پنجشنبه 30 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسنی‌اژه‌ای: هدف اصلی جريانات اخير به زانو درآوردن انقلاب بود، ايسنا

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسنی اژه‌ای گفت: هدف اصلی جريانات اخير از بين بردن جمهوری اسلامی ايران نبود، چون دشمن واقف بود که نمی‌تواند چنين کاری بکند، بلکه هدف اصلی آن‌ها ضربه زدن و به زانو درآوردن انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در هشتمين اجلاس مديران مدارس علميه خواهران سراسر کشور در قم گفت: همه‌ی ما اذعان داريم که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ماهيتی کاملا دينی و اسلامی دارد که وجه غالب اين نظام وجهه فرهنگی است و ويژگی اين نظام مبتنی بر عدالت‌خواهی‌، ظلم‌ستيزی، دفاع از مظلوم و تلاش برای تحقق حق در جامعه و دنيا است، که اين ماهيت انقلاب در تضاد با ظلم، استکبار، بی‌عدالتی و زياده‌خواهی دشمنان است.

وی با بيان اين‌که دشمن در طول ۳۰ سال گذشته تلاش فراوانی برای مقابله با انقلاب صورت داده است، گفت: به خصوص در دوم خرداد دشمن تصور کرد که تلاش‌های او به ثمر نشسته و باور کرده بود می‌تواند جمهوری اسلامی را از درون استحاله کند و باور کرده بود آن‌چه که در آن هشت سال به وجود آمده است غيرقابل برگشت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محسنی اژه‌ای ادامه داد: دشمن تصور می‌کرد با اقدامات داخلی که انجام شده و فشاری که از درون است و تحت‌فشار قراردادن همسايگان پيرامون جمهوری اسلامی ايران می‌تواند جمهوری اسلامی را يا تسليم کند و يا اگر نشد به آن حمله کند.

وی افزود: دشمنان تصور می‌کردند اين اقدامات باعث می‌شود که از انقلاب اسلامی تنها يک پوسته باقی بماند که قابل تحمل باشد اما ديگر نامی از جمهوری اسلامی باقی نخواهد ماند.

وی ادامه داد: دشمن تصور می‌کرد که اگر فشارهای درونی عليه ايران و تهديدات پيرامونی عليه آن جواب نداد می‌تواند با محور شرارت خواندن ايران به اين کشور حمله کند.

دادستان کل کشور با اشاره به اين‌که دو اقدام باعث شد که دشمن متوجه شود که اقدامات وی بی‌تأثير بوده است، تصريح کرد: حوادث سال ۱۳۸۴ و احيای گفتمان انقلاب و اسلام در ايران و پيشرفت و توانمندی قابل توجه ايران در زمينه‌های مختلف علمی و فناوری و مسايل نظامی و هسته‌ای از جمله‌ی اين عوامل بود.

وی افزود: با وجود اقدامات داخلی و تهديدات بيرونی، ايستادگی جمهوری اسلامی و مقابله با زورگويی آن‌ها و عدم تسليم و انفعال‌پذيری ايران در برابر آن‌ها چيز عجيبی بود که برای آن‌ها غيرقابل باور می‌نمود.

محسنی اژه‌ای بيان کرد: تأثيرگذاری و نفود پيام اسلام ناب در منطقه و نقاط مختلف جهان نفوذ زايدالوصفی برای ايران به وجود آورده بود که يکی از آثار عظيم آن پيروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه و پيروزی مردم غزه در جنگ ۲۲ روزه بود.

وی ادامه داد: آمريکا می‌خواست با حمله به عراق، ايران را بترساند و پس از آن نيز به ايران حمله کند، اما همه‌چيز خلاف باور آن‌ها رخ داد و همه‌چيز به نفع ايران و به ضرر آن‌ها تمام شد.

محسنی اژه‌ای احيای گفتمان امام(ره)، انقلاب و اسلام ناب، جهش در مسايل علمی و پيشرفت در فناوری‌های نوين، ايستادگی و مقابله در مقابل مستکبرين، بصيرت به تمام معنا برای دفع تهديدات و استفاده از آن‌ها به عنوان فرصت را بعد از لطف خدا مرهون رهبری صحيح ولايت فقيه دانست.

