دوشنبه 20 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعترافات القاعده درباره ترور هاي اخير کردستان، فارس

رئيس کل دادگستري استان کردستان از کشف 10 بمب آماده انفجار، 10 دست جليقه انتحاري و اعترافات تروريست هاي وابسته به القاعده براي ترور ديگر مسوولان در استان کردستان خبر داد. علي اکبر گروسي رئيس کل دادگستري استان کردستان در گفت وگو با فارس با اشاره به دستگيري و انهدام باند تروريستي که اخيراً در استان دست به اقدامات تروريستي و ترورهاي کور زده بودند، گفت؛ گروهي که مرتکب اين اقدام تروريستي شده از لحاظ اعتقادي وهابي و داراي مشي تروريستي و بمب گذاري هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي افزود؛ تمام اقدامات تروريستي در استان کردستان توسط اين گروهک انجام شده بود که عناصر دستگيرشده نيز همه مسووليت اقدامات و ترورها را پذيرفته اند. گروسي ادامه داد؛ در آزمايش هاي جنايي مشخص شد گلوله هاي شليک شده که منجر به شهادت دو تن از شخصيت هاي بارز مذهبي استان و مجروح شدن تعدادي از مقامات قضايي کردستان شده بود از اين دو قبضه سلاح کمري شليک شده است. وي با بيان اينکه اعضاي اين گروهک ايراني تبار هستند، اضافه کرد؛ اعضاي اين گروهک تروريستي براي افرادي که قصد ترور آنها را داشتند مولفه هايي را مد نظر مي گرفتند که از جمله آنها مي توان به دارا بودن پايگاه اجتماعي، متنفذ بودن، وابستگي به نظام و گام برداشتن در مسير وحدت و همچنين نهي تفرقه اشاره کرد. رئيس کل دادگستري استان کردستان گفت؛ اعضاي اين گروهک تروريستي قصد داشتند با ترور شخصيت ها و مسوولان کردستان هزينه هاي سياسي و امنيتي را به کشور و منطقه تحميل کرده و باعث برهم خوردن و تضعيف فضاي باثبات و امن استان و همچنين از بين بردن همگرايي و اعتماد مردم نسبت به نظام شوند. گروسي با اشاره به نحوه عملکرد و حمايت هاي خارجي از اين گروه تروريستي تاکيد کرد؛ اين گروهک تروريستي با حمايت مستقيم شبکه تروريستي القاعده عراق مستقر در شمال اين کشور فعاليت مي کرد که حتي القاعده عراق اين گروه هاي تروريستي را مورد حمايت هاي مالي و تسليحاتي خود قرار داده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016