دوشنبه 23 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انصاری‌راد: دولت بهتر است به جای شکايت عليه آيت‌الله صانعی از نصايح ايشان استفاده کند، ايلنا

سخنان آيت‌الله صانعی‌ ، مطلبی نيست که بتوان از آن شکايت کرد

ايلنا: رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس ششم تاکيد کرد : دولت بهتر بود قبل از اينکه شکايتی عليه آيت‌الله صانعی‌ تنظيم کند به نصيحت‌های ايشان در ارتباط با وقايع اخير گوش می‌داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسين انصاری‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، در‌تحليل خود از اعلام شکايت دولت از آيت‌الله صانعی با تاکيد بر اينکه اين شکايت کمکی به ارتباط بيشتر دولت با مراجع و مخصوصا مشايخ بزرگ روحانی نمی‌کند، اظهار داشت: اين اقدام همچنين با نصايحی که در زمينه لزوم ارتباط بهتر دولت با مراجع و علما شده است، هماهنگ نيست.
وی با تاکيد بر اينکه آن سخنانی‌که بنده از آيت‌الله صانعی شنيدم مطلبی نيست که بتوان از آن شکايت کرد،گفت : اعتراضی که ايشان نسبت به روند دادگاه‌ها و بازداشت‌ها داشتند همان مطالبی است که از سوی حقوقدان‌های معتبر کشور نسبت به اين جريان وجود دارد و اينگونه نبوده است در بخشی از سخنرانی ايشان نسبت به شخص خاصی جسارت شده باشد.
انصاری‌راد با بيان اينکه آن قسمت از سخنرانی آيت‌الله صانعی که بنده ديده‌ام ضرب‌المثلی بود که ايشان استفاده کرده بودند، ادامه داد: به قول علما در مثل مناقشه نيست و معمولا ضرب‌المثل‌ها اينگونه نيست که با مفهوم ظاهری منطبق به مورد باشد.
وی در عين حال تصريح کرد: هر‌کس در اين مملکت احساس کند که حقش ضايع شده و به او جسارت شده است حق دارد به دادگاه صالح شکايت کند و آن دادگاه نيز حق دارد در مورد هرگونه دادخواستی رسيدگی کند.
نمانده نيشابور در مجلس ششم با بيان اين اعتقاد که آنچه که امروز در منظر چشم همه مردم ايران و دنيا وجود دارد، ضايع شدن حق عده‌ای در جريانات اخير است،گفت: همانطور که همه حقوقدان‌ها اعلام کرده‌اند و البته امری بديهی است ، آن است که يک متهم تا مادامی که محکوم نشده است بايد حيثيت وی محفوظ بماند و هيچگونه جسارت و اهانتی به او جايز نيست و اگر صورت بگيرد افترا است.
وی تاکيد کرد: اگر حقيقتا قرار است به شکايات رسيدگی شود دادگاه صالح بايد به اين دادخواست‌ها و تظلم‌ها نيز رسيدگی کند.
انصاری‌راد در بيان اثرات اين نوع مواضع در قبال مراجع تقليد و علما گفت: قطعا اين نوع برخوردها انعکاس نادرستی در جامعه ما خواهد داشت ، چراکه جامعه ما احترام خاصی برای مراجع و روحانيون قائل است و مسلمان‌ها در برابر اين قضايا به خاطر حرمت خاصی که برای مراجع قائل هستند احساس مسووليت می‌کنند وقطعا از اين اقدام استقبال درستی نمی‌کنند.
نماينده سابق مجلس تاکيد کرد: دولت بهتر بود قبل از اينکه شکايتی عليه اين مرجع تقليد تنظيم کند به نصيحت‌های ايشان در ارتباط با وقايع اخير گوش می‌داد.
انصاری‌راد در مورد روز جهانی قدس نيز گفت: يکی از ظلم‌های بسيار بزرگ قرن بيستم ظلمی است که به مردم فلسطين می‌شود چراکه آنها سال‌هاست با پشتوانه مراکز قدرت بزرگ جهان از وطن خود آواره شدند.
وی تاکيد کرد: جا دارد همه ملت‌های مسلمان جهان از اين ستمی که انجام شده تبری بجويند و آن را محکوم کنند و روز قدس برای انجام اين تکليف الهی نامگذاری شده است.
انصاری‌راد تاکيد کرد: روز قدس در ذات خود اين معنا را دارد که همه انسان‌ها بايد در برابر حادثه قدس به شکلی عکس‌العمل نشان دهند و رسما اين ظلم را محکوم کنند.
اين نماينده سابق مجلس تصريح کرد: تجاوز به فلسطين و آوارگی مردم اين سرزمين عامل درجه اول ترورها و ناامنی‌ها در منطقه است که تا امروز ادامه دارد و تا اين مسئله حل نشود، قطعا امنيت به منطقه نخواهد آمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016