جمعه 24 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار خاتمی و موسوی: ابراز نگرانی از تداوم اوضاع ناگوار کنونی، کلمه

آنچه امروز بيش از هر چيز مورد نياز است بازگشت به قانون اساسی و پرهيز از نقض ، تحريف يا توجيهات ناروا نسبت به اين ميثاق گرانسنگ ملی است و اگر راه نقد سياست‌ها و رفتارها بر روی کسانی که در دلسوزی و دلبستگی آنان به جمهوری اسلامی و سرافرازی و استقلال ميهن ترديدی نيست بسته شود، اگر با حضور انتقادی و اعتراض مدنی مردم مقابله شود و اگر تريبون‌های رسمی و رسانه‌هائی که بايد در خدمت آرمان‌های انقلاب و مصالح جامعه باشند با جعل، تحريف، دروغپردازی، اهانت و ناروا گوئی فضا را آلوده تر کنند بی‌ترديد مناسبترين موقعيت برای فعال شدن جريان‌هايی پديد خواهد آمد که با اصل انقلاب و نظام سر سازگاری ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهندس مير حسين موسوی و حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمی ديدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار “کلمه” آنان در اين ديدار ضمن تاکيد بر پايبندی جدی به قانون اساسی و معيارهای اصيل انقلاب و دفاع از جمهوری اسلامی ، از تداوم اوضاع ناگوار کنونی به خصوص ادامه بازداشت ها، محدود کردن آزادی های اساسی بر خلاف قانون اساسی و موازين شرعی و اخلاقی، رواج بد اخلاقی‌ها ، تهمت‌زدن‌ها و ناروا گوئی‌ها و محروم بودن کسانی که مورد تهمت و ناسزاگوئی قرار گرفته اند از امکان پاسخ ، اظهار نگرانی کردند و اين شرايط را بيش و پيش از هر چيز ديگر به زيان انقلاب ، کشور و مردم دانستند.

آنها همچنين تاکيد کردند جامعه رشيد و بيدار ما که به خصوص به برکت انقلاب اسلامی راه خود را به سوی عدالت ، آزادی، استقلال و سربلندی يافته است با زور و فشار از راه خود منحرف نخواهد شد و دلبستگان به انقلاب و امام و عظمت ايران و ايرانی نيز با وجود همه مشکلات و تهديدها از وظيفه الهی و ميهنی‌شان دست بر نخواهند داشت.

آنچه امروز بيش از هر چيز مورد نياز است بازگشت به قانون اساسی و پرهيز از نقض ، تحريف يا توجيهات ناروا نسبت به اين ميثاق گرانسنگ ملی است و اگر راه نقد سياست‌ها و رفتارها بر روی کسانی که در دلسوزی و دلبستگی آنان به جمهوری اسلامی و سرافرازی و استقلال ميهن ترديدی نيست بسته شود، اگر با حضور انتقادی و اعتراض مدنی مردم مقابله شود و اگر تريبون‌های رسمی و رسانه‌هائی که بايد در خدمت آرمان‌های انقلاب و مصالح جامعه باشند با جعل، تحريف، دروغپردازی، اهانت و ناروا گوئی فضا را آلوده تر کنند بی‌ترديد مناسبترين موقعيت برای فعال شدن جريان‌هايی پديد خواهد آمد که با اصل انقلاب و نظام سر سازگاری ندارند . به نفع آينده کشور است که هر چه زودتر فضای امنيتی از بين برود و رسانه عمومی و روزنامه ها بتوانند به وظايف خود عمل نمايند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016