پنجشنبه 16 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: اجرای طرح تحول اقتصادی کشور را آباد می‌کند، ايسنا

- بايد سالم‌ترين تفريحات را برای مردم کشور فراهم کنيم
- مصرف سالانه انرژی کشور۱۱۰هزار ميليارد تومان است

دکتر محمود احمدی‌نژاد رييس جمهور کشورمان صبح امروز پس از افتتاح مرحله اول طرح فاضلاب جنوب تهران تاکيد کرد: هشت عنوان کاری بايد در استان تهران انجام شود که در آينده اين هشت عنوان را اعلام خواهيم کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اهميت استان تهران گفت: شکی نيست که استان تهران از جهات گوناگون مهمترين استان کشور به لحاظ فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی و مديريت سياسی کشور است.

وی ادامه داد: در استان تهران، شهر تهران برجسته است و اعتقادم اين است که همه ملت ايران علاقمند هستند که شهر و استان تهران پررونق‌، سرافراز و آباد باشد و خوشبختانه در استان تهران مسائل به گونه‌ای رقم خورده که همه امور به هم مرتبطند و هر بخشی را که سامان می‌دهيم آثار آن را در استان مشاهده می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود به موضوع حمل و نقل و جابه‌جايی مسافر در تهران اشاره کرد و گفت: ترافيک، وقت، اعصاب، سلامتی مردم و آلودگی هوا و مصرف بالای انرژی، هزينه‌های سنگينی را بر دوش مردم می‌گذارد، زيرا بخشی از اين ترافيک حاصل تبادل بين شهرهای اطراف و تهران است و اگر رابطه تهران با اين شهرها سامان يابد اوضاع درست می‌شود.

وی ادامه داد: اگر خط جابه‌جايی سريع عمومی داشته باشيم همه شهرهای اطراف تهران آباد می‌شوند و از بخش قابل توجهی از ترافيک تهران نيز کاسته می‌شود.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به مصرف آب تهران گفت: تقريبا دو يا سه حوزه همه استان را تحت پوشش خود برای آبرسانی دارند و اين موضوع به اين معنا است که اگر مصرف آب تهران کنترل شود بخش کشاورزی نيز سامان می‌يابد.

احمدی‌نژاد گفت: برای ايجاد بزرگراه‌ها و خطوط ارتباطی کارهايی انجام شده، اما کافی نيست و بايد دو الی سه کار با سرعت بسيار بالا در تهران انجام شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما بايد کارهايی انجام دهيم که از زمان جلو بيفتيم وگرنه شرايط ما به وضعيت فعلی باقی می‌ماند يا در بعضی بخش‌ها عقب می‌مانيم، به همين دليل بايد خطوط ريلی تهران و اطراف آن به سرعت گسترش پيدا کند، زيرا اگر طرح‌هايی داشته‌ باشيم که ۳۰ الی ۵۰ سال طول بکشد همين وضعيت ادامه خواهد يافت.

وی تاکيد کرد: تغييرات خيلی سريع است و طرح‌ها هميشه از تقاضاهای مردمی و تحولات جمعيتی عقب‌تر است.

رييس‌جمهور در اين مراسم خطاب به رييس شورای شهر تهران که در اين مراسم حضور داشت، گفت: شورای شهر بايد طرح‌هايی را اتخاذ کند که ما را جلو بيندازد و دولت هم در اجرای طرح‌ها به عنوان وظيفه و يک ضرورت کمک خواهد کرد.

وی با بيان اينکه امروز ۱۵ ميليون ليتر بنزين در تهران مصرف می‌شود، گفت: همچنين بالاترين مصرف آب در تهران صورت می‌گيرد و بيشترين سرانه توليد فاضلاب هم در تهران است و در حالی که زمين‌های وسيع کشاورزی تشنه‌اند لذا بايد مصرف آب را کاهش دهيم.

رييس‌جمهور ادامه داد: اين موضوعات تصميم بزرگی هستند که مستلزم هماهنگی بين دولت و ساير نهادهاست و دولت نيز آماده انجام کار است.

رييس‌جمهور تصريح کرد: هشت عنوان کاری بايد در استان تهران انجام شود که در آينده اين هشت عنوان اعلام خواهد شد.

وی همچنين با بيان اينکه مسائل تهران با مسائل کل کشور گره خورده است، تصريح کرد: به طور پيوسته شاهد حرکت يک جريان مهاجرت و نيروی انسانی به سمت استان تهران هستيم و اگر بتوانيم اين جريان را متوقف و يا معکوس کنيم بزرگترين خدمت را به کشور کرده‌ايم، چرا که همزمان بايد تمام نقاط ايران آباد شود و اين مساله‌ای است که دولت بر آن تاکيد دارد و اين مساله را پيگيری می‌کند.

