سه شنبه 28 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شايعه صدور حکم حبس برای زيدآبادی تکذيب شد، شريف: اين شايعات با چه هدفی منتشر می‌شود؟ ادوارنيوز

ادوارنيوز: محمد شريف، وکيل احمد زيدآبادی دبيرکل بازداشت شده سازمان دانش آموختگان ايران (ادوارتحکيم) اخبار منتشر شده درخصوص صدور حکم مجازات برای وی را تکذيب و نسبت به منشا و هدف چنين شايعاتی ابراز ترديد کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانش آموختگان ايران (ادوارتحکيم وحدت)، محمد شريف ضمن رد احتمال صدور رای و تعيين مجازات در پرونده احمد زيدآبادی گفت: "به لحاظ شکلی و آيين دادرسی کيفری و مطابق با آخرين پی گيری های اينجانب و همکارانم به عنوان وکيل آقای زيدآبادی و همچنين همسر ايشان طی روزهای اخير، پرونده احمد زيدآبادی همچنان در اختيار دادسرا و بازپرس مربوطه است،‌ لذا از آنجا که پرونده همچنان در مرحله تحقيقات مقدماتی است و هنوز هيچگونه تصميم قضايی (اعم از صدور کيفرخواست يا تبرئه و ...) در اين مرحله اتخاذ نشده است،‌ اساسا خبر صدور حکم مجازات بدون آنکه پرونده وارد مرحله رسيدگی دادگاه شده باشد، کذب محض است".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شريف همچنين افزود:‌ "علاوه بر اين با توجه به شفافيت و علنی بودن فعاليت‌های دکتر احمد زيدآبادی به اعتقاد اينجانب هيچگونه اتهامی نسبت به ايشان قابليت انتساب ندارد و بر اين مبنا مطابق موازين قانونی صدور کيفرخواست نيز علی الاصول منتفی است".

اين وکيل دادگستری در ادامه همچنين گفت:‌ "رسانه‌های گروهی بايد توجه داشتند که اطلاع از خبر صدور حکم برای هر فرد تنها از طريق سه مرجع متهم، وکيل و مقام قضايی ممکن است، اما هنگامی که خانواده و وکيل ۳۶ روز است که در بی خبری کامل از وضعيت آقای زيدآبادی به سر می‌برند و هنوز پرونده در مرحله دادرسی نيز قرار نگرفته است، بايد دقت کرد که اين شايعات با چه اهدافی و از سوی چه کسانی منتشر می‌شود".

گفتنی است، طی دو روز اخير شايعاتی مبنی بر صدور حکم حبس برای احمد زيدآبادی دبيرکل سازمان ادوارتحکيم وحدت در برخی سايت‌های اينترنتی منتشر شده بود که متاسفانه امروز (سه شنبه) يکی از روزنامه‌های صبح تهران نيز اقدام به چاپ اين شايعه کرده است.

روابط عمومی سازمان دانش آموختگان در پايان اين گزارش از دست‌اندرکاران رسانه‌های خبری خواسته است تا با انتشار اخبار بی‌پايه به شايعاتی مخربی از اين دست دامن نزنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016