سه شنبه 21 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی اکبر جوانفکر: تحريم ها برای ايران سودمند است، راديو بين المللی فرانسه

فرنگيس حبيبی - در پی اعلام تصميم وزارت دارايی انگلستان مبنی بر گسترش تحريم ها به بانک ملت و شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران، ضمن مردود شمردن اين تصميم گفت اين اقدام نشان ميدهد که انگلستان با واقعيات کنونی دنيا فاصله گرفته است. او افزود که "ايران راه تبديل تحريم ها به فرصت ها را ياد گرفته است" و اين تحريم ها بيشتر به لندن خسارت وارد می آورد تا به تهران.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک سخنگوی وزارت دارايی انگلستان روز دوشنبه از بيانيه ای خبر داد که وزير خزانه داری انگلستان به مجلس نمايندگان اين کشور تسليم داشته است. در اين بيانيه آمده است که به کلیۀ نهادهای مالی انگلستان دستور داده شده است که کلیۀ ارتباطات و معاملات خود را با بانک ملت و شرکت کشتيرانی ايران قطع کنند. علت اين تحريم مشارکت بانک ملت در دادن خدمات به نهادی ذکر شده است که درجهت گسترش سلاح اتمی فعاليت می کند. شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران نيز به اتهام حمل قطعات مربوط به موشک های باليستيک و فعاليت های اتمی مشمول اين تحريم شده است.

وزير دارايی انگلستان در بيانیۀ خود نوشته است که کلیۀ نهاد های مالی و اعتباری از انجام قراردادها و معاملات جديد با اين بانک و شرکت منع شده اند و به آن ها دستور داده شده است که معاملات تجاری موجود خود را نيزبا اين دو شرکت ، مگر به شرط گرفتن مجوز از وزارت دارايی انگلستان، قطع کنند. سخنگوی وزارت دارايی انگلستان گفت که اين تصميم ارتباطی با تحولات جديد در مناسبات ميان ايران و گروه ۱+۵ ندارد. سخنگوی وزارت امور خارجۀ انگلستان نيز توضيح داد که اين تصميم وزارت دارايی بر پایۀ زيانی که فعاليت های اين دو شرکت ممکن است به منافع انگلستان بزنند، در تابستان گذشته گرفته شده است . اعلام اين تصميم در روز دوشنبه به مناسبت آغاز کار پارلمان انگلستان بوده است. نمايندگان گروه ۱+۵ و ايران قرار است روز نوزدهم اکتبر در وين نشستی تشکيل دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016