چهارشنبه 6 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منابع آگاه: موافقت قطعی ايران با چارچوب پيش نويس مذاکرات وين، ايلنا

تهران ضمن موافقت قطعی با چارچوب پيش‌نويس مذاکرات وين درخواست دارد که اصلاحاتی در اين پيش‌نويس انجام گيرد. موارد مد نظر ايران، در گفت‌وگو سلطانيه و البرادعی که فردا در وين برگزار می‌گردد‏، طرح می‌شود.

ايلنا:به گفته برخی منابع آگاه، ايران با چارچوب پيش نويس مذاکرات وين درباره تامين سوخت رآکتور تهران، به طور قطعی موافقت کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، تهران در عين حال درخواست دارد که اصلاحاتی در اين پيش نويس انجام گيرد. قرار است درخواست‌های اصلاحی ايران، در ديدار علی اصغر سلطانيه؛ نماينده ايران در آژانس بين المللی انرژی اتمی با محمد البرادعی؛ مديرکل اين آژانس ارائه شود. اين ديدار در وين انجام خواهد شد.
بر اساس پيش نويس تهيه شده در وين که البرادعی در تنظيم و ارائه آن نقش پر رنگی داشته است، مقرر شد که ايران ۷۵ درصد اورانيوم با غنای سه و نيم درصد را به طرف روسی تحويل و طرف روسی پس از غنی سازی اين ميزان اورانيوم تا حد ۲۰ درصد و تبديل آن به ميله‌های سوخت مورد نياز نيروگاه تهران، آن را به ايران بازگرداند.
پيش از اين برخی مقامات ايرانی از جمله علی لاريجانی، با اشاره به عدم تعهد کافی طرفين مذاکره ايران، يعنی روسيه، آمريکا و فرانسه، خالی شدن ذخيره اورانيوم را تهديدی برای امنيت ملی دانسته و از احتمال نوعی فريبکاری در اين فرايند خبر داده بودند.
در عين حال اگرچه واکنش‌های نخستين طرف‌های غربی به درخواست تغيير در اين پيش نويس با نواميدی و تهديد همراه بوده است ولی انتظار می‌رود بار ديگر شاهد پادر ميانی البرداعی، برای انجام گفت‌و‌گو بين نمايندگان ايران و ۱+۵ درباره درخواست‌های اصلاحی ايران باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016