شنبه 11 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار گسترده‌ دانشجويان دانشگاه شهيدبهشتی به حراست، بامدادخبر

بامدادخبر: با گذشت ده روز از آغاز سال تحصيلی جديد، دانشگاه شهيدبهشتی تهران، همچنان شاهد احضار گسترده‌ی دانشجويان اين دانشگاه به حراست اين دانشگاه می‌باشد.

به گزارش بامدادخبر، همزمان با افزايش موج احضارها در ساير دانشگاه‌های کشور، دانشجويان دانشگاه شهيدبهشتی نيز از اين امر مستثنی نماندند و به‌ويژه دانشجويان ساکن خوابگاه به صورت گسترده به حراست اين دانشگاه فراخوانده شده در ارتباط با تجمعات اعتراضی پس از انتخابات مورد بازخواست قرار گرفته‌اند. حجم احضارها به حدی بوده است که در روزهای اول، دانشجويانی که از مقابل حراست عبور می‌کردند، شاهد صفی طولانی از دانشجويانی بودند که در مقابل درب آن، در انتظار ورود بوده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تعدادی از دانشجويان احضارشده به بامدادخبر گفته‌اند که بازجويی از آنها توسط شخصی به نام "برهانی"، صورت گرفته و سوالها بيشتر حول تجمعات ۲۴ و ۲۵ خردادماه در مقابل کوی دانشگاه شهيدبهشتی، تجمعات قبل از انتخابات و پس از مناظره‌ی کانديداها، الله‌اکبرهای شبانه و معرفی افرادی که در تجمعات نقش اصلی را داشتند، دور می‌زده است.

اين درحالی‌است که سوالهای پرسيده شده از دانشجويان دختر، گاه به حوزه‌ی خصوصی آنها همچون نوع پوشش و آرايش هم کشيده شده است.

تاکنون به غير از يک مورد حکم يک ترم تعليق برای يکی از دانشجويان مقطع دکترای اين دانشگاه، ساير احضارها تنها به اخذ تعهد کتبی از دانشجويان منتهی شده است.

يک فعال دانشجويی در دانشگاه شهيدبهشتی، که نخواست نامش فاش شود، هدف از احضارهای صورت گرفته را ايجاد فضای رعب در ميان دانشجويان در آغاز سال تحصيلی دانسته تا از ادامه‌ی اعتراضات در اين دانشگاه جلوگيری شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016