سه شنبه 28 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به رفتار ماموران در حوادث پس از انتخابات: دلمان نمی‌آيد ماموری که فحش‌خورده را تنبيه کنيم، ايلنا

- ماموری برادر بسيار خوبی است اما تند شده و زده شيشه يک خودرو را هم شکسته، دلمان نمی‌آيد تنبيهش کنيم چرا که مامور فحش خورده، سنگ خورده، عرق ريخته و حالا کاری هم کرده.
- تنها نبود شرايط استاندارد باعث تعطيلی کهريزک شد.


ايلنا: فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه بايد در برخورد با مردم مدارا و مراعات ملاک‌مان باشد، گفت: برخی برخوردها در حوادث می‌بينيم که ماموری برادر بسيار خوبی است اما تند شده و زده شيشه يک خودرو را هم شکسته حال می‌خواهيم تنبيهش کنيم دلمان نمی‌آيد چرا که مامور فحش خورده، سنگ خورده، عرق ريخته و حالا کاری هم کرده اما نمی‌شود و همين را هم ما نمی‌پذيريم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم در همايش عمومی فرماندهان و مديران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: نکته مهم تسلط بر اعصاب است که کار پليس نوعا با استرس همراه است و ماموران بايد اعصاب پولادی داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در ادامه با تاکيد بر اينکه هميشه بايد برخورد با اشرار و مزاحمان صورت گيرد گفت: داستان کهريزک باعث تعطيلی آن شد و شايد اوباش احساس کنند که چتر امنيتی برايشان ايجاد شده است. اما آنجا به دليل پايين بودن سطح استاندارد بسته شد و مکان جديد که نو است و به تازگی ساخته شده بايد به زودی از سازمان زندان‌ها مجوز بگيرد که با همکاری اين سازمان و دادستان تهران و دادگستری اين موضوع پيگيری می‌شود.
فرمانده ناجا به تسهيل خدمات و کاهش نارضايتی مردم تاکيد کرد و گفت: نحوه توقف خودروها، تاخير، تعيين معيارهای قانونی برای توقيف و زمان توقف و .... بايد مشخص و در اين رابطه اطلاع‌رسانی شود.
وی با اشاره به اجرای طرح امنيت اجتماعی افزود: طرح امنيت اجتماعی ضرورت آن روز بود و ديگر امروز از قمه‌کشی و اراذل اوباش کمتر خبری است به طوری که ظواهر بی‌نظمی بيشتر را نشان می‌دهد تا ناامنی.وقتی از امنيت اجتماعی به طرح انضباط اجتماعی می‌رسيم يعنی يک گام جلوتر رفته‌ايم و بايد تلاش شود که هر سال اعلام نکنيم که طرح مقابله با اراذل و اوباش اجرا می‌شود و اين طرح بايد زودبازده باشد.
احمدی‌مقدم با بيان اينکه يک راهبرد مشخص در فرماندهی تهران بزرگ وجود دارد و خطوط راهبرد مشخص است، گفت: هر فرماندهی که می‌آيد اين پازل را تکميل می‌کند.
او سپس خطاب به ماموران و فرماندهان ناجا گفت: شما در رديف مجاهدان فی‌سبيل‌الله هستيد و اگر نواقص را رفع کنيم حتما وضع مطلوب‌تر می‌شود.

