پنجشنبه 9 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سپاه با سلامت تهرانی ها بازی می کند، گزارشی از ارسال پارازيت بر روی شبکه های ماهواره ای از سوی سپاه، جرس

منابع خبری متعدد از تهران گزارش می دهند که دور جديدی از ارسال پارازيت بر روی شبکه های ماهواره ای از سوی سپاه پاسداران آغاز شده است. در حالی که اثرات مخرب امواج پارازيت بر روی سلامت جسمی و روانی انسان ثابت شده است، شنيده می شود که اين بار قدرت امواج پارازيت ارسال شده افزايش چشمگيری داشته است.

مرتضی نيک پندار - منابع خبری متعدد از تهران گزارش می دهند که دور جديدی از ارسال پارازيت بر روی شبکه های ماهواره ای از سوی سپاه پاسداران آغاز شده است. در حالی که اثرات مخرب امواج پارازيت بر روی سلامت جسمی و روانی انسان ثابت شده است، شنيده می شود که اين بار قدرت امواج پارازيت ارسال شده افزايش چشمگيری داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته می شود سيستم جديد ارسال پارازيت به تازگی از کشور روسيه خريداری شده است. اين در حالی است که شرکت صنايع الکترونيک ايران (صاايران)که وابسته به وزارت دفاع و تحت کنترل نيروهای سپاه پاسداران است نيز چند سالی است که توليد سيستم های ارسال پارازيت را از روی مدل های خارجی همچون "اريکسون" آغاز کرده است. به ادعای سايت خبری پيک ايران سيستم مجهز روسی که به تازگی خريداری شده "در جنگ های مدرن الکترونيک برای اختلال در رادارها استفاده می شود، اما شرکت صاايران با ايجاد تغييرات غير استاندارد در اين سيستم به قدرت بالايی برای ارسال امواج دست يافته است. در اين سيستم اسيلاتورهايی در پهنای باند مايکروويو استفاده شده که تمامی کانال های ماهواره ای را دچار اختلال می کند. "

به گزارش خبرنگار جرس، سپاه پاسداران نصب فرستنده های پارازيت در تهران و ساير شهرهای بزرگ کشور را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد. در اين سال دستگاه های پارازيت از کمپانی اريکسون که بخشی از بازار فروش تلفن همراه ايران را نيز در اختيار دارد، خريداری شد. سيستمی که سپاه از طريق آن به توليد و ارسال امواج پارازيت دست می زد "Terrestrial Interference" نام دارد و امواج توليد شده از آن با عنوان امواج زمينی راديويی يا مايکرو ويو شناخته می شوند. اين امواج همانند سيگنال از يک برج راديويی فرستاده شده و بر روی سيگنالهای اصلی ماهواره سوار می شوند و باعث می شوند که تصاوير ماهواره بصورت شطرنجی ديده شوند. يکی از دستگاه های مجهز توليد پارازيت بر بالای برج ميلاد تهران نصب شده است. گفته می شود شرکت"مهندسی افق توسعه صابرين" وابسته به بنياد تعاون سپاه واردات اين دستگاه ها را از سال ۱۳۸۵ به عهده داشته است. "

