پنجشنبه 26 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد سخنران نخستين روز نشست سران مجمع عمومی سازمان خواهد بود، ايرنا

سازمان ملل - دکتر محمود احمدی نژاد رييس جمهوری ايران به عنوان سخنران نخستين روز نشست سران شصت و چهارمين دوره مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد.

سخنگوی رييس مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه تازه ترين برنامه نهايی شده سخنرانان نشست مجمع را دراختيار خبرنگاران قرار داد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جلسات بحث عمومی روسای کشورها از صبح چهارشنبه ۲۳ سپتامبر (اول مهرماه) آغاز می شود و تا شنبه ادامه می يابد.
در اين برنامه به شماری از روسای جمهوری و رهبران کشورها برای روز شنبه وقت داده شده که سخنرانی خود را ارائه دهند.
طبق عرف معمول اين سخنرانيها با سخنرانی رييس جمهوری برزيل آغاز می شود و هر سخنران فرصت دارد تا طی ۱۵ دقيقه مهمترين مسايلی را که از نظر مردم کشور او اهميت دارند , بيان کند.
معمولا رقابت و رايزنی های شديدی ميان نمايندگی های ۱۹۲ کشور عضو سازمان ملل در می گيرد تا صدر جدول سخنرانی ها را به خود اختصاص دهند.
"ژان ويکتور نکولو" سخنگوی جديد مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت طبق آخرين اطلاعاتی که تا روز چهارشنبه نهايی شده , ۸۶ نفر از رهبران کشورها, سه معاون رييس جمهور, ۳۶ نفر از سران دولت, هشت معاون نخست وزير, ۵۵ وزير امور خارجه و ۲۳ معاون وزير در نشست امسال شرکت می کنند.
به گزارش خبرنگار ايرنا از سازمان ملل , پس از پايان سخنرانی مقامها, جلسات مربوط به بررسی مواد موجود در دستور کار مجمع و رسيدگی و تصويب قطعنامه ها به صورت بسيار فشرده تا اواخر دسامبر(ديماه ) در کميته های شش گانه زيرمجموعه مجمع ادامه خواهد داشت.
کميته های شش گانه مسايل متفاوتی از جمله اقتصادی , حقوق بشر , بودجه و اداری , خلع سلاح , مسائل ويژه سياسی و استعمارزدايی و حقوقی را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.
در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل موضوعاتی همانند راههای برقراری صلح و امنيت بين المللی, تقويت رشد و توسعه, حقوق بشر, کمکهای انساندوستانه, راههای تقويت عدالت و قوانين بين المللی, خلع سلاح, کنترل مواد مخدر, پيشگيری از جنايت, مقابله با تروريسم بين المللی در اشکال متفاوتش, مورد بحث قرار می گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016