شنبه 9 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ممانعت از برگزاری مراسم روز جهانی کورش، بازداشت حداقل ۴ تن در مراسم هفتم آبان ماه

هفتم آبان ماه ( بيست و نه اکتبر ) همزمان با روز جهانی کورش که به همت کميته بين المللی نجات پاسارگاد اين روز در يونسکو به ثبت جهانی رسيده است گروه زيادی از هموطنان برای گراميداشت آن و برگزاری مراسم بزرگداشت کورش بزرگ قصد گردهمايی در پاسارگاد را داشتند که با ممانعت از سوی نيروی انتظامی و ماموران وزارت اطلاعات و پليس امنيت روبرو شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از ساعات ابتدايی پنج شنبه هفتم آبان تمامی ايست بازرسی ها از ده ها کيلومتر مانده تا پاسارگاد از دو سوی مسير اصفهان و شيراز بر روی خودروهای شخصی و اتوبوس ها مسدود شده بود و ماموران لباس شخصی با دقت عبور و مرور خودروها را کنترل و در صورت مشکوک بودن به حضور در پاسارگاد آنان را باز می گرداندند و در صورت مقاومت برای حضور در مراسم با برخورد تند نهادهای امنيتی و بازداشت و عکس برداری روبرو می شدند . کسانی که خود را با وسايل عمومی به ورودی پاسارگاد می رساندند در همان محل متوقف و از تک تک افراد فيلم و عکس گرفته می شد . سد چند لايه نيروهای امنيتی که با چندين دستگاه اتوبوس به منطقه منتقل شده بودند مجال هيچگونه برگزاری مراسم را برای حاضرين ميسر نساخت و حتی بيابانهای منطقه توسط خودروهای گشت نيروی انتظامی به شدت کنترل می شد . با اين حال حضور گسترده مردم از راه های دور و نزديک از تهران ، خراسان ، آذربايجان ، اصفهان ، خوزستان و ... دشواريهای فراوانی را برای نيروهای امنيتی ايجاد نمود که بر اساس گزارشها چند تن از هموطنان توسط نيروی انتظامی بازداشت شدند و به مکان نامعلومی منتقل شدند و از آزادی و يا ادامه بازداشت آنان هيچگونه خبری در دست نيست به گفته شاهدان حداقل چهار نفر در اين مراسم بازداشت شدند . تلاشها برای بدست آوردن نام بازداشت شدگان همچنان ادامه دارد . در ابتدای صبح دو تن از فعالان سياسی و اعضای کميته بين المللی پاسارگاد آقايان کورش زعيم و حميدرضا خادم مورد بازجويی نيروهای امنيتی و وزارت اطلاعات قرار گرفتند و به سرعت توسط آنان از منطقه خارج شدند . قرار بر اين بود که در گردهمايی کورش زعيم به عنوان سخنران در مراسم حضور يابد . با توجه به عدم برگزاری مراسم متن سخنرانی آقای زعيم در انتهای همين گزارش می آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016