در راه مبارزه با موادمخدر بايد به خدا متوسل شد
فرمانده ناجا در ادامه گفت: در مقوله‌ای مثل مواد مخدر بايد به خدا متوسل شد که معتاد ترک کند، مهم اين است که مدام هم مصرف وجود دارد و هم عرضه‌کننده. موضوع مواد مخدر مسئله زودبازده‌ای نيست چرا که اعتياد يک مريضی است و فرد معتاد قادر نيست اراده کند و متعهد بماند که البته دست خودش هم نيست.
احمدی‌مقدم تاکيد کرد: اما در بخش‌های ديگر اگر رفتار ترافيکی در منطقه‌ای بهبود پيدا می‌کند نبايد به عقب برگرديم. در نيمه دوم سال جاری هم بايد توجه‌مان به مطالبات اساسی مردم باشد.
رئيس‌پليس کشور با اشاره به اينکه ابزارهای پايش و سنجش افکار عمومی وجود دارد گفت: ما ۱۹۷ و هم چنين ۱۱۰ را داريم و همين‌طور رسانه‌هايی مثل صدا و سيما يار ما هستند و می‌توانند مطالبات افکار عمومی را به ما منتقل کنند.
احمدی‌مقدم با بيان اينکه برآورد مطالبات مردم کار سختی نيست گفت: قبلا يک تصميم می‌گرفتيم و بعد می‌ديديم که جامعه خيلی خوب واکنش نشان نداد. از اين رو مشخص می‌شد که ما به جای جامعه تصميم گرفته‌ايم اما ما بايد از مطالبات مردم ارزيابی درست داشته باشيم. امروز در راس مطالبات مردم تهران مسئله مواد مخدر است که حدود يک ميليون معتاد رسمی در کشور داريم.
فرمانده ناجا با بيان اينکه سياست‌های خوبی در نظام برای مقابله با بحث مواد مخدر ترسيم شد افزود:‌با اينکه وضع موجود خيلی مطلوب نيست اما بنا به اعتراف سازمان‌های بين‌المللی ايران در همه زمينه‌های برخورد با عرضه و توليد، باندهای قاچاق مواد مخدر و همين‌طور در بحث درمان و کاهش پيامدهای اعتياد در جايگاه اول قرار دارد.
فرمانده ناجا با بيان اينکه بايد افکار عمومی را قانع کنيم تا انتظارات در حدی نباشد که مقدورات کشور قدرت پاسخگويی ندارد، گفت: همه جامعه بايد برای حل معضل اعتياد به کمک بيايند.

ترافيک خيابان وليعصر تغييری نکرده است
فرمانده ناجا مسئله بعدی پايتخت را ترافيک عنوان کرد و گفت: تفاوت زيادی بين نيمه اول و دوم سال در تهران وجود دارد هر چند که وضعيت ترافيک مهرماه امسال از مهرماه سال گذشته در سايه توسعه حمل‌ونقل و اجرای طرح انضباط اجتماعی بهتر بوده است.
وی افزود: به طور قطع درمان قطعی ترافيک را نخواهيم داشت. به عنوان مثال در رابطه با يکطرفه شدن خيابان وليعصر فضاسازی می‌شود که ترافيک در مسير جنوب به شمال سنگين شده در حالی که يک‌طرفه شدن خيابان هيچ ربطی به مسير جنوب به شمال ندارد و اين مسير با همان اندازه در جای خودش است.
احمدی‌مقدم با اشاره به اينکه قبل از اجرای طرح‌ها بايد افکار عمومی را خوب توجيه کرد گفت: در طرح اراذل و اوباش و مواد مخدر بلافاصله ستون تقديرها از نيروی انتظامی بالا می‌رود اما در طرح انضباط اجتماعی که منافعش بيشتر است همه در يکی دو هفته اول زنگ می‌زنند و شکايت می‌کنند اما در هفته‌های بعد روند دوباره معکوس می‌شود. امروز مشارکت همگانی يک اصل است و اگر مردم همراهی نکنند طرح‌های ما موفق نخواهد بود. در برخی طرح‌ها ابتدا تلخی وجود دارد اما بعد مردم همراهی می‌کنند.
احمدی‌مقدم با اشاره به ثبت حدود ۵۰۰ هزار جريمه از سوی دوربين‌های مداربسته در تهران گفت: ما ابزار و تکنولوژی را جايگزين مردم کرده‌ايم و اگر ناجا سخت‌گيری می‌کند برای نفع مردم است.
فرمانده ناجا با بيان اينکه طرح انضباط اجتماعی بايد يک مقدار فراگيرتر شود، گفت: البته شهرداری هم بايد در رابطه با مناطق مسکونی غيرمجاز که مثل قارچ رشد می‌کنند و همچنين آلونگ‌ها کمک کند.

ثبت همه تخلفات با دوربين‌های مداربسته در شهر
فرمانده ناجا به روزانه ۶۰ هزار خدمات الکترونيک نيروی انتظامی به مردم اشاره کرد و گفت:‌دوربين‌های کنترل هم به همين منظور و برای ثبت تخلفات رانندگی و برخورد با مجرمان است.
رئيس پليس کشور با بيان اينکه ۲۳ درصد افزايش جرايم واقعيت بيرونی ندارد گفت: به دليل تغيير نظام آماری ما بوده که برخی جرايم که ثبت نمی‌شده را هم‌اکنون ثبت می‌کنيم.
به گفته احمدی‌مقدم جرايم در تهران افزايش پيدا نکرده و در همه شاخص‌ها بهبود نيز يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016