چهارشنبه 1 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد در نيويورک: برخی سياسيون مقصر کشته شدن عده‌ای پس از انتخابات هستند، ايلنا

- ايران فرصت مناسبی است که دولت های غربی در تعامل با آن می توانند به موفقيت دست يابند
- عده‌ای از طرفداران دولت در حوادث بعد از انتخابات کشته شدند.


ايلنا: رئيس‌جمهور در بدو ورود به نيويورک در کنفرانس خبری با سردبيران ارشد و خبرنگاران خبرگزاری آسوشيتدپرس و شبکه تلويزيونی ای‌پی‌تی‌ان شرکت کرد.
به گزارش ايلنا ، محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس خبری با سردبيران ارشد و خبرنگاران خبرگزاری آسوشيتدپرس و شبکه تلويزيونی ای‌پی‌تی‌ان ، در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران که درباره هولوکاست ،گفت : ما با همه جنايت‌هائی که در جنگ جهانی دوم رخ داده است مخالفيم و در برابر ما همه انسان‌ها محترمند. اما نکته اصلی اينجا است که اگر جنايتی در آن زمان رخ داده است چرا مردم فلسطين بايد تاوان آن را بپردازند ؛ چرا بايد سرزمين فلسطين اشغال شود ، در آنجا نسل کشی صورت گيرد، مردم آن آواره شوند و از بسياری از نيازهای انسانی از جمله غذا و دارو محروم شوند ؛ بنابر‌اين اگر به بهانه هولوکاست مردم فلسطين کشته می شوند بايد درباره آن صحبت شود.
وی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اينکه، آيا ايران مايل است برای تامين امنيت در عراق و افغانستان با غرب همکاری کند، افزود : ايران از ناامنی در عراق و افغانستان بيش از همه کشورها زيان ديده است و ما بارها اعلام کرده‌ايم که آماده کمک برای تامين امنيت منطقه هستيم، اما هنگامی که سياست های اشغالگران نادرست است چه می‌توان کرد.
احمدی نژاد تاکيد کرد : مشکلات منطقه راه‌حل نظامی ندارند،بلکه بايد با توسعه اقتصادی و فرهنگی امنيت منطقه را برقرار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به هزينه ۲۵۰ ميليارد دلاری که در افغانستان استفاده شده است،گفت : چنانچه بخشی از اين هزينه برای ايجاد اشتغال و امور فرهنگی بکار گرفته می‌شد،بيش از نود درصد امنيت اين کشور تامين می‌شد.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران که از وی درباره نتايج نشست اعضای گروه پنج بعلاوه يک با نماينده ايران پرسيد،افزود : موضوع هسته‌ای در دستور کار ما نيست و فقط از طريق قانونی که آژانس است برنامه هسته‌ای را بايد پی‌گيری کرد.
وی با تاکيد بر ضرورت تغيير در نگاه و رفتار دولت مردان غرب،گفت : در نشست پنج بعلاوه يک سه موضوع قابل بحث است که خلع سلاح کامل هسته‌ای در جهان ، زمينه سازی برای استفاده صلح آميز از انرژی هسته‌ای و تامين اورانيوم با غنای بيست درصد برای خريد از آن جمله است.
احمدی‌نژاد با اشاره به اينکه ايران اورانيوم سه‌و‌نيم درصد را غنی سازی می‌کند،افزود : راکتور تهران که راديو دارو توليد می‌کند ، نيازمند اورانيوم با غنای حدود بيست درصد است که می‌توانيم برای خريد آن با آنها مذاکره کنيم.
رئيس‌جمهور کشورمان همچنين در پاسخ به اين سوال که دلايل ايران برای اينکه می‌گويد برنامه هسته‌ای نظامی ندارد،چيست؟افزود‌: دلايل ما گزارش آژانس است که بارها اعلام کرده است هيچ انحرافی در برنامه هسته‌ای ايران نيست.
وی تاکيد کرد : دولت‌هايی که مدعی مخالفت با توليد سلاح هسته‌ای هستند اول بايد سلاح های خود را از بين ببرند ، کسانی بايد پروتکل الحاقی را امضا کنند که هزار کلاهک هسته‌ای در اختيار دارند نه ما که در ابتدای استفاده از فن‌اوری هسته ای هستيم ، جمهوری اسلامی ايران در يک مرحله اين پروتکل را امضا کرد، اما ديديم که اين موضوع بهانه‌ای شد برای محروم شدن از حقمان آن هم از جانب کسانی که هزاران بمب هسته ای دارند.
احمدی‌نژاد درباره ديدگاهش درباره منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای افزود: اگر اين تصميم عادلانه باشد آن را می‌پذيريم ، جمهوری اسلامی ايران در پی سلاح هسته‌ای نيست و معتقديم جهان بايد عاری از اين سلاح باشد و رئيس‌جمهور امريکا هم بايد در اين زمينه اصل سياست‌های غلط اين کشور را تغيير دهد نه بسته‌‌بندی آنها را.
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران که از وی درباره کشته شدن عده ای در حوادث پس از انتخابات پرسيد گفت : ما مخالف هرنوع خونريزی هستيم ، انها که کشته شدند هموطنان ما بودند و مقصر نبودند بلکه مقصر اصلی برخی سياسيون هستند و من از دستگاه قضائی خواسته‌ام اين موضوع را پی‌گيری کند.
احمدی‌نژاد تاکيد کرد : متاسفانه حدود سی نفر در اين حوادث کشته شدند ، که البته در امريکا روزانه بيش از اين تعداد بدست پليس کشته می‌شوند که ما برای همه متاسفيم و آرزو می کنيم روزی اسلحه‌ها به قلم تبديل شوند.
وی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اينکه آيا دولت وی در کشته شدن اين افراد نقش داشته است، گفت: در شرايط آشوب اينگونه موارد بروز می‌کند که دولت ايران در بروز آن نقشی نداشته است ،برخی دولت‌های غربی در اين حوادث نقش بارزی داشتند که البته در آن عده‌ای از طرفداران دولت و رهگذران نيز کشته شدند و ما تلاش می‌کنيم راه‌های دخالت بيگانگان را ببنديم تا چنين حوادثی تکرار نشود.
وی درباره دولت اوباما هم افزود : دنيا نيازمند تغيير است و اميدواريم اوباما در مسير تغيير حرکت کند و سياست‌های غلط گذشته را در مسير اصلاح قرار دهد ، دولت امريکا زمان زيادی برای اين کار در اختيار ندارد و بايد تلاش کند تا تغييرات واقعی و حقيقی روی دهد و ما هم از آن استقبال می‌کنيم.
رئيس‌جمهور کشورمان در پايان در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران که پرسيد چرا ايران موشک‌های دوربرد توليد می‌کند،گفت : اين حق مسلم هر کشوری است که امکانات دفاعی داشته باشد،اما سياست‌های دفاعی ايران صرفا بازدارنده است.
وی در پاسخ به کسانی که ايران را تهديد می‌خوانند، گفت : ايران فرصت مناسبی است که دولت‌های غربی در تعامل با آن می توانند به موفقيت دست يابند.
احمدی نژاد همچنين با اشاره به تصميم امريکا برای برچيدن سپر موشکی در اروپای شرقی افزود : برخی با پيش کشيدن موضوع ايران قصد دارند افکار عمومی را در قبال اين تصميم توجيه کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016