دوشنبه 11 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار صفار هرندی از دانشگاه بيرون انداخته شد، گزارش اعتراضات شديد دانشجويی به حضور صفار هرندی در دانشگاه خواجه نصير، ادوارنيوز

ادوارنيوز: سخنرانی صفار هرندی در دانشگاه صنعتی خواجه نصير الدين طوسی نا تمام ماند. دانشجويان توسط محافظان وی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
برنامه بسيج دانشگاه صنعتی خواجه نصير الدين طوسی که با حضور صفارهرندی در آمفی تئاتر دانشکده برق اين دانشگاه در حال برگزاری بود با حضور گسترده ی دانشجويان معترض همراه شد. در ابتدای اين برنامه دانشجويانی که نمادهای جنبش سبز و عکس هايی از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و زندانيان سياسی را در دست داشتند همزمان با حضور صفارهرندی در جايگاه سخنران با سر دادن شعار "صلی علی محمد، قاتل فرهنگ آمد" و "ننگ ما، ننگ ما، وزير فرهنگ ما" و "مرگ بر ديکتاتور" به استقبال وی رفتند. صفار هرندی که سعی ميکرد خود را خونسرد نشان دهد موافقت خود را با اين شعار بيان کرد و آن را مناسب عطالله مهاجرانی، وزير فرهنگ دولت خاتمی دانست و از دانشجويان خواست اجازه دهند او سخنرانی خود را شروع کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه شعار "دروغگو، دروغگو، ۶۳ درصدت کو" تمامی سالن را پر کرد که صفارهرندی در پاسخ به اين شعار دروغگو را کسانی دانست که ليست کشتگان را منتشر کرده اند و از اعلام کرد: " ۷۳ نفر کشته ی شما کو؟"
شعار های ممتد دانشجويان در اعتراض به دولت کودتا و انتخابات اخير مانع از آن ميشد که صفارهرندی بتواند سخنرانی خود را پيرامون ۱۳ آبان آغاز نمايد و در حالی که تنها صدای اعتراض دانشجويان به گوش ميرسيد وی شروع به سخنرانی در ارتباط با تسخير لانه ی جاسوسی توسط دانشجويان خط امام نمود. اين سخنان وی با شعار "مرگ بر روسيه " و "دانشجوی خط امام آزاد بايد گردد" همراه شد و دانشجويان عکس هايی از محسن ميردامادی، عبدالله رمضان زاده ، مصطفی تاجزاده ، احمد زيد آبادی و عبدالله مومنی را بالابردند.
پس از مشاهده ی اعتراضات گسترده ی دانشجويان به سخنان صفارهرندی، حراست دانشگاه شروع به فيلم برداری از چهری دانشجويان معترض نمود.که اين اقدام حراست با واکنش شديد دانشجويان همراه گرديد و آنان با بلند شدن از جای خود و پشت کردن به تريبون فرياد " دوربينت رو خاموش کن" سر دادند. اين حرکت دانشجويان تا پايان سخنرانی ادامه داشت و در حالی سخنان خود را ادامه داد که اکثريت افراد حاضر در سالن پشت به تريبون ايستاده و شعار ميدادند.
همچنين هنگامی که صفارهرندی با سخنانی توهين آميز دانشجويان را "بی سواد" و "ديکتاتور" ميخواند، دانشجويان کفش های خود را به نشانه ی اعتراض بالا بردند که صفار هرندی با اشاره به کفش ها، دانشجويان را "بی ادب" خطاب کرده و به آنان گفت:"به من از قبل خبر داده بودند که يک گونی کفش از خارج به دانشکده وارد شده و شما حتی شجاعت " منتظر الزيدی" را هم نداريد که کفش هايتان را پرتاب کنيد." در پاسخ دانشجويان شعار دادند: " برای يک دروغگو، کفش من هم زياده". جالب آنکه در حرکتی نمايشی از سوی دانشجويان بسيجی به سوی تريبون يک لنگه کفش پرتاب گرديد تا با سواستفاده از اين حرکت نمادين دانشجويان، از صفارهرندی قهرمان سازی شود.
در همين حال دانشجويان با خواندن سرود ياردبستانی و سر دادن شعار " يا حسين، ميرحسين" و " کروبی دستگير بشه، ايران قيامت می شه" به اعتراضات خود ادامه دادند، که اين شعارها مانع از ادامه ی سخنرانی صفارهرندی گرديد و وی مجبور شد به ناگاه سخنان خود را پايان داده و توسط محافظانش از در پشتی آمفی تئاتر فراری داده شود. دانشجويان نيز با هجوم به درب خروجی سعی نمودند به صفارهرندی نزديک شده تا صحبت های خود را به گوش وی برسانند، اما در محوطه ی دانشگاه توسط محافظان وی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و وی با عجله سوار خودروی خود شده و دانشگاه را ترک نمود. دانشجويان که از اقدام خشونت آميز محافظان وی شوکه شده بودند با تجمع در مقابل سالن شعار " صفار مگه چی ديده، که اين همه ترسيده" و " مزدور برو گمشو" را تکرار کرده و منتظر حضور محافظ ضارب وی در جمع دانشجويان و عذرخواهی شدند. در اين حال محافظ صفارهرندی که دانشجويان را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، از ترس مواجهه با دانشجويان نزديک به يک ساعت در محوطه ی پشت آمفی تئاتر مخفی شده و حراست دانشگاه از نزديک شدن دانشجويان به وی جلوگيری به عمل می آورد.
سپس دانشجويان با حضور در مقابل سردر دانشگاه صنعتی خواجه نصير، شعارهای " ايران شده فلسطين، مردم چرا نشستيد" ، " نه شرقی، نه غربی، دولت سبز ملی"، " ديکتاتور، ديکتاتور، اين آخرين پيام است، جنبش سبز ايران آماده ی قيام است" و... را سر دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016