باشند که در بازداشتهای فله ای خرداد و تير سال جاری در مازندران بازداشت نشده اند.

بنابر اين گزارش اسامی اين دانشجويان به شرح ذيل است: علی اصغر آدينه وند، آرنوش ازرحيمی، مهدی محمدی تکدام، مهدی داوديان و محمد اصغری.

با توجه به رفتار غيرانسانی وزارت اطلاعات مازندران با دانشجويان بازداشتی و ضرب و شتم دانشجويان دانشگاه رازی پس از احضار به اداره اطلاعات، احضار اين دانشجويان نگران کننده است. به گزارش خبرنامه اميرکبير روز گذشته گزارش شد که پس از مراجعه دانشجويان دانشگاه رازی کرمانشاه به وزارت اطلاعات، آنان با رفتارهای بسيار بد ماموران امنيتی مواجه شده و تعدادی از آنان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

علاوه بر موارد فوق موج احضار، تعليق و بازداشت دانشجويان در آستانه ی سال تحصيلی که به قصد مرعوب ساختن دانشگاه و ايجاد سال تحصيلی آرام دردانشگاه است، در مازندران پس از احضار دانشجويان به کميته ی انضباطی و دادگاه انقلاب، به پلمپ انجمن اسلامی و احضار دانشجويان به وزارت اطلاعات منتهی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016