احمدی‌نژاد گفت: دولت و نمايندگان دست به دست هم دادند و برای آبادانی کشور کار می‌کنند و البته موفقيت مستلزم پايداری، خسته نشدن، پيگيری، هماهنگی و همراهی است.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنان خود گفت: مهمتر از مسائل اقتصادی در تهران مسائل فرهنگی است چرا که انسان شايد بتواند با مشکلات اقتصادی کنار بيايد، اما بدون فرهنگ نمی‌تواند تنفس کند، چرا که حلقه اتصال بين انسان‌ها فرهنگ است نه اقتصاد و برخی که فکر می‌کنند اين حلقه اقتصاد است اشتباه می‌کنند چون اقتصاد يک ابزار است.

رييس قوه مجريه تاکيد کرد: در بخش فرهنگی بايد کارهای فراوانی انجام شود و يکی از آنها ايجاد تفريح‌گاه‌های مناسب است، اما نبايد اين موضوع را دست کم بگيريم يا تهيه اين امکانات را غير فرهنگی بدانيم.

رييس‌جمهور افزود: بايد سالم‌ترين، بهترين و شاداب‌ترين تفريحات را برای همه مردم کشور از جمله مردم تهران فراهم کنيم و اين ماموريت استاندار تهران و شورای شهر است که البته دولت کمک‌های لازم را خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع طرح تحول اقتصادی اشاره کرد و گفت: اين طرح از کارهای بزرگی است که بايد در کشور انجام شود و نيازمند شکل‌گيری عزم ملی است و همه بايد در اجرای آن کمک کنيم و آن را بخواهيم.

رييس‌جمهور افزود: در ايران روزانه معادل چهار ميليون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت مصرف می‌شود که اين ميزان چند برابر سرانه مصرف کشورهای بزرگ است.

وی ادامه داد: کل محصولات کشاورزی کشور ۱۰۰ ميليون تن است که ارزش آن کمتر از ۵۰ هزار ميليارد تومان است و آنچه که به دست کشاورز نيز می‌رسد از اين ميزان هم کمتر است، اما مصرف انرژی ۱۱۰هزارميليارد تومان در کشور است لذا ما چهار برابر ديگران مصرف می‌کنيم.

رييس‌جمهور گفت: از نامه‌هايی که به دست ما می‌رسد می‌بينيم که جوانان با ۱۰ الی ۱۵ ميليون می‌خواهند زندگی و شغل تشکيل دهند، اما همين مبلغ برای پرداخت به آنها بعضا وجود ندارد لذا اگر ۲۰ درصد صرفه‌جويی کنيم بودجه عمرانی کشور دوبرابر می‌شود و می‌توانيم کارهای عمرانی بيشتری انجام دهيم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: توزيع اين مصرف در کشور ما عادلانه نيست، چرا که خانواده‌ای وجود دارد که به تنهايی در يک ماه بيش از ۶ هزار کيلووات برق مصرف می‌کند، اما در همين کشور خانواده‌ای داريم که در ماه ۵۰ کيلووات برق مصرف می‌کند و نمی‌تواند هزينه آن را بپردازد که برای اصلاح اين وضعيت ناعادلانه دولت لايحه‌ای را تقديم مجلس کرد تا افرادی که بايد يارانه بگيرند آن را بگيرند.

رييس‌جمهور افزود: با اجرای اين طرح سالی ۵ هزار ميليارد تومان علاوه بر بودجه فعلی به بخش کشاورزی کمک می‌کنيم که حدود پنج سال تمام زمين‌های کشاورزی کشور زير آبياری مدرن تحت فشار قرار خواهند گرفت و مصرف آب به يک سوم خواهد رسيد و دو برابر آب کشاورزی ما اضافه می‌ماند که به وسيله آن می‌توانيم مقدار جديدی از زمين‌های کشاورزی را زير کشت ببريم.

وی گفت: بايد علاوه بر نگاه کردن به جزئيات زندگی خودمان به مسائل اصلی کشور نيز توجه کنيم.

رييس قوه مجريه در پايان گفت: تلاش شد تا نقطه نظرات مجلس و دولت نسبت به طرح تحول اقتصادی به هم نزديک شود، چرا که با اجرای اين طرح کشور آباد می‌شود و بی‌عدالتی‌ها از بين می‌رود.

احمدی‌نژاد در اين مراسم همچنين از خدمات پرويز فتاح وزير سابق نيرو نيز تشکر کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016