دوشنبه 6 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صفار هرندی با اشاره به حوادث پس از انتخابات: آتشی در زير خاکستر است که هر زمان ممکن است سر برآرد، ايسنا

محمدحسين صفار هرندی با اشاره به حوادث پس از انتخابات اظهار کرد که از چند ماه پيش از انتخابات برای برخی مسائل برنامه‌ريزی شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه يزد- محمدحسين صفار هرندی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع نخبگان و هاديان سياسی استان يزد سخن می‌گفت، با اشاره به نحوه شکل‌گيری ائتلاف آبادگران ايران اسلامی قبل از انتخابات سال ۸۴، از آن به عنوان علامتی مشترک برای کسانی که خواستار خدمت بی‌منت در کشور بودند، ياد کرد.

وی افزود: مردم در انتخابات رياست‌جمهوری سال ۸۴ نشان دادند شاخص انتخاب برای آنان، وفاداری به اصل نظام و انقلاب، وفاداری به رهبری، صفا و صميميت مردمی و عملکرد خوب گذشته بود؛ به طوری که کسی را انتخاب کردند که در دوران خدمتش در شهرداری طراز خاص و مجزايی از خدمت‌ را به نمايش گذشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم گفت: علی‌رغم اين که در دور نخست انتخابات ۸۴ عدد آرای به دست آمده برای هر کدام از کانديداها، اعداد نزديک به هم بود، اما آنجا که تعلقات جبهه‌ای و حزبی افراد کنار رفت و قرار شد تا بين دو ارزش يکی را انتخاب کنند، به راحتی به طرف آن کسی رفتند که فکر می‌کردند منفعتشان در آن قرار دارد و لذا آن رای قاطع برای رييس‌جمهور منتخب به دست آمد.

وی در ادامه با اشاره به جايگاه رفيع رهبری و غيرقابل قياس بودن آن با ساير جايگا‌ه‌ها، خاطرنشان کرد: {البته} جايگاه قوه مجريه به لحاظ حوزه نفوذ و امکان خدمت قابل قياس با هيچ جايگاه ديگر کشور نيست و به دليل امکانات و تجهيزات فراوانی که در اختيار دارد، در تغيير نگاه مردم نسبت به سلامت و يا ناسالمی حکومت بسيار تاثيرگذار است.

صفار هرندی با بيان اين که قبل از اين انتخابات نوعی تشنج، افسردگی و پژمردگی در روحيه‌ها و نااميدی نسبت به آينده در بين آحاد مردم به چشم می‌خورد، افزود: پس از شروع دوره‌ی جديد رياست‌جمهوری از سال ۸۴ نشاطی در جامعه ايجاد شد و اين نشاط نيز کاملاً طبيعی بود؛ چرا که يک سوی آن رونق‌گرفتن شعارهای انقلاب و به تبع آن ارزش‌های انقلاب و در يک وجه ديگر شروع يکسری کارها که تصوير جامعه را تغيير می‌داد، قرار داشت.

وی با اشاره به توجه‌ ويژه‌ دولت نهم به توسعه‌ مناطق محروم در راستای شعار عدالت‌محوری، گفت: اگر می‌بينيم مردم برخی مناطق دورافتاده از مراکز استان‌ها و محروم، از قبيل مناطق محروم جنوب کرمان و غيره، در انتخابات اخير رای ۹۸ درصدی به رييس‌جمهورشان می‌دهند به اين علت است که طعم خدمت را چشيده‌اند و در واقع اين امر محصول نگاه خاص دولت به اين مناطق بوده که البته بسيار ارزشمند است، ولی ارزش واقعی آن در لوح محفوظ خداوند نگاشته می‌شود.

