شنبه 11 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعضای بازداشت‌شده تحکيم وحدت آزاد شدند، دويچه وله

۱۵ تن از اعضای شورای مرکزی و دفتر تهران تحکيم وحدت که صبح روز جمعه دهم مهرماه بازداشت شده بودند روز شنبه آزاد شدند. اين افراد توسط ماموران وزارت اطلاعات در پارک جمشيديه تهران دستگير شده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱۵ تن از اعضای دفتر تحکيم وحدت که قرار بود روز جمعه دهم مهرماه در پارک جمشيديه تهران دور هم جمع شده و در مورد شروع سال تحصيلی و رويکرد جنبش دانشجويی به قضايای اخير صحبت کنند، توسط ماموران وزارت اطلاعات به اتهام ’’قصد برپايی تجمع غيرقانونی‘‘ دستگير شدند.

مهدی عربشاهی، ميلاد اسدی و فريد هاشمی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت جزو بازداشت‌شدگان بودند که به همراه ساير دوستان و همکارانشان صبح روز شنبه يازدهم مهرماه آزاد شدند.

مرتضی سيمياری دبير اجتماعی دفتر تحکيم وحدت در گفت و گو با دويچه‌وله ضمن اعلام خبر آزادی اين افراد می‌گويد اين احضارها و بازداشت‌های کوتاه مدت يا طولانی نشانه‌ای از سردرگمی دولت کنونی در برخورد با اعتراضات مردمی است.

وی معتقد است اين گونه برخوردها نمی‌تواند باعث ساکت شدن دانشگاه شود و برعکس معتقد است هرچه فشار بر دانشجويان بيشتر شود، اعتراضات راديکال‌تر خواهد شد.

سيمياری همچنين در مورد اظهارات اخير فرمانده سپاه که از بسيج دانشجويی خواسته در برخورد با دانشجويان ’’خاطی‘‘ منتظر دستور مافوق نشوند و خود عمل کنند می‌گويد فرمانده سپاه دانشگاه را با پادگان اشتباه گرفته و تصور کرده همانگونه که در پادگان می‌توان دست به برخوردهای تند و خشن زد در دانشگاه هم می‌توان همان کار را کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016