سه شنبه 12 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هدف قراردادن فعالان حقوق زن در کمپين يک ميليون امضا برای به سکوت کشاندن آن ها، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز گفت که قوه قضائيه بايد به آزار و اذيت فعالان حقوق زن در ايران پايان بدهد. حداقل ۱۱ نفر از فعالان حقوق زن در ايران که عضو کمپين يک ميليون امضا برای تغيير هستند، در چند روز گذشته برای ادای پاره ای توضيحات توسط مقامات امنيتی و قضايی احضار شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش وب سايت تغيير برای برابری تعدادی از احضار شدگان عبارتند از مريم ملک، جلوه جواهری، کاوه مظفری، پريسا کاکايی و خديجه مقدم. در حاليکه تعدادی از فعالان بطور کتبی احضار شده اند، از تعدادی ديگر از فعالان بطور تلفنی خواسته شده است که خود را به دادگاه انقلاب معرفی کنند، که البته اين فعالان در پاسخ گفته اند که فقط در مقابل دريافت احضاريه کتبی به دادگاه انقلاب مراجعه خواهند کرد.
ارون رودز؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در مورد اين احضاريه ها گفت:" استفاده خودسرانه از سازو کار قانونی برای آزار و اذيت فعالان حقوق زن می تواند اينگونه تفسير شود که اين اقدام يک تلاشی است برای به سکوت کشاندن فعالان حقوق زن در بستری از ناآرامی های سياسی در ايران."
کمپين يک ميليون امضا برای برابری يک جنبش مدنی ملی است که هدف آن تغيير قوانين تبعيض آميز است. هر چند اين جنبش آگاهانه به روش های قانونی و مسالمت آميز پايبند بوده است، اما تعداد زيادی از اعضای آن مورد آزار و اذيت و ضرب و شتم قرار گرفته اند، و غالبا به اتهام تهديد عليه امنيت ملی بازداشت شده اند. با ضبط پاسپورت های تعدادی از اعضای اين گروه، آنها را از سفر به خارج منع کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016