شنبه 28 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران تشديد سرکوب وب نگاران و کاربران اينترنت، گزارشگران بدون مرز

پس از صدها بازداشت معترض و مخالف و محاکمات نمايشی، سرکوب بر روی وب نگاران و کاربران اينترنت تشديد و تمرکز يافته است. گزارشگران بدون مرز از دستگيری يکی از قديمی ترين وبلاگ نويسان ايران علی پيرحسينلو مطلع شده است. اين روزنامه نگار و همکار بسياری از روزنامه های توقيف شده اصلاح طلب، شبانگاه ٢٦ شهريور پس از تفتيش منزلش از سوی ماموران اطلاعاتی به همراه همسرش فاطمه ستوده بازداشت و به محل نامعلومی انتقال يافته است. اتهام اين روزنامه نگار و همسرش " اقدام عليه امنيت ملی" اعلام شده است. يک روز پيش از ٢٧ شهريور و تظاهرات مخالفان در سراسر ايران، تعداد ديگری از فعالان سياسی و مطبوعاتی بازداشت و يا به نهادهای قضايی – امنيتی احضار شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می کند : از هفته ها پيش اينترنت و کاربران آن هدف جدی حملات هواداران محمود احمدی نژاد قرار گرفته اند. در پی توقيف مطبوعات اين بار مقامات مسئول جمهوری اسلامی به ابزارهای دسترسی اسان به اطلاعات رسانی در باره سرکوب و اعتراض حمله کرده اند. تقريبا همه سايت اطلاع رسانی داخل کشور مورد حمله قرار گرفته و يا مسدود شده اند. "هک" و حمله به برخی سايت ها به شکل سازمان يافته انجام می گيريد. شبکه اينترنت که در دادگاه های نمايشی از سوی دادستانی بر نيمکت اتهام قرار گرفته است، تنها امکان سازمان يابی اعتراض است که بايد به سکوت وادار شود. "

نوروز سايت رسمی حزب مشارکت ، پارلمان نيور سايت اقليت اطلاح طلب مجلس، سايت تغيير وابسته به کانديدای معترض مهدی کروبی، و سايت های وب نگاران فمينيست تغيير برای برابری و مدرسه فمينيستی از جمله سايت های هستند که مورد حمله قرار گرفته و يا مسدود شده اند. دامنه مسدود سازی به شهرستان ها هم کشيده شده است سايت کرمان نما نيز از جمله قربانيان مسدود سازی گسترده روزهای اخير است.

گزارشگران بدون مرز نگرانی خود را از وضعيت بازداشت محمد پور عبدالله دانشجوی وبلاگ نويس اعلام می کند. وی برای نوشتن مطالبی در وبلاگ پيشرو در باره سرکوب جنبش دانشجويی، وضعيت بازداشت و بازجويی از دانشجويان دستگير شده، در تاريخ ٢٤ بهمن ماه ١٣٨٧ بازداشت و به مدت ٢٣ روز در سلول های انفرادی بند ٢٠٩ زندان اوين تحت فشارو بازجويی قرار داشت. در تاريخ ٢٣ فروردين و در اولين جلسه دادگاه به دليل عدم پذيرش اتهامات واهی، بازداشت موقت وی تمديد و به انفرادی بازگرداننده و سپس بدون حکم به زندان قزل حصار منتقل شده است. که همچنان در بلاتکليفی بسر می برد.

محمد پور عبدالله نخستين بار در تاريخ ٢٤ دی ماه ١٣٧٦ و در پی تظاهرات ١٦ آذر دانشجويان در تهران بازداشت شد و بعد از ٤١ روز با قرار وثيقه ٨٠٠ ميليون تومانی آزاد شد. نوشتن مقالاتی در باره وضعيت زندان و سرکوب جنبش دانشجويی پس از آزادی يکی از دلايل اصلی دستگيری او به شمار می آيد. علت لجاجت و سخت گيری های دستگاه قضايی عليه اين دانشجوی وبلاگ نويس بر خانواده و وکلای او معلوم نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016