شنبه 9 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه مصطفی تاج‌زاده اين هفته برگزار می شود، نوروز

مصطفی تاج‌زاده‌، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت‌ و سازمان مجاهدين انقلاب در حالی که نزديک به ۵ ماه از بازداشتش می گذرد، هنوز موفق به ملاقات با وکيل خود نشده است. با اين حال قرار است دادگاه او طی هفته آينده برگزار شود.

فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده‌، ضمن بيان اين مطلب، در مورد آخرين وضعيت همسرش گفت: با وجود اينکه وکيل برای مطالعه پرونده به ۷ تا ده روز زمان نياز دارد، اما تاکنون وکلای همسرم موفق به بررسی پرونده او نشده اند، با اين حال دادگاه او در همين هفته برگزار می شود.

وی در گفتگو با " ايران صدا" گفت که "مصطفی تاج‌زاده هنوز به بند عمومی انتقال نيافته است".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تاج زاده به همراه ساير سران احزاب اصلاح طلب کشور يکروز پس از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد بازداشت شد. اغلب فعالان سياسی اصلاح طلب پس از تحمل ۱۲۰ روز حبس در سلول انفرادی به سلول های دو نفره منتقل شدند. مصطفی تاج‌زاده و محسن امين زاده، معاون وزير خارجه دولت اصلاحات در يک سلول به سرمی برند.

محتشمی پور در اين گفتگو ابراز اميدواری کرد که " قانون اساسی به صورت جدی در کشور اجرا شود" و افزود: محمود احمدی‌نژاد برای نشر تک صدايی آمد، درحالی که نه تنها در حکومت بلکه در ميان مردم نيز موفق به اشاعه تک صدايی نشد. وی تصريج کرد که تاکنون قوه‌قضاييه و برخی از نمايندگان مجلس تاحدودی موفق به کنترل قانون و انعکاس صدای مردم شده اند.

همسر مصطفی تاج‌زاده تاکيد کرد: "در اين جامعه که امام سنگ بنای تکثر و چند صدايی را گذاشته است، اين آرزو به گور خواهد رفت که کسی تنها بگويد "حرف من" و تا زمانی که نسل انقلابی وجود دارد اجازه ديکتاتوری محض به کسی نخواهد داد."

محتشمی پور: از ايرنا و فارس شکايت کرده ام

فخرالسادات محتشمی‌پور، رييس شاخه زنان جبهه مشارکت، در بخش ديگری از گفتگوی خود با پايگاه "ايران صدا" مورد عملکرد رسانه‌ها در انتشار اخبار پس از انتخابات گفت: "در جريان حوادث اخير بسياری از روزنامه نگاران مستقل که به هيچ حزبی وابستگی ندارند، دستگير شدند و در اين ميان بسياری از رسانه ها امکان اطلاع رسانی درست را از دست دادند."

اين فعال سياسی با اشاره به اينکه از کودتای بيست و دوم خرداد ممنوعيت اطلاع رسانی در مورد وضعيت فعالان سياسی و خبرنگاران بازداشتی وجود داشته است، افزود: "در اين دوران بسياری از روزنامه ها سفيد منتشر می شد و سخنان کانديداهای معترض به هيچ طريق منعکس نمی شد، اين در حالی بود که روزنامه ها و رسانه های دولتی تمامی تلاش خود را برای ايجاد شرايط تحريک کننده انجام دادند."

محتشمی‌پور با بيان اينکه در اين دوران خانواده برخی از بازداشت شدگان تحت فشار بوده و مجبور به بيان سخنان غير واقعی می شدند، ادامه داد: "در اين خصوص شخصا از خبرگزاری فارس و ايرنا به دليل نشر اکاذيبی که از زبان من اعلام می کردند، شکايت کرده ام که تاکنونی نتيجه ای دريافت نکرده ام."

وی در مورد عملکرد رسانه ملی گفت: "چطور است که رسانه ای که با بيت المال اداره می شود اينگونه عمل کرده و هيچ تذکری از وزارت ارشاد و مراجع قانونی نمی گيرد. در حال حاضر رسانه های مستقل کشور در اختناق و سانسور شديد مطبوعاتی به سر می‌برند، رسانه‌ها رسالت بزرگی رابرعهده دارند و من از تمامی رسانه‌ها يی که صاحب اراده و رای آزاد هستند، تشکر می‌کنم."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016