دوشنبه 27 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار ايران قبل از مذاکرات وين، راديو بين المللی فرانسه

آرش اديب زاده: "علی شيرزاديان" سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی اعلام کرد که اگر مذاکرات امروز در وين با نتيجه ای دلخواه برای ايران به پايان نرسند ، ايران به تنهايی برای تهيه اين سوخت فعاليت خود را آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود متذکر شد که ايران خود توانايی غنی سازی اورانيم با غنای ۲۰ درصدی را دارد و در صورت نياز برای توليد آن به منظور تامين سوخت راکتور تحقيقاتی تهران وارد عمل خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در نشست پيشين ميان گروه ۱+۵ و مقامات جمهوری اسلامی در ژنو ، طرفين به توافق رسيدند تا ايران بخشی از اورانيوم غنی شده خود را با غنای ۵ درصد به کشوری ديگر بسپارد و در ازای آن اورانيوم غنی شده به ميزان ۱۹.۷۵ درصدی لازمه برای کارکرد راکتور تحقيقاتی تهران را دريافت کند.

حال در شرايطی که امروز قرار است کارشناسان ايرانی ، روسی ، فرانسوی، آمريکايی و نمايندگان آژانس بين المللی انرژی اتمی در وين گرد هم آيند تا پيرامون چگونگی اين امر مذاکره کنند ، اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی تهديدی است به اعضای حاضر بر سر ميز مذاکرات.

"علی شيرزاديان" در ارتباط با دليل سپردن فرآيند غنی سازی ۲۰ در صدی اورانيوم به کشوری ديگر در حاليکه بنا به اظهارات وی جمهوری اسلامی خود قادر به توليد اين سوخت می باشد متذکر شد که:" ما فعلا تنها حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ کيلو از اين سوخت نياز داريم و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نيست که برای تهيه اين مقدار سوخت ، خودمان اقدام کنيم".

وی در ادامه سخنان خود تأکيد کرد که ايران بدون هيچ پيش شرطی در مذاکرات امروز شرکت می کند و سپردن فرآيند غنی سازی ۲۰ در صدی اورانيوم به کشوری ديگر نه تنها به منزله ضعف و به معنای توقف غنی سازی در داخل و انتقال آن به خارج از خاک ايران نيست ، بلکه اين موضوع در ضمن يک راستی آزمايی برای دنيای غرب به حساب خواهد آمد تا مشخص شود آنها چقدر در گفتار خود صداقت دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016