دوشنبه 20 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قرائت گزارش وزير اطلاعات از تأثيرات پارازيت‌ها در کميسيون بهداشت، ايلنا

* در اين گزارش توضيحاتی در مورد استاندارد بودن گيرنده‌ها و نحوه ارسال آنها آمده است.
* گزارش تکميلی و تفصيلی درباره انشعابات امواج گوشی‌های همراه و ماهواره‌ها بر سلامت افراد هفته آينده بارديگر در کميسيون بررسی می‌شود.


ايلنا: با وجود اينکه حدود دو هفته از مطرح شدن پارازيت های ماهواره ای و گوشی های همراه و تاثيرات مضر آن بر سلامت افراد می‌گذرد، کميسيون بهداشت مجلس تازه وارد عمل شده و قرار است هفته آينده پس از بررسی گزارش‌های رسيده از سوی وزارت اطلاعات و وزارت بهداشت، اعضای کميسيون در مورد آن تصميم گيری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيد اکبر رنجبرزاده عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ايلنا گفت: از سوی وزير اطلاعات و معاون سلامت وزارت بهداشت گزارشی از تاثير امواج ماهواره‌ای، پارازيت‌ها و گوشی‌های همراه به کميسيون بهداشت داده شده که در آن از نوع گيرنده‌ها و استاندارد بودن آنها بحث شده است. با اين حال گزارش تکميلی و تفصيلی درباره انشعابات امواج گوشی‌های همراه، BCF (گيرنده‌های تقويت گوشی همراه) و ماهواره‌ها بر سلامت افراد، هفته آينده در مجلس بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: چنانچه استانداردها در استفاده از اين وسايل رعايت شود ضرری ندارد و ماهواره، گوشی همراه و گيرنده‌ها اگر تحت نظارت دقيق وزارت اطلاعات باشند مشکلی نيست اما در محل‌هايی که نظارتی وجود ندارد قطعا اين امواج با عوارض همراه است.
عضو کميسيون بهداشت مجلس تصريح کرد: گيرنده‌های گوشی همراه که محدوده کم را پوشش می‌دهند نسبت به گيرنده‌هايی با محدوده بالا از عوارض جانبی کمتری برخوردارند.
رنجبرزاده با تاکيد بر استفاده از هدفون‌ به جای تماس مستقيم با تلفن همراه گفت: گزارشات به دست آمده تاکنون مقطعی بوده و قطعی نيست و احساس نياز برای بررسی گيرنده‌ها بر اساس گزارش‌هايی از برخی نقاط جهان بوده است.
وی در مورد تاثيرات امواج ماهواره‌های که در اين مدت ارسال شده است نيز افزود: از سوی مسئولان مربوطه اعلام شده که گزارشی از وضعيت امواج‌های ماهواره ای و پارازيت‌ها تاکنون جمع‌آوری نشده است.
رنجبرزاده در پاسخ به اين سئوال که چرا در مورد منشاء ارسال پارازيت‌ها و ميزان ارسال پارازيت‌های ماهواره‌ای اعلام نمی‌شود، ابراز بی‌اطلاعی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016