یکشنبه 19 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایتالیا خواستار توقف اعدام ها در ایران شد، رادیو بین المللی فرانسه

در پی اعدام بهنود شجاعی که امروز یکشنبه در زندان اوین تهران روی داد وزیر خارجه ایتالیا از جمهوری اسلامی ایران خواست تا دیگر احکام صادر شده اعدام در این کشور را اجرا نکند.

وزارت خارجه ایتالیا در واکنش به اعدام بهنود شجاعی که در زمان ارتکاب جرم کمتر از هیجده سال داشت، مراتب تاثر و نگرانی خود را از اعدام این جوان به اطلاع مقامات ایران رساند. وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه ای که به همین مناسبت منتشر کرده است از مقامات تهران خواسته است که دیگر احکام صادر شده اعدام را به اجرا نگذارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بیانیه وزارت خارجه ایتالیا تأکید کرده است که "توقف اعدام ها در ایران، صیانت از زندگی انسان ها و حقوق اساسی افراد شرط لازم تحکیم فضای اعتمادی است که با مذاکرات ژنو آغاز شده است."

بیانیه می افزاید : "مذاکرات اتمی با ایران نمی تواند مسأله حقوق بشر و لزوم اشتراک نظر میان ایران و جامعه بین المللی را بر سر حقوق بشر نادیده بگیرد."

وزیر امور خارجه ایتالیا، فرانکو فراتینی، در پایان بیانیه اش تصریح کرده است که این کشور در نظر دارد در اجلاس آینده وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا بخواهد که "مسأله حقوق بشر در گفتگوهای آغاز شده با ایران بر سر پرونده اتمی این کشور مطرح شود."

با اعدام بهنود شجاعی شمار اعدام شدگان در ایران از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به ٢٣١ تن رسید. در سال گذشته میلادی ٢٤٦ نفر در ایران اعدام شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016