سه شنبه 31 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منوچهر متکی در نيويورک: بايد اعتماد سازی کرد، راديو بين المللی فرانسه

منوچهر متکی، وزير امور خارجۀ جمهوری اسلامی ايران، دوشنبه شب، در نيويورک اظهار داشت که تهران خواستار اعتمادسازی ميان تهران و قدرت های گروه ۱+۵ است. او گفت: ما بايد برای بررسی مسائل اساسی ، ابتدا اعتماد را گسترش دهيم.

او که در برابر روزنامه نگاران ايرانی در نيويورک سخن می گفت افزود که در بستۀ پيشنهادی ايران ، در فصل مسائل بين المللی، مسائل مربوط به فعاليت های هسته ای، خلع سلاح هسته ای و نظارت آژانس بين المللی انرژی اتمی بر کلیۀ فعاليت های اتمی گنجانده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منوچهر متکی گفت که ايران اميدوار است مباحثات در درون شورای امنيت سازمان ملل متحد به تدوين کنوانسيونی برای انهدام کلیۀ سلاح های اتمی در سراسر جهان بيانجامد.

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، رياست نشستی را در شورای امنيت به عهده خواهد داشت که به مسئلۀ گسترش سلاح های اتمی اختصاص دارد. همچنين روز چهارشنبه، گروه ۱+۵ نشستی را به رياست ديويد ميليباند، وزير امور خارجۀ انگلستان بر گزار خواهد کرد تا نشست روز اول اکتبر را با نمايندگان ايران تدارک ببيند. اين نشست احتمالاً در ترکيه برگزار می شود. اين اولين نشستی است که، پس از رياست جمهوری باراک اوباما، در سطح بالا با نمايندگان ايران برای حل منازعه بر سر برنامۀ اتمی ايران تشکيل می شود. ديويد ميليباند، روز يکشنبه در ارتباط با گفتگو های اول اکتبر گفت " زمان آن رسيده است که ايران اقدامات مشخصی را انجام دهد تا نشان دهد که با برنامۀ هسته ای و غنی سازی اورانيوم خود تنها و تنها اهداف صلح جويانه ای را دنبال می کند. گروه ۱+۵ تا به حال خواستار توقف غنی سازی اورانيوم از سوی ايران بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016