پنجشنبه 2 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: می خواهند محکمات رفتار امام را زير سوال ببرند، به اصل اصيل ولايت فقيه حمله ناجوانمرادانه می‌شود، ايلنا

- کسانی ‌که از روز اول با اين انقلاب سرسازگاری نداشتند و راه امام را نمی‌پسنديدند فرصت پيدا کردند تا دست‌آوردهای ملت ايران را مخدوش کنند


ايلنا: آيت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: اين روزها حتی محکمات رفتار امام را گاهی زير سوال می‌برند و می‌خواهند مخدوش بکنند.اميدواريم که هوشياری برادران ما در خبرگان رهبری که اکثرا از شاگردان مستقيم امام هستند و جوان‌ترها که از شاگردان غير مستقيم امام هستند، اين وظيفه بزرگ را فراموش نکنند که بايد پاسدار آرمان‌ها و دستاوردهای امام باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی جماران، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح امروز در مراسم تجديد ميثاق نمايندگان مجلس خبرگان رهبری با آرمان‌های امام خمينی (ره) با تاکيد بر حفظ انقلاب اسلامی به عنوان هديه‌ای الهی گفت: ما هر سال که به زيارت مرقد امام می‌آييم با آرامش خاطر و تداعی معانی دوره‌های طولانی جهاد موثر امام و شاگردان ايشان و مردم خوبمان را به ياد می‌آوريم. هنوز هستند افراد زيادی که شاهد آن دوران بودند. اينها می‌دانند ما از کجا به کجا رسيده‌ايم و ملت ايران و جهان اسلام چه دستاوردهای عظيمی را با پيش‌گامی امام به‌دست آورد.
وی با بيان اين‌که امروز شاهد شرايط جديدی هستيم، ‌اظهار داشت: به نظر می‌رسد کسانی‌که از روز اول با اين انقلاب سرسازگاری نداشتند و راه امام را نمی‌پسنديدند و مخالف بودند و همچنين قدرت‌های استعماری که فهميده بودند که چه عامل بزرگی وارد تاريخ شده است، فرصت پيدا کردند تا دست‌آوردهای ملت ايران را مخدوش کنند.
رئيس مجلس خبرگان رهبری با بيان اين‌که همه فهميديم که در دنيا و اطراف ما چه می‌گذرد، ‌گفت: معنويت امام و راه و مکتب ايشان از درون، حافظ اين موفقيت است به شرط اين‌که ما هم درست رفتار کنيم و ارزش اين دستاورد الهی را آنطور که هست، ‌ارزيابی کرده و به نسل بعدی منتقل کنيم. نگذاريم شبهات و تشويش‌های خاطری که درست می‌کنند، نسل بعدی را به کلی از اين دستاوردهای عظيم منقطع بکنند.
وی ادامه داد: ما روح امام و اجدادشان را شفيع قرار می‌دهيم همانطور که در دوران حياتشان از اسلام و نظام دفاع کردند، امروز هم حافظ اين جمهوری اسلامی هستند.
رييس مجلس خبرگان رهبری افزود: ما بايد اين راه را ادامه بدهيم و اين نظامی که شديدا مورد تهاجم همه گروه‌های استکباری و ضدانقلاب قرار گرفته حفاظت کرده و به نسل‌های بعدی منتقل کنيم.
هاشمی رفسنجانی گفت: نسل انقلاب آن قدر به مسائل واقف هست که خودش را گم نمی‌کند، ‌اما می‌بينيم که اينقدر تهاجم زياد شده که به اصل اصيل ولايت که دستاورد اساسی انقلاب است، حمله ناجوانمرادانه می‌شود.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اهانت‌ها و توهين‌های مکرر به بيت امام، گفت: امروز به بيت امام و به شخص امام که اينها نبايد از انقلاب جدا بشوند، حمله می‌شود. اگر روزی کسانی به خود اجازه بدهند که اين بيت را و اين آثار امام و يادگاران امام را از انقلاب جدا کنند و بين انقلاب و آنها فاصله بياندازند، ‌بزرگ‌ترين خيانت را مرتکب می‌شوند.
وی با بيان اين‌که مجموعه آثار، افکار و بيت امام پايه اصلی تحقق انقلاب بودند، گفت: انشاء‌الله اين مجموعه در آينده شکوفايی‌های بيشتری پيدا بکنند. ما واقعا بايد پاسدار اين ارزش‌ها باشيم و بايد بدانيم هر پنجره‌ای که باز می‌شود و به يادگار امام خدشه وارد می‌کند، همه جا سرايت می‌کند.
رييس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اين روزها حتی محکمات رفتار امام را گاهی زير سوال می‌برند و می‌خواهند مخدوش بکنند. اميدواريم که هوشياری برادران ما در خبرگان رهبری که اکثرا از شاگردان مسقيم امام هستند و جوان‌ترها که از شاگردان غيرمستقيم امام هستند، باعث شود که اين وظيفه بزرگ را فراموش نکنند که پاسدار آرمان‌ها و دستاوردهای امام باشند.
وی در پايان خاطرنشان کرد: ما با روح امام بيعت می‌کنيم که تا هستيم با آثار، افکار و دستاوردهای ايشان هم‌نوا و همراه باشيم.
رييس و اعضای مجلس خبرگان رهبری در ابتدای اين مراسم مورد استقبال يادگار امام حجت الاسلام و المسلمين سيدحسن خمينی قرار گرفت و سپس با نثار تاج گل به پيشگاه رهبر کبير انقلاب اسلامی و قرائت فاتحه با آرمان‌های امام بيعت کردند.
اعضای مجلس خبرگان رهبری همچنين با حضور بر مزار آيت‌الله محمدرضا توسلی از اعضای پيشين اين مجلس، آيت‌الله سلطانی طباطبايی و همسر حضرت امام خمينی و بانوی بزرگ انقلاب و قرائت فاتحه، ياد و خاطره امام و يادگاران امام و همسر و ياران صديق ايشان را گرامی داشتند.
رييس مجلس خبرگان رهبری پس از تجديد بيعت با آرمان‌های امام، به زيارت مزار شهدای انقلاب اسلامی رهسپار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016