شنبه 25 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور احکام مرگ را متوقف کنيد! اطلاعيه ۱۱ تشکل مدنی ايرانی در اروپا

"داود فردبچه ميراردبيلی" که در تاريخ ۱۴ ارديبهشت ماه سال جاری بازداشت شده بود، از زندان اوين به شعبه ۲٨ دادگاه انقلاب منتقل و حکم اعدام به وی ابلاغ شد. اين پنجمين حکم اعدام است که توسط دادگاه‏های انقلاب صادر شده است. چهار تن از فعالين سياسی به نام‏های آرش رحمان پور، ناصر عبدالحسينی، محمدرضا علی‌زمانی و حامد روحی نژاد در روزهای گذشته به مرگ محکوم شده‏اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محکومين به اعدام با وجود اينکه پيش از انتخابات بازداشت شده بودند، در دادگاه رسيدگی به بازداشت شدگان پس از انتخابات محاکمه شدند. آنها از داشتن وکيل مدافع محروم بودند.

به نوشته‌ روزنامه‌ اعتماد، سه تن از نمايندگان مجلس پس از ديداری که روز يکشنبه‌ گذشته (۱۹ مهر) با مقام‌های قوه‌ قضاييه داشتند، گفته‌اند: "عزم دستگاه قضايی برای اعدام چهار تن از متهمان اغتشاشات اخير جدی است".

ما به عنوان تشکل های مدنی ايرانيان در اروپا، مجازات اعدام را نيز عملی جنايتکارانه، ضدبشری و قتل عمد می دانيم که حق حيات و زيست انسان را نقض می کند. از اينرو با مجازات اعدام به هر بهانه ای و تحت هر عنوان و توجيهی مخالف هستيم و برای لغو آن با تمام نيرو مبارزه می کنيم.

ما امضاکنندگان، به شدت نگران اعدام اين پنج تن فعال سياسی می باشيم و از قوه قضائيه می‏خواهيم که صدور احکام مرگ را متوقف کند.

آدينه ۲۴ مهر ۱۳۸۸- ۱۶ اکتبر ۲۰۰۹
آدرس تماس: iranianbelgique@yahoo.fr

اسامی امضاکنندگان:
کميته حمايت از حقوق بشر در ايران - کلن - آلمان
گروه ندای مادران - بلژيک
انجمن فرهنگی و حقوق بشری بيان - بلژيک
شبکه فرهنگی ايرانيان اروپا
پلاتفرم سازمان های پناهندگی ايرانيان در هلند
کانون مدافعان حقوق بشر در ايران - بلژيک
فدراسيون اروپرس
کانون ره آورد - آخن - آلمان
جمعيت دفاع از جبهه جمهوری و دمکراسی در ايران - بلژيک
مرکز فرهنگی پرسپوليس - بلژيک
انجمن ايرانيان - هلند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016