یکشنبه 26 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زندگی عاشقانه و همسويی سياسی - فرهنگی موسوی و رهنورد کانون حمله بنگاه های شايعه پراکنی، کانون زنان ايرانی

کانون زنان ايرانی :پس از انتشار اخبار خانوادگی در باره يکی از همکاران دولت دهم که در چند روز گذشته توجه زيادی را در رسانه های داخلی و خارجی ،به خود جلب کرده ،تعدادی از رسانه های وابسته به دولت با شتابزدگی زياد دست به انتشار شايعات سياسی –خانوادگی در باره دکتر زهرا رهنورد و مهندس ميرحسين موسوی زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از افراد نزديک به مهندس موسوی در اين باره به خبرنگار ما می گويد : "همسويی مستانه و مشايعت شتابزده برخی از رسانه های وابسته به مراجع رسمی در انتشار شايعات سراسر کذب و نازل از جنس سياسی-خانوادگی جالب توجه به نظر می رسد. ادعاها ی روزنامه الجزيره که شباهت زيادی به نشريات مبتذل و زرد دارد و اين روزها تبديل به بنگاه دروغ پراکنی و شايعه پردازی شده ، پديده تازه ای نيست،اما انتشار اخباری مبنی بر طلاق مهندس موسوی و دکتر رهنورد و منازعات ادعايی بين آنها که از قضا برای برخی خبرگزاری های رسمی وابسته به دولت سو‍‍ژه جالبی بوده و با ذوق زدگی و دست پاچگی مبادرت به انتشار آن کرده اند ابهامات و ترديدهای جدی را در باره مديريت اين رسانه ها بوجود می آورد . دلائل همسويی خبرگزاری دولتی ايرنا با برخی بنگاه های خبری که حمايت بی شائبه و خوش خدمتی آنها نسبت به اسرائيل و استکبار برکسی پوشيده نيست، در اين شرايط زمانی چه معنايی جز اين دارد که برخی برای لکه دارکردن رقيب و بلکه تاکتيک همسان سازی در بديل يکی از مشاوران دولت از دروغ های شاخدار و سست بنيان، حتی به نقل از يکی از نامشروع ترين رسانه ها ابائی ندارند."

وی افزود:

"بازتوليد شايعه های زرد سياسی –خانوادگی در حالی توسط رسانه های رسمی –دولتی انجام می شود که بسياری از متعهدان به اخلاق سياسی و رسانه ای در هفته های اخير از گسترش فضای دروغ و تهمت و تشويش اذهان و شايعه پردازی اظهار نگرانی کرده و همه افراد و گروهها را از آن برحذر داشته اند. در چنين شرايطی انتظار می رفت رسانه هايی که از بيت المال ارتزاق می کنند بيش از ديگران پايبندی خود را به ارزش ها و اصول اخلاقی نشان دهند."

خبرگزاری رسمی دولت (ايرنا )به نقل از يک روزنامه چاپ عربستان(الجزيره) ديروز نوشت :اختلافات بين "محمود احمدی نژاد" رييس جمهورايران و "مير حسين موسوی"رقيب سرسخت وی در انتخابات دهم اکنون به حدی زندگی خانوادگی موسوی را تحت تاثير قرار داده که همسر وی حاضر نشده زندگی کردن در کنار موسوی را حتی برای لحظه ای ادامه دهد."

روزنامه "الجزيره" عربستان که اقدام به انتشار اين خبر کرده ارتباطی با تلويزيون "الجزيره" قطر ندارد،

شايعه های مربوط به اختلافات خانوادگی مهندس موسوی در حالی منتشر شده ،که در چند ماهه اخير بويژه در اوج فعاليت های انتخاباتی کانديداهای رياست جمهوری دهم حمايت و همسويی سياسی و فرهنگی مهندس موسوی و دکتر رهنورد مورد توجه اقشار مختلف جامعه بويژه زنان و جوانان قرار گرفته است . بسياری از چهره های شناخته شده و نام آشنا نيز از سالهای دور تاکنون از آنها به عنوان يک زوج نمونهٴ مسلمان انقلابی ياد کرده اند که به عنوان يک مدل موفق از زندگی عاشقانه و مکتبی مطرح بوده و خواهد بود.

دکتر علی شريعتی يکی از اين افراد است که سی و چند سال پپيش قبل از يکی از سخنرانی هايش در حسينيه ارشاد از مخاطبانش خواست تا از نمايشگاه نقاشی يک زوج جوان و موفق در راهروهای حسينيه ارشاد ديدن کنند.زوجی که شريعتی آينده آنها را درخشان توصيف کرد. آن زوج ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد بودند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016