وی با بيان اين‌که دشمن اين امر را به خوبی فهميده بود، گفت: دشمن در طول سال‌های گذشته به ولايت فقيه توجه کرده بود، اما در اين مدت اذعان کرد و فهميد که اين راهبری صحيح و هدايت کشتی که در دست رهبری است بااستوار و بدون انحراف در مسير اصلی خود حرکت می‌کند.

وی با اشاره اين‌که اسلام و ولايت فقيه دوعامل اصلی انقلاب اسلامی است، گفت: دشمن متوجه شد که تا زمانی که محور همه مسايل ولی‌فقيه است و تا زمانی‌که اسلام در ايران جاری است کاری از دست آن‌ها ساخته نخواهد بود.

اژه‌ای ادامه داد: آن‌ها بر آن شدند که اين دو را از بين ببرند و يا لااقل پرچمدار و امام اين نظام را از چشم مردم بياندازند و يا اگر توانستند با او کنار بيايند.

دادستان کل کشور با بيان اين‌که قبل و بعد از انتخابات آمريکا عوامل آن‌ها به اين نکته توجه داشتند که ولی‌فقيه را تضعيف کنند ادامه داد: وقتی که اوباما سر کار آمد رسما و برای اولين‌بار آن‌ها گفتند که ما می‌خواهيم با نظام جمهوری اسلامی ايران با حفظ احترام متقابل و در جهت منافع مشترک، بعضی از مشکلات جهان و منطقه را حل کنيم که اين اولين‌بار بود که آن‌ها واژه‌ی نظام جمهوری اسلامی ايران را به کار می‌بردند، که اين موجب عزت و افتخار جمهوری اسلامی ايران است، و آن‌ها متوجه عزتمندی و تأثيرگذاری ايران در جهان شدند و به همين خاطر به ظاهر در مقابل ايران کوتاه آمدند و به اين تصور رسيدند حال که نمی‌توانيم ايران را از بين ببريم لااقل بتوانيم آن را به زانو دربياوريم و از تأثيرگذاری و نفوذ وی در جهان جلوگيری کنيم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: دشمن همه ظرفيت‌ها و توانمندی‌های خود را که در طول ۳۰ سال گذشته جمع‌آوری کرده بود را در کنار هم قرار داد و به اين نتيجه رسيد که يکی از اقداماتی که می‌تواند از طريق آن به جمهوری اسلامی ضربه بزند استفاده از عناصر ضعيف در جنبه‌های دينی و قوی در جنبه‌های دنياپرستی است و استفاده از عناصری که در طول مدت پس از انقلاب وادادگی و آلودگی نسبت به دنيا داشته‌اند.

دادستان کل کشور افزود: دشمن تصور کرد که بايد به سراغ اين افراد برود و با تمام توان به آن‌ها کمک اطلاعاتی، مادی، تبليغاتی و تجربی بدهد و بعضی از مهره‌های خود را که پنهان کرده است را نيز آشکار سازد و با استفاده از بعضی از نارضايتی‌های داخلی، شبکه‌ای را ايجاد کند که هدف اصلی آن‌ها از بين بردن جمهوری اسلامی ايران نبود چون آن‌ها می‌دانستند که چنين امری غيرممکن است، بلکه هدف اصلی آن‌ها ضربه زدن و به زانودرآوردن جمهوری اسلامی بود که حوادث اخير نيز با اين هدف به وجود آمد.

وی با بيان اين‌که يکی از بسترهايی که دشمن برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کرد بستر انتخابات رياست‌جمهوری بود، گفت: دشمن تصور کرد که درحال حاضر بايد يک حضور فيزيکی را در ارکان نظام داشته باشد، چون ديگر مجلس ششم، دولت هفتم، هشتم از دست رفته بود و بعضی از گفتمان‌های اسلامی نيز که تضعيف کرده بود مجددا احيا شده بود.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: دشمن تلاشی را در اين زمينه آغاز کرد و از تمام امکانات و ظرفيت‌های خود بهره گرفت تا بتواند مسووليت و يا منصبی را به عهده بگيرد که اگر اين اقدام صورت گرفت به هدف خود رسيده است و اگر به اين هدف خود نزديک نشد راه را ادامه دهد.

