چهارشنبه 6 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صنعا بار ديگر توقيف کشتی ايرانی حامل اسلحه را تأييد کرد، راديو بين المللی فرانسه

به دنبال تکذيب تهران، دولت يمن بار ديگر خبر بازداشت پنج ايرانی را همراه با يک کشتی حامل اسلحه تأييد کرد. به گفتۀ مقامات يمنی اين سلاح ها به قصد شورشيان شيعۀ اين کشور حمل می شده است.

غروب دوشنبه، مقامات يمنی اعلام کردند که يک کشتی ايرانی حامل اسلحه را در سواحل دريای سرخ توقيف کرده اند. به گفتۀ آنان، ايرانيان قصد داشته اند اين سلاح ها را به شورشيان شيعۀ زيدی تحويل دهند. آنها همچنين اعلام کردند که پنج ايرانی و يک هندی را همراه با کشتی بازداشت کرده اند. اما اين خبر يک روز بعد از طرف منابع رسمی جمهوری اسلامی تکذيب شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اين حال، پس از تکذيب تهران، دولت يمن بار ديگر بر صحت اين خبرها تأکيد کرد. به نوشتۀ خبرگزاری رسمی يمن، سخنگوی دولت در صنعا گفته است که نيروهای امنيتی، کشتی ايرانی را در سواحل منطقۀ حجه توقيف کرده اند.
سخنگوی دولت يمن که وزارت اطلاعات کشورش را نيز به عهده دارد، می افزايد که بازجويی از دستگيرشدگان ادامه دارد و نتايج آن بزودی منتشر خواهد شد.
شبکۀ تلويزيونی العالم، متعلق به جمهوری اسلامی ايران، همۀ اين خبرها را ساختگی و مجعول اعلام کرده بود.
مقامات يمنی مدعی اند که شورشيان شيعۀ کشورشان توسط ايرانيان حمايت می شوند. هفتۀ قبل، رييس جمهور يمن، علی عبدالله صالح، بدون اين که دولت ايران را متهم کند، گفته بود که اين شورشيان از پشتيبانی مالی "برخی شخصيت های ايرانی" برخوردارند. به گفتۀ او، هدف اين مخالفان مسلح، ايجاد يک نوار شيعه نشين در مرز عربستان سعودی است.
رييس جمهور يمن توضيح داد که در حال حاضر، شورشيان برای تسلط بر استان های صعده و عمران می جنگند و سعی در پيش روی به سمت غرب کشور و مستقر شدن در سواحل دريای سرخ را دارند.
درگيری ميان مخالفان و ارتش يمن که از سال ٢۰۰٤ آغاز شده و با افت و خيزها و توقف های مقطعی ادامه يافته، ناگهان از دو ماه و نيم قبل شدت گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016