وزير پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌چنين با اشاره به آنچه صف‌آرايی و هرزه‌گويی‌های تمام اشرار عالم در قالب رسانه‌های بيگانه و يا زمامدارنشان عليه نظام و انقلاب اسلامی ايران، عليه منتخب مردم و رفيع‌ترين جايگاه اداره‌ی کشور در جريان انتخابات اخير خواند، اظهار کرد: اين اقدام به تبع مسائل انتخابات و گمان آنان مبنی بر ناسالم بودن نتايج انتخابات نبود، بلکه اگر از ماه‌ها قبل نيز دل‌های آنان ‌گشوده و ضميرشان جستجو می‌شد، مشخص می‌شد آنها به اين نحوه‌ مديريت کشور معترض بودند و از آن بيم داشتند؛ چرا که اين مدل خدمت نه تنها در ايران بلکه در جاهای ديگری که به آن تاسی می‌کردند، کسانی را که در کمين قدرت نشسته بودند، از اين جايگاه دور می‌کرد.

وی افزود: لذا شيفتگان قدرت و نه خدمت، به نحوی عمل کردند که حتی مردمی که طعم اين خدمات را چشيده بودند در هياهوی تبليغات‌ آنان، باورشان شود در آرايشان دست‌کاری شده است.

صفار هرندی هم‌چنين اظهار کرد: در همين راستا اين القائات نادرست از سوی گروه‌ها و جناح‌ها و برخی شخصيت‌هايی که از آنها چنين انتظاری نمی‌رفت، به سمت نظام حمله‌ور شد؛ چرا که از چند ماه پيش از انتخابات برای آن برنامه‌ريزی شده بود.

وی گفت: بحث اصلی اين گروه‌ها و شخصيت‌ها در واقع سلامت يا عدم سلامت نتايج انتخابات نبود، بلکه اعلام کرده بودند در هر صورت با هدف تغيير در قانون اساسی به خيابان‌ها خواهند ريخت و از موضع اقتدار، مرکزيت نظام را مجبور به مذاکره و چانه‌زنی در راستای اين هدف می‌کنند.

صفار هرندی در ادامه گفت: اين اقدام به دنبال تصور نادرست آن‌ها از رهبر معظم انقلاب و مقايسه‌ اين مقطع زمانی با واقعه‌ صدور فرمان مشروطيت، تحت فشار چانه‌زنان شکل گرفت؛ غافل از اين که با شخصيتی مواجه‌اند که نگاهش به اين جايگاه مسئوليت از جنس نگاه مولايش حضرت اميرالمومنين(ع) است و به اندازه کفشی پاره برای حکومت ارزش قائل نيست، مگر اين که از طريق آن بتواند حق مظلومی را از ظالمی بگيرد.

وی اضافه کرد: با تدابير انديشيده شده، جريان اين فتنه خاتمه يافت، ولی فتنه‌جويی پايان‌پذيری ندارد و آتشی در زير خاکستر است که هر زمان ممکن است سر برآرد؛ لذا بايد محيط فتنه را خوب شناخت و تدبير لازم را برای خروج از آن به کار بست.

صفار هرندی هم‌چنين گفت: کسانی که در نظام مسئوليتی بر عهده دارند و يا افرادی که به عنوان يک کارگزار معمولی و ساده در جامعه خدمت می‌کنند، بايد توجه داشته باشند هيچ چيز خودبخودی اتفاق نمی‌افتد و نبايد گمان کرد اين فتنه و شرارتی که برخی راه انداختند، يک دفعه ايجاد شد، هم‌چنين نبايد تصور کرد مردم بی‌جهت به رييس‌جمهور منتخب‌شان رای دادند؛ چرا که دليل رويکرد مردم روشن است، وقتی مردم مشاهده کردند ايشان به نام خدا خواستار خدمت به آنان و زنده نگاه‌داشتن و پاسداشت ارزش‌های نظام و انقلاب، هم‌چنين خواستار اجرای عدالت و ايستادن در برابر دشمنان و مبارزه با فساد است، به او اقبال نشان دادند.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پايان تاکيد کرد: زمانی موفقيت حاصل می‌شود که دل‌هايمان خدايی باشد و از فرديت خارج و برای خدا خالص شويم؛ وگرنه اگر بنا باشد هر کسی ساز دل خودش را بزند،، مشخص است که با سنت‌های الهی آشنا نيست و در اين صورت موفقيت حاصل نخواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016