وی با بيان اين‌که بعضی از افرادی که در جريانات اخير حضور داشتند عوامل اصلی فتنه نبودند، گفت: اين‌ها مهره‌هايی هستند که دشمن از آن‌ها خوب استفاده کرد که مرتکب جرم و گناه نابخشودنی شده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن قبل از انتخابات به سراغ حوزه‌ها رفت تا بتواند در آن راه پيدا کند که با هوشياری حوزه چنين امری صورت نگرفت.

دادستان کل کشور افزود: دشمن حتی به سراغ دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، دولت، مجلس و قوه قضائيه نيز رفت اما از هيچ‌کدام نتيجه نگرفت، حتی خدا می‌داند که آن‌ها برای اول مهر چه ميزان تلاش کرده بودند که چه اقداماتی را در دانشگاه‌ها انجام دهند که خوشبختانه با هوشياری اين مراکز، آن‌ها هيچ‌گونه جوابی را دريافت نکرده‌اند.

محسنی اژه‌ای با تأکيد بر اين‌که دشمنان هنوز هم از تلاش خود دست برنداشته‌اند، گفت: جای ترديدی وجود ندارد که هدف جريان سازمان‌يافته و مديريت‌شده از داخل و خارج کشور ولايت فقيه بوده است و اين يک جريان سازمان‌يافته‌ با برنامه بوده که هنوز نيز ادامه دارد و اين تصور اشتباهی است که ما فکر کنيم اين قضيه تمام شده است.

وی ادامه داد: شايد آن‌ها تاکتيک و روش خود را از روی ناچار تغيير داده باشند، اما هم‌چنان بر روی اهداف خود پافشاری می‌کنند و ما بايد تلاش کنيم که مرکز و کانون اين فتنه‌ها را بشناسيم که اگر در اين امر تعلل کنيم ممکن است مجددا از جای ديگر و با کسان ديگر برای ايجاد اخلال تلاش کنند.

محسنی اژه‌ای تصريح کرد: اذعان می‌کنم که سيستم اطلاعاتی و نظارتی ما به درستی نتوانست کانون فتنه را با همه ابعاد آن بشناسد و به مردم بشناساند که اولی مشکل و دومی مشکل‌تر از آن است.

وی تصريح کرد: با توجه به شناخت نسبتا خوبی که ما از کانون فتنه و ابعاد و عناصر آن در داخل و خارج پيدا کرده بوديم اين شناخت به حد کافی نبود و ما نتوانستيم اتفاقات چندماه اخير را برای مردم روشن و بيان کنيم، تا اين قضايا شفاف و روشن باشد و ما تا هنگامی که ماهيت و ابعاد فتنه را به خوبی نشناسيم نمی‌توانيم به درستی با آن مقابله کنيم.

وی با بيان اين‌که امروز قضيه آشتی را بيان می‌کنند، خاطرنشان کرد: اين حرف از جهتی به حق است و از جهتی ممکن است باطل باشد.

وی ادامه داد: در اين‌که هر ميزان آرامش در کشور ما بيشتر باشد و ما هرقدر به همديگر نزديک‌تر باشيم و به جای صرف وقت برای مقابله با يکديگر در مقابل دشمن قرار بگيريم حرف صحيحی خواهد بود، اما اگر اين حرف به معنای اين است که افرادی که چنين حرفی را زده‌اند به دنبال اين هستند که ابعاد فتنه و عناصر آن مشخص نشود و کسانی که اين گناهان را مرتکب شده‌اند و اعتبار جمهوری اسلامی و حيثيت آن را خدشه‌دار کرده‌اند و مردم را گرفتار و کشور را دچار ناامنی و هرج‌ومرج کرده‌اند شناسايی نشوند لااقل تا زمانی که توبه نکرده و اعتراف به اشتباهات خود نکرده باشند، تطهير شوند اين کار غلطی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016