مدتی کوتاه پس از آن که سپاه پاسداران ارسال امواج پارازيتی را آغاز کرد، نمايندگان اصلاح طلب مجلس ششم خواهان برخورد با کانون های ارسال پارازيت شدند. در آن زمان گزارش ارسال پارازيت به روی امواج ماهواره‌ ای و راديوئی، در کميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی شد و دستور متوقف ساختن آن به شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی ارسال شد. سيد محمد خاتمی، رئيس جمهوری وقت ايران، در پی دريافت گزارشی از وزارت پست، تلگراف و تلفن و نيز پس از نامه نمايندگان مجلس دستور داد ارسال پارازيت سريعا متوقف شود. رسول مهرپرور و علی‌اکبرموسوی خوئينی‌، که در آن زمان از اعضای کميسيون صنايع و معادن مجلس بودند، اعلام کردند که اماکنی در تهران شناسائی شده‌اند که تداخلات موجی يادشده از آنجاها نشات می‌گيرند و منتشر می‌شوند. به گفته اين دو نماينده، علاوه بر مراکز ثابت ارسال پارازيت، تعدادی واحدهای سيار که توسط کاميونت حمل می‌شوند، نيز درارسال پارازيت نقش دارند. در آن زمان نام سپاه به صراحت به عنوان عامل ارسال پارازيت برده نشد و تنها به ذکر آن که اين امواج از سوی "يکی از مجموعه های نظامی" مورد استفاده قرار می گيرد، اکتفا شد. محمد رضا علی حسينی، رئيس کميته ارتباطات کميسيون صنايع و معادن مجلس ششم در گفت و گويی خبر داد که نماينده سپاه حاضر به شرکت در جلسه کميسيون مجلس برای بررسی ارسال پارازيت نشده است. وی همچنين گزارش داد که اتحاديه‌ جهانی مخابرات نيز در مورد ارسال پارازيت بر روی ماهواره ها به ايران اعتراض کرده است. مسعود داوری نژاد رئيس سابق رگولاتوری وزارت ارتباطات نيز فاش کرد که ارسال پارازيت باعث اختلال در تجهيزات مخابراتی سفارتخانه های خارجی می شد و شکايت آنها را به دنبال داشته است. به هر حال تلاش های نمايندگان مجلس ششم و دولت خاتمی برای بازداشتن سپاه از ارسال پارازيت با موفقيت همراه نشد. پس از روی کار آمدن دولت احمدی نژاد ديگر هيچ مزاحمی بر سر راه سپاه در ارسال پارازيت وجود نداشت. در اين مدت سپاه توانست به راحتی به آزمايش سيستم های ساخته شده در صاايران و ساير دستگاه های خريداری شده از خارج بپردازد.

گزارش ها و تحقيقات متعددی حکايت از خطرناک بودن امواج پارازيتی زمينی برای سلامت جسمی و روانی انسان دارد . وزارت بهداشت در دوران خاتمی طی گزارشی به کميسيون صنايع مجلس احتمال وجود خطرات و مضرات اين نوع امواج را بسيار بالا دانست. مهندس مولوی عضو هيات علمی دانشکده پست و مخابرات، پيش از اين گفته بود که "امواج مايکروويو پس از نفوذ به بدن انسان نوعی اثر گرمايی توليد می کنند و باعث می شود درجه حرارت بدن بالا رود." به گفته او "طبق مطالعات انجام شده از بين رفتن تعادل دمای بدن، به طوری که بيش از ۵ درجه سانتيگراد باشد، برای انسان مرگ آور است و بيشتر از يک بمب اتمی برای افراد خطرناک است."

دکتر اميراحمد سپهری، استاد برق و الکترونيک دانشگاه اميرکبير نيز خاطرنشان کرده است که "امواج مورد نظر به شدت سرطان زا هستند و به ويژه سرطان نخاع را به دنبال دارد ." به گفته دکتر سپهری "تأثير اين امواج بر روی کودکان بيش از ديگر افراد جامعه است. اين امواج برروی مردان نيز تأثيرات نامطلوبی دارد و آنها را عقيم می کند و از طرفی زنان باردار را گرفتار عوارضی سوء می کند که جبران ناپذير است. حتی اگر فرد به اين امواج خيلی نزديک باشد، فوراً کور می شود و اينها همه زنگ خطری برای شهروندان تهرانی است." تحقيقات همچنين نشان داده که امواج پارازيت تاثيرات مخربی بر اعصاب و روان انسان نيز بر جای می گذارند. همچنين اين امواج ممکن است در اثر تداوم ناشنوايی مزمن را به همراه داشته باشد.

امواج پارازيت علاوه بر تهديد سلامت، درسيستم مخابراتی و الکترونيکی کليه دستگاههای ايمنی، از جمله سيستم های پزشکی بيمارستان ها، شبکه بانکی و سيستم هدايت هواپيما نيز تداخل ايجاد می کنند. يکی از دلايلی که ارسال اين امواج در تهران معمولا پس از ساعات کار اداری آغاز می شود، همين است تا بدين ترتيب سيستم های مخابراتی و الکترونيکی دولتی از کار نيافتند. شايعاتی وجود دارد که علت سقوط هواپيمای تهران - ايروان در اطراف قزوين نيز به دليل اختلال در سيستم ناوبری هواپيما از سوی امواج پارازيت بوده است. دليل سقوط اين هواپيما تاکنون به صورت شفاف و کامل از سوی مقامات دولتی ذکر نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016