سه شنبه 14 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله صادق لاريجانی: طرح گزينش قضات به زودی اجرا می‌شود، ايلنا

ما درپی ساختار قانون ثابت و محکمی هستيم که هر روز دستخوش تغيير و تحول نشود و قضات و محاکم با سردرگمی مواجه نشوند.


ايلنا:رئيس قوه قضائيه گفت:قوه قضائيه قوی و مستقل موجب تقويت کل جامعه است و همه بايد کمک کنيم تا استقلال قوه قضائيه حفظ شود.
به گزارش ايلنا،آيت‌الله آملی لاريجانی در ديدار اعضاء‌ کميسيون حقوقی و قضايی مجلس شورای اسلامی خواستار تعامل هرچه بيشتر مجلس با قوه قضائيه شد و اظهارداشت:بنا ندارم کار موردی ارجاع دهم. همه امور بايد از روی سيستم خودش و چارچوب قانونی انجام شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تأکيد بر اصل استقلال قوه قضائيه،خاطرنشان کرد: از آنجايی که قضاوت شغلی پرزحمت است و توانايی و معرفت بالايی را می‌طلبد، هدف جدی ما در بکارگيری قضات، نخبه‌گزينی است.
لاريجانی افزود :طرح گزينش قضات آماده شده‌است و انشاءاله به زودی اجرا می‌شود و نظر ما در بکارگيری قضات استفاده از ظرفيت‌های بالای حوزه و دانشگاه است.
رئيس قوه قضائيه با تأکيد بر استفاده صحيح از اختيارات موجود در وزارت دادگستری درخصوص تهيه و ارسال لوايح قضايی بر هماهنگی و تعامل با مجلس شورای اسلامی و کميسيون قضايی گفت:لوايح متعددی که از سابق در مجلس شورای اسلامی مطرح است و بايد در بسياری از آنان بازنگری اساسی صورت گيرد و معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری در اين خصوص مسئول پيگيری تا حصول نتيجه مناسب و تصويب نهايی است.
وی تصريح کرد:ما درپی ساختار قانون ثابت و محکمی هستيم که هر روز دستخوش تغيير و تحول نشود و قضات و محاکم با سردرگمی مواجه نشوند.
رئيس قوه قضائيه درخصوص اهميت لايحه قانون مجازات اسلامی و ضرورت دقت بيشتر درموارد پيشنهادی اظهار داشت:لايحه قانونی مجازات اسلامی بحث ملی و حکومتی است که دقت نظر و نظارت دقيق مجلس و قوه قضائيه را نيازمند است و اميدواريم با همکاری قوه قضائيه و مجلس و استفاده از نظرات اصلاحی شورای محترم نگهبان اين قانون به تصويب نهايی مجلس شورای اسلامی برسد.
گفتنی است در ابتدای اين ديدار اعضای کميسيون حقوقی و قضايی مجلس به بيان نظرات و ديدگاههای خود پرداختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016