پنجشنبه 7 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران: حسين درخشان وب لاگ نويس ايرانی کانادايی را پس از يک سال بازداشت خودسرانه آزاد کنيد

ده ها نفر همچنان بدون انجام مراحل دادرسی و دادگاه در بازداشت هستند

۴ آبان ماه ۱۳۸۸- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز گفت که قوه قضائيه بايد حسين درخشان؛ وب لاگ نويسی که بکسال است بدون دادگاه در بازداشت بسر می برد و دهها نفری را که بدون انجام تشريفات دادرسی همچنان در زندان بسر می برند، آزاد کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در اين مورد گفت:"وضعيت درخشان نمونه ای از عدم رعايت آئين دادرسی و قضايی در قوه قضائيه در ايران است. مسئولين قضايی چه توجيهی برای بازداشت درخشان بدون تفهيم اتهام و دادرسی دارند؟ درخشان قربانی ديگری از مداخله تشکيلات امنيتی در روند قضايی است."
علاوه بر درخشان، دهها روزنامه نگار، روشنفکر، و فعال ايرانی نيز بدون اتهام، و بدون شفافيت قضايی و رعايت آئين دادرسی در بازداشت بسر می برند. اين افراد از جمله زندانيانی هستند که وضعيت قضايی آنها ناروشن است: کيوان صميمی، بهمن احمدی امويی، عبدالله مومنی، محمد ملکی، احمد زيد آبادی، هنگامه شهيدی، محمد قوچانی، سعيد ليلاز، آذر منصوری، شاپور کاظمی، عيسی سحرخيز، محمدرضا مقيسه، فريبا پژوه، مصطفی تاج زاده، عبدالله رمضان زاده، بهزاد نبوی، محسن ميردامادی، فيض الله عرب سرخی و محسن امين زاده.
طبق اطلاعات رسيده به کمپين، درخشان به مدت نزديک به ده ماه در سلول انفرادی در بازداشت بوده و در اين مدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته تا وادار شود که اعتراف کند که به سرويس های جاسوسی اسرائيل و سيا وابسته بوده است.
يکی از وابستگان درخشان به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که حسين درخشان در حضور قاضی و وکيل خود، منکر اعتراف اجباری شد، اما مسئولين همچنان حسين درخشان را در بازداشت نگه داشتند بدون اينکه اطلاعاتی در مورد وضعيت قضايی پرونده اش به خانواده او بدهند. حسين درخشان در حال حاضر در زندان اوين در تهران است.
قاضی پرونده حسين درخشان دو بار تغيير کرد اما در حال حاضر معلوم نيست که کدام شعبه دادگاه انقلاب مسئول پرونده او است. علاوه بر آن، مسئولين در باره اتهامات حسين درخشان هيچ اطلاعاتی به خانواده او نداده اند. خانواده حسين درخشان در طول يکسال بازداشت وی فقط دو بار موفق به ملاقات با او شده اند.
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در باره امنيت جانی و سلامتی حسين درخشان و ساير بازداشتی هايی که بدون دسترسی به خانواده و وکيل در زندان هستند، نگرانی عميق خود را ابراز داشت. کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران از قوه قضائيه خواست که اجازه ندهد که وظايف قضايی تحت خواسته های نيروهای امنيتی و اطلاعاتی قرار بگيرد که در قوه قضائيه مداخله می کند و بازداشتی ها را بدون اعمال روند قضايی در بازداشت نگه می دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016