چهارشنبه 6 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار صفار هرندی درباره انشعاب اصول گرايان، ايلنا

- نبايد به انگيزه‌های انشعاب‌طلبانه ميدان داد حتی اگر با زيباترين شعارها باشد زيرا اين انشعاب به سقوط خواهد رسيد
- موسوی بايد جواب دهد که چرا در سال ۸۷ و در آستانه انتخابات شرايط را مساعد ديد و کانديدا شد؟


ايلنا:وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انشعاب اصولگرايان هشدار داد و گفت:در انتخابات شوراها و مجلس دخالت جريانات سياسی بسيار تاثيرگذار خواهد بود و اگر اصولگرايان دچار انشعاب شوند همان سرنوشتی که جبهه اصلاحات در انتخابات دور دوم شوراها دچار آن شد بر سر اصولگرايان هم خواهد آمد.
به گزارش ايلنا،محمدحسين صفار هرندی در اجلاس سراسری معاونين تبليغات و روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی درباره جريان‌شناسی اتفاقات مربوط به انتخابات رياست جمهوری گفت: بارها اصلاح‌طلبان از آقای موسوی در انتخابات‌های گوناگون خواسته بودند نامزد شود اما ايشان نپذيرفته بودند اما در دور جديد انتخابات رياست جمهوری با بيان توجيهاتی نظير اين‌که ايران در خطر و انقلاب در حال نابودی است و نگران شدم، وارد صحنه انتخابات شدند که اين صورت تبليغی قضيه بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: افرادی نيز تحليل ارايه می‌کنند که ايشان وابسته به سرويس‌های اطلاعات بيگانه است و به همين دليل وارد صحنه انتخابات شده بود.
وزير سابق ارشاد تصريح کرد:سخنان و موضع‌گيری‌ها نبايد کينه‌توزانه نسبت به شخصيت‌های نظام باشد و هرکس که در اين دوره ۳۰ ساله زحمت کشيده، نزد خدا ديده شده و نزد مردم بايد ديده شود.
وی تاکيد کرد: بنده نه حرف آقای موسوی را قبول دارم و نه ادعای ديگران که ايشان از سوی سرويس‌های خارجی ماموريت يافته در صحنه انتخابات وارد شود.
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه تصريح کرد: يک مساله مبتنی بر يافته‌های قبلی به عنوان اطلاع و خبر واقعيت دارد، هر بار که به سراغ آقای موسوی رفتند از اصلی‌ترين دلايل ايشان برای امتناع از نامزد شدن در انتخابات‌های گوناگون اين بود که شرايط مهيا نيست، ايشان بايد پاسخ اين سوال را بدهند که شما چه شرايطی می‌خواستيد؟
وی ادامه داد: در اواخر دهه هفتاد و اوايل دهه هشتاد اتفاقاتی در کشور افتاد که منجر به اختلاف و انتزاج ميان جريان سياسی داخلی و خارجی بود، برخی افراد به اروپا رفتند و با اروپايی‌ها رايزنی‌های سياسی برقرار کردند و از آن‌ها خواستند وزن سياسی جناح خود را با آن‌ها سنگين کنند.
صفار هرندی تصريح کرد: اين از مسايلی بود که پس از نابودی رژيم پهلوی و بعد از محو شدن خاطرات ننگين عهد قجر نسبت به خارجی‌ها سابقه نداشت و بعد از انقلاب اولين بار بود که يک جريان سياسی وزن خود را با کمک خارجی‌ها می‌خواست زياد کنند و پس از مجلس ششم اروپايی‌ها تهديد کرده بودند که اگر انتخابات برگزار کنيد رابطه قطع می‌شود، نه تنها اين طور نشد بلکه اولين کسانی که پيروزی اصولگرايان در مجلس هفتم را تبريک گفتند همين اروپايی‌ها بودند.
وی ادامه داد: آقای موسوی همه مسايل انقلاب را می‌ديد و رفتار دوستانش را می‌دانست اما سوال اينجاست که چه شد در سال ۸۷ و در آستانه انتخابات شرايط را مساعد ديد؟ چه تغييراتی را مشاهده کرد؟ آيا آقای موسوی تغيير کرده بود و ديگر آرمان‌های دهه ۶۰ را نداشت؟ آقای موسوی بايد پاسخ اين سوالات رابدهد.
صفار هرندی تاکيد کرد: درباره مسايل پس از انتخابات عده‌ای خودسر نيز به اسم حمايت از قانون وارد اين قضايا شدند و نمونه آن حوادث کوی دانشگاه و کهريزک است که مقام معظم رهبری عنوان جنايت را در مورد کوی به کار بردند. بايد گفت در محيط فتنه اتفاقات بدی رخ می‌دهد اما گناه به دوش کسانی است که شروع کننده بازی بوده‌اند.
وی افزود: ما نگران حضور خارجی‌ها در اين انتخابات بوديم که آن‌ها برای ما انتخابات برگزار کنند و در خصوص ادعاهای آقايان موسوی و کروبی بايد از آن‌ها پرسيده شود که تا چه ميزان برای احقاق حق راه قانونی را پيموده‌اند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتخابات شوراها و مجلس نيز گفت: در انتخابات شوراها و مجلس دخالت جريانات سياسی بسيار تاثيرگذار خواهد بود و اگر اصولگرايان دچار انشعاب شوند همان سرنوشتی که جبهه اصلاحات در انتخابات دور دوم شوراها دچار آن شد بر سر اصولگرايان هم خواهد آمد.
وی در پايان خاطر نشان کرد: نبايد به انگيزه‌های انشعاب‌طلبانه ميدان داد حتی اگر با زيباترين شعارها باشد زيرا اين انشعاب به سقوط خواهد رسيد.
صفار هرندی درباره حزب موتلفه اسلامی نيز گفت: اين حزب يک تشکل پيشگام در دفاع از اسلام، ايران اسلامی و حريم ولايت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016