شنبه 11 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجاريان از زندان می گويد، هم ميهن

سعيد حجاريان همان معلم سابق است. همان حجاريان خوش اخلاق و شوخ هميشگی، اگر چه ديدار با او پس از ۱۰۰ روز دلواپسی و نگرانی دايمی با اضطراب آغاز شد اما چند لحظه ای حضور در کنار او آرامش را به همه باز گرداند.


عصر جمعه جمعی از روزنامه نگاران و اعضای شاخه جوانان حزب مشارکت ابتدا به ديدار خانواده شيرزاد و سپس به ديدار سعيد حجاريان رفتند. در اين ديدار که حجت الاسلام انصاری راد نيز حضور داشت حجاريان از آنچه در مدت اين سه ماه حبس بر او گذشته بود سخن گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در ابتدای ديدار گفت: من در اين مدت از همه جا بی خبر بودم شما بايد تعريف کنيد که در اين چند ماه چه اتفاقاتی افتاده است. و به شوخی اضافه کرد: از موقعی که ترور شدم قرص های اعصابی می خورم که همگی خواب آورند، برای فيزيوتراپی هم که بايد مدت زيادی از شبانه روز را در آب بگذارنم، به همين دليل حالا موجودی «آبزی» و «خوابزی» هستم!

او در مورد حدود سه ماه بازداشت خود گفت که جمعا مدت ۱ ماه را در زندان اوين در انفرادی به سر برده و دو ماه ديگر را در محلی بوده که با هيچکس جز بازجو ها در ارتباط نبوده است. به طوری که حتا روزنامه کيهان هم به او نمی داده اند که البته از اين لحاظ شکايتی ندارد.

حجاريان افزود: بازجو ها به من می گفتند که بيرون از زندان مردم به جان هم افتاده اند و تعداد زيادی کشته شده اند. همچنين شکاف بسيار زيادی در سطوح بالای حکومت سرباز کرده و همه اين اتفاقات به دليل تئوری حاکميت دوگانه تو است. در حاکی که من در زمان مطرح ساختن اين تئوری در موقعيت اخباری و هشدار دهنده بودم و نه در موقعيت ايجابی.

او گفت هنگامی که در زندان بوده صدای الله اکبر را از بيرون می شنيده و گمان می کرده که مردم جلوی زندان اوين جمع شده و الله اکبر می گويند.

سپس چند نفر از حضار خلاصه ای از اتفاقات روی داده در اين سه ماه به خصوص اتفاقات روز قدس را برای حجاريان بازگو کردند. رويدادی هايی که بازگو کردن هر کدام از آن ها با سکوت توام با شگفتی جانباز اصلاحات روبرو می شد...

گفتنی است خانواده های سعيد ليلاز و ميردامادی نيز در پايان به جمع ميهمانان پيوستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016